Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tłumik akcesoryjny SBK LeoVince

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660Z] Tłumik akcesoryjny SBK LeoVince

    Kupiłem motocykl z prawie nowym tłumikiem SBK. Na początku bardzo mi sie podobał, bo fajnie słychać motocykl i przy odpuszczaniu gazu nieźle strzela Ale... do pracy mam 50 kilometrów i to co na początku było fajne, trochę zaczyna mnie męczyć (delikatnie mówiąc). Po godzinie łeb mi pęka. Na szczęście dostałem w zestawie z Tenerką zdemontowany oryginalny wydech i chyba go przełożę - mam nadzieję, że jest cichszy... Poprzedni właściciel mówił mi, że gdy mu serwis zakładał SBK to zmieniali ustawienia wtrysku, specjalnie pod ten wydech. Skoro tak, to wygląda na to, że sam nie zamienię tłumików, bo wtrysku przecież nie przestawię.
    Zastanawiam się jednak czy mogę przełożyć sam tłumik bez zmian w komputerze? Czy mogę w ten sposób coś zepsuć? Kolega twierdzi, że może nie udać mi się nawet zapalić motocykla. Czy ma ktoś doświadczenia w tej sprawie?

    #2
    To może jeździsz bez dbkilera bo z nim Leo nie jest taki głośny.Ja znam dwie metody, pierwsza zainwestuj w stopery, druga droższa jazda do serwisu i kalibracja wtrysku do serii. Sama wymiana kominka może dać do wyboru: zwiększony apetyt na paliwo, duszenie i nie wchodzenie na obroty lub nie odpalanie po rozgrzaniu, lub wiele innych przypadłości. Nawet gaźnikowce wymagają regulacji przy wymianie wydechu na przelot.

    Komentarz


      #3
      No to spróbuję najpierw z stoperami
      Jak poznać czy mam dbkiler? Widać to bez rozbierania tłumika? Być może poprzedni właściciel je wyciągnął...

      Komentarz


        #4
        Zwykle to jest wyprofilowany kawałek perforowanej rury z jakąś przegrodą i mocowaniem który wtyka się w końcówkę tłumika w celu wyciszenia.

        Zdaje się że Mazzi ostatnio wsadził identyczne wydechy do swojej 660Z - zagadaj do niego, może będzie mógł coś więcej podpowiedzieć.
        sigpic

        Komentarz


          #5
          ile chcesz za ten wydech bo mi zacicho

          Komentarz


            #6
            ja mam akuratnie acrapa,
            podobnego do tego

            na dole po lewo silencery/db kilery i jak to tam się zowie...
            bez tego na dłuższa metę łeb urywa, szczególnie temu za tobą .
            ----
            można też samemu pokombinować tu kombinacje w innych wydechu i moto ale idee widac

            ----
            a układ wtrysków sam się stroi przez lambde ?

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
              ile chcesz za ten wydech bo mi zacicho
              O, jeszcze nie dojrzałem do sprzedaży
              Tani taki tłumik nie jest. Gdy kupowałem motocykl to poprzedni właściciel pokazał mi fakturę sprzed dwóch miesięcy za niego - 2300 zł. Nie upierał się, żebym go brał - wyceniał go wtedy na 1500 zł i o tyle był gotowy opuścić cenę motocykla, gdyby tłumik sobie zostawił.

              Przeglądnąłem pudełko po tłumiku i zauważyłem dwa sitka (z grubymi otworami) - to są chyba te spark arrestor z linku fisherkinga. Raczej na pewno one, bo jak w nocy przygazuję to i ogień się ciągnie

              Komentarz


                #8
                też miałem podobne odczucia jak ty po zmianie z oryginału, jednak...
                ...wtrysku nie trzeba przeregulowywać,
                aby nie waliło w rure należy odpiąć dopalacz spalin (zatkać miejsce korkiem własnej roboty lub śrubą) i sondę lambda.
                Na LEOnie splanie spadło, reakcja na gaz się polepszyła, dzwięk 100x lepszy i uciekające psy (czyt. bezpieczeństwo bierne) "bezcenne".

