Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakiej firmy kupić filtry do wymiany?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Jakiej firmy kupić filtry do wymiany?

    Jako że wiosna zbliża się małymi krokami, czas pomyśleć o wymianach przed sezonem, aby nie zostawiać tego na ostatnią chwilę
    Jakie polecacie filtry oleju i powietrza? Są za 17 zł, i są za 170 zł.
    Jakiej firmy i komu dać zarobić? Ktoś z forum prowadzi jakiś sklep?

    Pozdrawiam
    Robert
    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

    #2
    to prawda rozpietosc cenowa jest duza Sam nie jestem zwolennikiem przeplacania, ale z drugiej strony mysle ze na filtrach, oleju i klockach nie powinno sie oszczedzac , moze to sie pozniej odbic na zdrowiu lub na portfelu
    serwis zdziera( f.powietrza ok 150zl, oleju ok 40zl), ale z czystym sumieniem lepiej sypiam

    Komentarz


      #3
      też chciałbym kupić coś dobrego, wolę dorzucić trochę, niż oszczędzać na takich rzeczach, które są istotne.
      Musiałbym się tylko dowiedzieć, które są dobre

      Pozdrawiam,
      Robert
      "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

      Komentarz


        #4
        Witam

        Panowie, "jakością" filtru oleju specjalnie bym się nie zajmował. To tylko wkład, więc jeśli jest poprawnie zrobiony(i założony !!!) to będzie działał. Inna sprawa gdy filtr jest zewnętrzny - tu pod uwagę szczególnie należy brać i jakość wykonania zewnętrznej powłoki i zamknięcia filtra - choć i z tymi problemy są naprawdę sporadyczne. Ważne by regularnie filtr wymieniać.
        Standardowo stosuję od kilku lat HIFLOFILTRO (do kilku motocykli) nie miałem nigdy żadnych problemów. Kiedyś z braku HIFLO kupiłem MANN. Jakoś nie zauważyłem różnicy. Zresztą niby w czym miałem zauważyć, oprócz ceny oczywiście. Kilka lat temu do Hondy zakÅ‚adałem jeszcze bodajże MAIWA - o ile dobrze piszę. Też standardowy filtr i też bez historii zupełnie.
        Jeśli nie jest to zupełnie "egzotyczna" firma (u pana Mietka na strychu) to właściwie - bynajmniej dla mnie - nie ma to większego znaczenia.
        Troszkę inaczej wygląda sprawa z filtrami powietrza. Choćby ze względu na mnogość tuningowych rozwiązań temat jest bardziej indywidualny...

        Komentarz


          #5
          Ja do swojej st kupiłem standardowo HF 145 do oleju a do powietrza HFA4704 oba firmy hiflo. Jeśli chodzi o twoje moto to ty decydujesz czy warto dołożyć kilka groszy i mieć droższy filtr czy jeździć na tym co najtańsze i nie koniecznie najgorsze.
          Do twojego motoru filtr powietrza będzie inny, jak mi sie wydaje to HFA4608 ale jeszcze sobie sprawdź. W innych motorach wcześniej tez jeździłem na filtrach marki hiflo i nic sie nie działo, wymiana oczywiście na czas.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Filtr filtrowi nie równy. Jeden ma w środku wkład z bibuły, a inny wkład syntetyczny. Różnią się też one "gęstością" czyli masą powietrza/oleju które można przez nie przepuścić. Nie może to być zbyt duża gestośc gdyż będą zbyt duże opory ssania i szybko się zapcha, ani też mało gęsty - kiepskie filtrowanie.

            Ja wybieram zawsze ze średniej półki.
            --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

            Komentarz


              #7
              LukaSS: możesz doprecyzować co znaczy ze średniej półki?
              u jednego ten sam filtr będzie filtrem najtańszym, u drugiego będzie cenowo pośrodku.

              Zgadzam się z Tobą, że filtr filtrowi nierówny, a interesuje mnie standardowy filtr, bez żadnych tuningów i na pewno nie najtańszy

              Pozdrawiam,
              Robert
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #8
                A może warto dorobić, testował ktoś?

                Komentarz


                  #9
                  Najlepiej ze znanej i cenionej firmy, nie jakieś najtańsze NoName

                  Moim zdaniem gąbka pierwsza lepsza z brzegu też nie jest dobra - mają one różną gestość, a zastosowanie sprayu nie musi wcale pomóc w lepszym wyłapywaniu zanieczyszczeń.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    LukaSS: nazwę firmy podaj, pls
                    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                    Komentarz


                      #11
                      Gąbkę można by może wykorzystać z jakiegoś innego filtra np od motocykla crosowego żeby pasowała gradacja ale czy to ma sens jak filtr pow do st kosztuje 55-60 zł szt. i wymienia się go raz na kilka sezonów?
                      A właśnie co ile km wymieniacie filtry powietrza w sowich st?
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                        czy to ma sens jak filtr pow do st kosztuje 55-60 zł szt. i wymienia się go raz na kilka sezonów?
                        55-60zł x2 niestety...
                        A co ile? W zależności od stylu jazdy - ja bym dawał 20-30kkm dla kpl. używanego głównie szosowo.

                        pzdr, Adam
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Ja do swojej tenerki kupiłem HIFLOFILTRO HF 145 - zamówione przez internet.
                          Ale uwaga, w komplecie nie było uszczelki oring na obudowę.
                          Może to tylko przypadek lub przeoczenie sprzedawcy bo nigdy nie spotkałem się by w filtrach olejowych (nawet samochodowych) nie było uszczelki.
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            Ja się jeszcze w HF nie spotkałem aby do XTZtek dawali uszczelki(ten sam filtr jest stosowany w wielu różnych moto), choć z tego co kojarzę to w zestawie n.p. do GS500 już są.

                            pzdr, Adam
                            sigpic

                            Komentarz


                              #15
                              serwis tez nie zalancza oringu do filtra. za oring jeszcze 12 zl , placz i plac

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X