Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Części do XT660Z - jakie wybrać

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    rzeczywiście inaczej dostaje łańcuch, i skrzynia, i walek zdawczy, i zimmer, ot taka specyfika singla...
    przyspieszając poniżej 4000 -4500 nie robie zmiany [poza 1 i 2 ] i to absolutne minimum a najelepszy zakres to 5-6,5tys
    /

    Komentarz


      #32
      Sporo zależy od konkretnego silnika, przełożenia i biegu, ciężko generalizować. Tak ogólnie jeśli jedziemy poniżej 5tki to te 3.5-4k Obr jest ok, ale do wyprzedzania lepiej zredukować.
      Co do jazdy na wysokich - moje LC4 w aktualnej konfiguracji (gaźnik, wydech, przełożenie) najlepiej czuje się przy 120-130 km/h (GPSowe) co odpowiada ok. 5.5-6kObr, więc regularnie jeżdżę z takimi obrotami, często też przez dłuższy czas (z tym, że LC4 ma czerwone pole jakiś 1kObr wyżej niż japońska konkurencja, tzn. przy 8500, max moc tuż przy 7kObr). Przy ruszaniu (jeśli silnik jest już nagrzany) standardowo go dokręcam do 6.5-7kObr na pierwszych 3-4 biegach i potem jadę równo. Jak się śpieszę to i na czerwone pole często przy przyśpieszaniu wkracza.
      Jeśli jadę z jednostajną prędkością to piątkę wrzucam przekraczając 100km/h, na 4ce 100km/h to ok. 5-5.2kObr. Inna rzecz, że moja LC4 mocno szarpie poniżej 3.5-4kObr praktycznie na każdym biegu - podejrzewam, że to mocno już wyrobiony gaźnik znacznie potęguje takie zachowanie.
      W każdym razie przy dojazdach do pracy w/w metodą (gdzie ecodriving mam totalnie w d.) pali w okolicach 6l, więc nie mam ekonomicznego ciśnienia żeby cokolwiek zmieniać. Przy wymuszonym ecodrivingu, czyli jazda w grupie gdzie nie ma okazji 5ki wrzucić (niestety Ojciec na cruiserze jeździ, choć próbuję go nawrócić ) potrafi zejść poniżej 5l - ale taka jazda jest niesamowicie irytująca.

      Oczywiście w/w dotyczy szosy, w terenie (prawie) zawsze trzeba trzymać takie obroty, żeby motór zdecydowanie rwał przy mocniejszym odkręceniu, ale tam to już ciężko z obrotami wiązać bo za dużo czynników dodatkowych dochodzi.
      sigpic

      Komentarz


        #33
        fx słusznie
        niezależnie gdzie się jeździ i nie jest to ecodriving - obroty trza mieć takie, by mieć pod ręka ich "najbardziej użyteczny" mocny zakres,
        tak by reagował na gaz a reakcja była żwawa dla terefere, posłuże się możne wykresem z porównania motocykla bmki i tenerki:
        motocykle-bmw-g-650-gs-sert-227-o-yamaha-xt-660-z-tenere-2012_11.jpg
        źródło:http://www.motocykl-online.pl/testy/...-z-tenere-2012
        zatem by mieć pod ręką moment i moc trza być blisko zakresu 5,5-7 tys

        wracając do tematu cześć ja mam takie pytanie odnośnie przełożenia w tej tenerce:
        czy ktoś zmieniał przełożenie na bardziej terenowe i ma jakieś doświadczenia w konfiguracji zębatek ?

        Komentarz


          #34
          Erwin wsadzał do swojej na przód 14zębów, jechało tak samo tylko że lepiej szła na gume na dwójce, no i zaczął strasznie oszukiwać prędkościomierz bo żółte ludzie wsadzili czujnik na wałku zdawczym więc niby jechała 140 a tak na prawdę 115. Lepiej mi się zdaje było by wsadzić na tył jakieś 2-3 zęby więcej żeby skrócić jedynkę ale i tak moto będzie latało do 120 normalnie a potem to już kaplica nawet przy redukcji.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #35
            a jak tam ślizg nie dostał ?
            muszę moto na stołek wsadzić i pomierzyć...
            ja wole większa na tyl, zawsze to mniejsze obciążenia na ząb na zdawczej i łańcuch dłużej pożyje,
            co do prędkościomierza to zapewne zaczął pokazywać normalnie bo licznikowe 130 to ok 120 wg gps

            Komentarz


              #36
              Jak dasz większą na tył, o przy licznikowych 130 zrobi się ze 110 wg GPS. Jeden ząb na zdawczej to 2-3 zęby na napędzanej - o ile przy jednym łańcuch pewnie wystarczy ten sam, to przy 3 zębach więcej może już być ciasno.

              Komentarz


                #37
                Zamieszczone przez fisherking Zobacz posta
                rzeczywiście inaczej dostaje łańcuch, i skrzynia, i walek zdawczy, i zimmer, ot taka specyfika singla...
                przyspieszając poniżej 4000 -4500 nie robie zmiany [poza 1 i 2 ] i to absolutne minimum a najelepszy zakres to 5-6,5tys
                /
                Zrobiłem dzisiaj prawie 200 km próbując jeździć właśnie przy 5-6 tysiącach. Przez pierwsze 20 km dziwnie mi się jechało, ale później się przyzwyczaiłem i nawet mi się spodobało. Ewidentnie da się tak jeździć Lekki ruch manetką od razu czuć.

