Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Linka sprzęgła - prośba o pilna pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Linka sprzęgła - prośba o pilna pomoc

    Dziś na "patrolowej" przejażdżce w Centrum Warszawy pękła mi linka sprzęgła. Motorek dopchnąłem na pobliski parking strzeżony na Złotej.
    Problem polega na tym, że było już późno więc o zakupie nowej mogłem zapomnieć. Przeglądam teraz strony sklepów (louis, intercars) ale nie ma linek
    Czy orientuje się gdzie można kupić linkę od ręki?
    Czeka mnie jutro wyprawa do Wawy w poszukiwaniu ale nie wiem gdzie szukać, muszę jakoś doprowadzić motorek do swojej norki w Otwocku.
    Jak będzie trzeba to będę musiał wymontować linkę i jechać gdzieś dorobić, wiem, że dorabiają w Jankach/Raszynie, ale sami rozumiecie, że to wyprawa, a czas goni
    Ma ktoś jakieś pomysły gdzie można kupić od ręki? A może pasuje od innego moto (tak jak łańcuch rozrządu od Kawy)?
    A może ktoś z okolic ma odsprzedać nową? odkupiłbym (na allegro, bo są, ale czas goni i opłaty za parking lecą).
    Będę wdzięczny za rady i pomoc.

    #2
    Od ręki to ciężka sprawa, bo nikt nie trzyma zapasów do każdego moto na miejscu (to nie MZ jednak ). W larssonie powinna być dostępna w magazynie - ale to raczej na poniedziałek ściągną.
    Kojarzę ze 2-3 namiary (Janki, Łomianki, w otwocku też coś powinno być), gdzie do starego pancerza dorobią wkład - kiedyś przejechałem pół Warszawy bez sprzęgła, żeby linkę dorobić Btw. korzystając z późnej pory (tzn. teraz) mogłeś spokojnie wrócić do domu bez sprzęgła.

    Awaryjnie w ST można przy odrobinie zaparcia wyrzeźbić linkę sprzęgła z MZtowej (łatwo dostępna), zresztą z praktycznie z każdej linki awaryjnie da się coś zrobić (przetestowane gruntownie). Przy tego typu rzeźbach przydaje się mieć dodatkowy regulator długości (taki jak przy klamce), podkładki z nacięciem (tak, żeby przewlec linkę przez środek) i kombinerki.
    Jeśli strzeliła Ci przy baryłce przy klamce (najczęstszy przypadek) to jest polowy patent z wkręceniem nitek linki w śrubę i zaciśnięcie nakrętką - potem zaczepia się to o klamkę.

    Jeśli Cię mocno przyciśnie to daj jutro w ciągu dnia znać, mam w garażu (czyt. nie pod ręką) jakieś linki od różnych sprzętów, baryłki zastępczo-naprawcze, przy sporej dozie farta może nawet jakaś starą linka od ST się znajdzie (nie pamiętam już - nazbierało się tego i stare linki trzymam po prostu w pęku) - tylko jakoś przed wieczorem, bo potem wybywam. 605 146 650

    pozdrawiam, Adam
    sigpic

    Komentarz


      #3
      jak kiedys padła mi linka łatali mi wiec jest szansa ze tobie tez pomogą było to przy placu szembeka ulica Augustyna Kordeckiego 23
      Warszawa
      22 610 74 45
      Ostatnio edytowany przez Janas_WaWa; 642.

      Komentarz


        #4
        No to nie pocieszyłeś mnie Adam Linka pękła mi jakieś 3cm od dźwigni przy silniku. Jutro jadę do wawy na poszukiwania linki. Jak mi sie nie uda kupić to będę próbował dorobić, a jak to się nie uda to będzie nocna podróż bez sprzęgła do otwocka, chociaż skrzyni szkoda.
        Dzięki panowie za chęć pomocy

        Komentarz


          #5
          Jazda bez sprzęgła nie jest zła, jeżeli zmienia się biegi w odpowiednim momencie. Po kilku machnięciach wyczujesz Ja w trasie często zmieniam biegi bez sprzęgła
          sigpic
          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

          Komentarz


            #6
            ja mam linke zapasową (używaną) - i dziś jestem w domu do południa ( a może i po południu) koło Piaseczna
            na PW puszczam telefon
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #7
              Jedź do larssona, mają tam linki na stanie, od xtka jest taka sama. Ale najlepiej dorób sobie w Autolinka z plecionki do pancerza. Linka jest wtedy bardziej miekka i lżej chodzi klamka wtedy.

              Bez sprzęgła fajnie zmienia się biegi w górę, szybko się zapinają i pewnie, redukcji nie polecam bo szkoda kłów.
              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
              sigpic

              Komentarz


                #8
                Czy w tej Auto Lince można dorobić całą linkę razem z pancerzem, ja chcę sobie zamontować drugą linkę obok tej która jest już w moto aby w razie awarii tylko przepiąć się na drugą (tak jak ma kowal73), jest tylko jeden problem w razie czego, napisane jest na ich stronie że dorabiają na podstawie wzoru lub rysunku a takich rzeczy ja nie posiadam i tu prośba jak byś DanielD np. tam zawitał to czy mógł byś zamówić i dla mnie jednej ale całej wykonanej w/g twojej na wzór.