                Komentarz


                  #9
                  Zamieszczone przez pattryk Zobacz posta
                  też miałem podobne odczucia jak ty po zmianie z oryginału, jednak...
                  ...wtrysku nie trzeba przeregulowywać,
                  aby nie waliło w rure należy odpiąć dopalacz spalin (zatkać miejsce korkiem własnej roboty lub śrubą) i sondę lambda.
                  Na LEOnie splanie spadło, reakcja na gaz się polepszyła, dzwięk 100x lepszy i uciekające psy (czyt. bezpieczeństwo bierne) "bezcenne".
                  Ja już mam przeregulowany - zrobił to poprzedni właściciel, gdy montowali mu ten tłumik w salonie Yamaha.
                  Do strzałów się już trochę przyzwyczaiłem, a dopalacza nie będę demontowała, bo w końcu pracuję w szeroko rozumianej ochronie środowiska - nie wypada

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez Vanellus Zobacz posta
                    No to spróbuję najpierw z stoperami
                    Jak poznać czy mam dbkiler? Widać to bez rozbierania tłumika? Być może poprzedni właściciel je wyciągnął...
                    Tutaj Pan wyjmuje DBkillera z Leo ale na innym motocyklu. Charakterystyczny pierścień który widać w wydechu. TO końcówka DBkillera. W Leo są one demontowalne i przykręcane śrubką.

                    Ostatnio edytowany przez mazzi; 2613.

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez mazzi Zobacz posta
                      Tutaj Pan wyjmuje DBkillera z Leo ale na innym motocyklu. Charakterystyczny pierścień który widać w wydechu. TO końcówka DBkillera. W Leo są one demontowalne i przykręcane śrubką.

                      http://www.youtube.com/watch?v=sWjnLR3os1M
                      Tutaj jeszcze lepiej widać jak wygląda DBkiller. http://www.youtube.com/watch?v=-_2wwLKHSHI

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez pattryk Zobacz posta
                        też miałem podobne odczucia jak ty po zmianie z oryginału, jednak...
                        ...wtrysku nie trzeba przeregulowywać,
                        aby nie waliło w rure należy odpiąć dopalacz spalin (zatkać miejsce korkiem własnej roboty lub śrubą) i sondę lambda.
                        Na LEOnie splanie spadło, reakcja na gaz się polepszyła, dzwięk 100x lepszy i uciekające psy (czyt. bezpieczeństwo bierne) "bezcenne".
                        Nie doradzał bym w żadnym wypadku odłączania sondy która odpowiada za precyzyjne dobranie mieszanki ?

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez mazzi Zobacz posta
                          Nie doradzał bym w żadnym wypadku odłączania sondy która odpowiada za precyzyjne dobranie mieszanki ?
                          Po przejechaniu 10kkm w tym sezonie po założeniu LEO oraz w międzyczasie serwisie u Yamahy stwierdzono że komputer sam dobrał odpowiednią mieszankę i jest teraz IDEALNIE, czyt. wzrosła reakcja na gaz, wiekszy moment przy niższych obrotach (brak szarpania łańcuchem) oraz o ok. 0,5l zmniejszyło sie spalanie.
                          Aaa, nie dodałem... do zmiany wydechu zaleca się również zmianę filtra powietrza. Przez ok 1kkm jeździłem na oryginale, ale po wyjęciu dopalaczy i sondy zmieniłem również filtr na K&N i może do kupy dlatego jest ten wynik.
                          Po wyjęciu DBkillerów urywa głowę, szkoda uszu nawet z zatyczkami.

                          Komentarz


                            #14
                            pattryk dobrze cie rozumiem - wyjąłeś sonde i dopalacze a komputer sam dobrał mieszankę bez podłączonej sondy ?

                            Komentarz


                              #15
                              Komputer nie dobrał sam żadnej mieszanki, po prostu daje mieszankę tak jak mu ustawili i tyle. Nie jest w stanie się sam ustawić bez sondy bo ma tylko czujnik położenia przepustnicy i czujnik wału.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X