                Komentarz


                  #38
                  http://www.gearingcommander.com/ to sie może przydać

                  Komentarz


                    #39
                    Wsadziłem 14tkę z przodu i zauważyłem w końcu, że ten motor ma przyspieszenie Jeździłem nim na obrotach zawsze powyżej 4,5tyś, i wtedy ładnie pracował i dawał poczucie, że gdy odkręcę manetkę, to przyśpieszy w krytycznej sytuacji, a nie tylko szarpnie łańcuchem.

                    Odnośnie zużycia łańcucha:sprzedawałem teresę z przebiegiem ok.23tyś. km jeszcze z oryginalnym łańcuchem i tylną zębatką. Ale przednia była już trzecia. Dlatego też bawiąc się przełożeniami zmieniałem przednią, a nie tylna, bo wiedziałem że po przebiegu 5-7tyś i trak ja wywalę, więc nie trafiając w swój gust zmienię na inną i dalej będę eksperymentował. Ale nie zjeżdżałem zębatek przednich do końca i cały czas scotoiler w użyciu-to mogło wpłynąć na żywotność napędu. Gdy yamaszkę sprzedawałem łańcuch nie wymagał jeszcze natychmiastowej wymiany, naciąg jeszcze miał prawie 1/3 swej długości regulacji, ale coraz częściej trzeba było już ten naciąg korygować, więc jego czas się kończył. Kiedy, tj.przy jakim przebiegu został wymieniony to już Sowidrzal powinien napisać, jako kolejny użytkownik.
                    hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                    Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                    Komentarz


                      #40
                      Zamieszczone przez erwinw Zobacz posta
                      Wsadziłem 14tkę z przodu i zauważyłem w końcu, że ten motor ma przyspieszenie Jeździłem nim na obrotach zawsze powyżej 4,5tyś, (...) Gdy yamaszkę sprzedawałem łańcuch nie wymagał jeszcze natychmiastowej wymiany, naciąg jeszcze miał prawie 1/3 swej długości regulacji, ale coraz częściej trzeba było już ten naciąg korygować, więc jego czas się kończył. Kiedy, tj.przy jakim przebiegu został wymieniony to już Sowidrzal powinien napisać, jako kolejny użytkownik.
                      Wywołany do tablicy odpowiadam: napęd zmieniłem przy 26 tys. km, czyli 3 tys. po kupnie od Erwina.
                      Faktycznie, był juz mocno wyciagnięty (napęd, nie Erwin ).
                      Najpierw jezdzilem jakies 4 tys. z 15-ka z przodu, później, na południu Albanii dałem 14T. Od razu
                      maszyna dostała kopa, ale przy licznikowych 130 gps pokazywal raptem 110. Ale lepiej szła z dolnych obrotów,
                      nawet z 3.5 tys.obr/min., a nie jak wcześniej - od powyżej 4-ch tys. (po prostu lubię jeździć dołem).
                      W górach i na spokojnych przelotach 14/45 to dobra kombinacja. Na dojazdówce lepiej dać 15/45.

                      I tak od siebie: chociaż wymiana zebatki tylnej jest ,,bezpieczniejsza'' (bo to po prostu kilka
                      śrubek, no i nie działa się na wałku zdawczym, na którym mogą rozszczelnić się simmeringi np.),
                      to przednia zębatka schodzi 2-3 razy szybciej niż tył (pisali o tym Koledzy wyżej).
                      Sowizdrzał
                      KTM 750 6T
                      Nie wierz, nie bój się, nie proś!

                      Komentarz


                        #41
                        Dobra. Napęd kupiony Żebatki sunstar. 520-15 i 520-45. Łańcuch DiD 520 VX2 złoty.
                        I do tego filtr oleju HifloFiltro hf145.
                        Mam nadzieje że wszystko jest OK i nie będe niczym zaskoczony podczas wymiany

                        Komentarz


                          #42
                          Zamieszczone przez RadziX Zobacz posta
                          Dobra. Napęd kupiony Żebatki sunstar. 520-15 i 520-45. Łańcuch DiD 520 VX2 złoty.
                          I do tego filtr oleju HifloFiltro hf145.
                          Mam nadzieje że wszystko jest OK i nie będe niczym zaskoczony podczas wymiany
                          Pamiętaj, że przy wymianie oleju najpierw wlewasz 1.8 litra, potem zapuszczasz silnik na kilka minut, potem dolewasz resztę.
                          Sowizdrzał
                          KTM 750 6T
                          Nie wierz, nie bój się, nie proś!

                          Komentarz


                            #43
                            Ok, Bede pamietał. W moto bede pierwzy raz sam wymieniał

                            Komentarz


                              #44
                              eeee.... w serwisówce stoi 1,9L

                              Komentarz


                                #45
                                Zamieszczone przez fisherking Zobacz posta
                                eeee.... w serwisówce stoi 1,9L
                                No stoi. Tylko że jak ostatnio lałem 1.9 wg serwisówki to ostatnie
                                100ml pociekło po ramie. Dlatego napisałem 1.8
                                Sowizdrzał
                                KTM 750 6T
                                Nie wierz, nie bój się, nie proś!

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X