                Komentarz


                  #9
                  Larsson ma od ręki takie linki.
                  --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                    Larsson ma od ręki takie linki.
                    Larsson ma katalog on-line z wykazem stanów magazynowych w swoich filiach - możesz wskazać konkretną pozycję, która jest dostępna w Wawie od ręki ?
                    Tak pytam, bo z tego co widzę, to nawet nie mają takiej linki w ogóle w katalogu.
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Z Bladym bedziemy robic linki - jesli chcecie zrobmy zamowienie zbiorowe, a moja linke zapasowa wezmiemy na wzor.
                      ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                      FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
                        Larsson ma katalog on-line z wykazem stanów magazynowych w swoich filiach - możesz wskazać konkretną pozycję, która jest dostępna w Wawie od ręki ?
                        Tak pytam, bo z tego co widzę, to nawet nie mają takiej linki w ogóle w katalogu.
                        W przypadku Połczyńskiej to idziesz i prosisz o taką linkę. Widać albo mam szczęscie w przypaku takich dupereli (linki, filtry, klamki itp.) albo za bardzo wierzysz w te wirtualne stany magazynowe
                        W Larssonie raz czy dwa razy brałem coś na wcześniejsze zamówienie, ale to już wyszukane graty.

                        Nie lepiej zadzwonić tylko szukać w katalogu?
                        Ostatnio edytowany przez LukaSS; 4.
                        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                          Z Bladym bedziemy robic linki - jesli chcecie zrobmy zamowienie zbiorowe, a moja linke zapasowa wezmiemy na wzor.
                          Jak byście robili zbiorówkę to ja piszę się na jedną sztukę do Super Tenere

                          Komentarz


                            #14
                            1. Larson nie ma linek. Sprawdzałem i dzwoniłem, powiedzieli, że moge do nich wpasć ze starą to może coś dopasują.
                            2. Kamiltee dzięki za zaoferowanie sie, miałem do Ciebie dzwonić (nieukrywam, że w ostateczności, bo mam kichę z dojazdem), ale temat ogarnąłem.
                            3. Nigdzie nie znalazłem linek od ręki w sklepie.
                            4. Linkę dorobiłem w Autolinka w Jankach... a nawet 2 linki Jedną mam zupeółnie nową, w nowym pancerzu i takie tam - koszt 70zł, druga linkę zrobiłem w swoim starym pancerzu jako zapas - koszt 30zł. Czas oczekiwania jedna godzina = spacer po ikea z obiadkiem

                            Wrażenia.
                            Liczyłem, że linka będzie chodzić lżej od starej, ale tak nie jest. Nie chodzi płynnie, wrażenie tak jak by się przycinała, jak by było za sucho w pancerzu, ale na sucho chodziła dobrze. Może jest źle poprowadzona, ale "oplatałem" ją dokładnie tak jak szła stara (z tym, że nie wiem czy stara szła dobrze).
                            Chodzi mi o górny odcinek wkoło kierownicy - czy linka powinna przechodzić przez to ucho przez które idzie przedni przewód hamulcowy? Moja idzie jakoś inaczej.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                              Z Bladym bedziemy robic linki - jesli chcecie zrobmy zamowienie zbiorowe, a moja linke zapasowa wezmiemy na wzor.
                              Daj znać, czy podejmiesz się zrobić taką akcję forumową - wtedy wydzielę to do stosownego działu.

                              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                              za bardzo wierzysz w te wirtualne stany magazynowe

                              Nie lepiej zadzwonić tylko szukać w katalogu?
                              Wychodzę, z założenia, że jeśli mogę oszczędzić komuś trochę czasu to warto to zrobić. Zadzwonię i pracownik po drugiej stronie zrobi to samo co ja: sprawdzi w "wirtualnym katalogu", bo inną bazą danych nie dysponują. Ew. jeśli ma większe pojęcie to pokombinuje od czego można dobrać (n.p. TDM sprawdzi) - tyle to i ja mogę z domu zrobić bez zawracania komuś d... i płacenia za telefon.
                              Ja akurat mam bliżej na Grochowską - z całą tamtejszą ekipą jestem na stopie koleżeńskiej i wiem jak ten system od drugiej strony działa i jak zza lady sytuacja wygląda.
                              Do sklepu przychodzę już z gotową listą nr. katalogowych i z góry wiem, co od ręki dostanę a co trzeba będzie ściągnąć.

                              Tak więc odpowiadając na pytanie: nie, w.g. mnie wcale nie lepiej.

                              Co do prowadzenia linek: w ST to podły temat - kiedyś kilka h siedziałem i kombinowałem jak ją optymalnie poprowadzić, bo przy silniku jest takie niefajne zagięcie (pomiędzy dźwigienką a belką ramy) - to ono zazwyczaj dokłada najwięcej oporów. Rzadko w ST sprzęgło lekko chodzi, niestety :/ Sprawdź, czy w skrajnych położeniach kiery nie chodzi lepiej/gorzej i czy luzu nie kasuje. Generalnie trzeba dążyć do jak najmniejszej ilości ostrych zagięć, nie powinna być też napięta. W manualu chyba były pokazane sposoby prowadzenia linek.
                              Może za dużo nasmarowałeś, albo złym środkiem (czytałem, że niektórzy próbują to nawet smarem do łańcucha "smarować"...).
                              Jeśli założyłeś tą na starym pancerzu, to może pancerz jest już zniszczony ? Jeśli nowa, to może musi się trochę dotrzeć.
                              Fabryczne linki mają zwykle pancerz teflonowy - nie smaruje się tego i stawia małe opory.

                              pzdr, Adam
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X