Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki GPS na moto

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • sowizdrzal
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
    60-90 min wieczorem przed spaniem, aby zaplanować trasę na następny dzień. Ja bym nerwowo nie wyrobił, no ale upodobania są różne.
    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
    No ale co kto lubi. Mnie na przykład wykończyło by psychicznie ciągłe picowanie kolejnych motórów na handel
    Dziewczęta, nie kłóćcie się. Ważne żeby nie pił i miał dobre serce
    Co do rysowania tracka na dzień kolejny: przed kompem z dostępem do sieci
    jest fajnie, czy to 5 czy 90 min., ale w namiocie pozostaje tylko jakiś inny smartfon/tablet.
    Do tego net mobilny drogi, poza Krajem jeszcze droższy... Wciąż szukam najlepszego rozwiązania,
    bo ściąganie wszystkich map offline nawet na mały podręczny kompik średnio mi pasuje...
    Ostatnio edytowany przez sowizdrzal; 369.

    Zostaw komentarz:


  • fxrider
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
    No ja mam podobnie. Podziwiam Fxa- 60-90 min wieczorem przed spaniem, aby zaplanować trasę na następny dzień. Ja bym nerwowo nie wyrobił, no ale upodobania są różne.
    Następnego dnia oszczędzam kilka godzin na szukaniu przejazdu i wyciąganiu moto z bagien
    Dlatego mogę przejechać w ciągu dnia 200-300 km offem jednym ciągiem, bez nawrotek, szukania przejazdów, objazdów, mostków na rzekach i omijaniu czy przedzieraniu się przez rozlewiska. Mogę samodzielnie robić dalekie wycieczki offowe w miejscach których zupełnie nie znam, zamiast kręcić się po okolicy (tzn. promieniu 50km od domu). Jak wracałem na LC4 z Wilkas pod Warszawę to 90% trasy było poza asfaltem, w zupełnie nieznanym terenie i bez żadnych specjalnych problemów po drodze. A nocując w namiocie na trasie jak zaczyna się robić ciemno to wziąć mapę do ręki i pokombinować co tu jutro to sama frajda.
    No ale co kto lubi. Mnie na przykład wykończyło by psychicznie ciągłe picowanie kolejnych motórów na handel

    Zostaw komentarz:


  • sowizdrzal
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
    najbardziej mnie denerwuje w AM brak opcji powrotu to mojej pozycji jeśli przesunę mapę ręcznie ale jakoś sobie z tym radzę .
    Kiedy przesuwasz mapę ręcznie, w dolnym prawym rogu masz ikonkę ,,strzałka na zielonym tle'' jak tutaj:


    Twoja pozycja na mapie się wtedy traci, bo jest to tryb przeglądania mapy, na którym widać drogi, ale niekoniecznie Ciebie
    Wystarczy jednak, że klikniesz tę ikonke paluchem i mapa wroci do pokazywania Twojej pozycji na tracku
    albo na trasie routowalnej, jak tutaj:

    wyświetlając w miejsce ikonki zielonej taką z drzewkami, kółkiem albo domkiem (?),
    zależnie od przyjętej skali
    Ostatnio edytowany przez sowizdrzal; 369.

    Zostaw komentarz:


  • Bartas
    odpowiedział(a)
    No ja mam podobnie. Podziwiam Fxa- 60-90 min wieczorem przed spaniem, aby zaplanować trasę na następny dzień. Ja bym nerwowo nie wyrobił, no ale upodobania są różne.

    Zostaw komentarz:


  • marcinjunak
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez siedlar Zobacz posta
    k...wa o czym wy wogóle piszecie ja tam odpalam w gocleverze auto mape i pędze! jeszcze nigdy nie zabłądziłem...
    bo przedemną sowizdrzal hahah, a tak na poważnie mam to swoje dziadostwo juz troche czasu, a jak Adam pokazał mi w co tam jeszcze można wejść i co ustawić to byłem w szoku
    ale to trzeba lubić mnie to zaraz wk....a i bym to pod garnek wsadził
    He he dobrze że nie rzucał w innych
    Ja używam AM i ograniczam pisanie na urządzeniu do minimum, rysuje w kml ślad na kompie i zrzucam potem na urządzenie, najbardziej mnie denerwuje w AM brak opcji powrotu to mojej pozycji jeśli przesunę mapę ręcznie ale jakoś sobie z tym radzę . Oczywiście przy rysowaniu korzystam też z geoportalu ale tylko informacyjnie żeby sprawdzić czy faktycznie na zdjęciu satelitarnym to droga czy rów melioracyjny . Nie potrzebuje innych wodotrysków bo i tak na moto samemu nie zapuszczam się w jakieś głębokie lasy albo krzaki.

    Zostaw komentarz:


  • siedlar
    odpowiedział(a)
    k...wa o czym wy wogóle piszecie ja tam odpalam w gocleverze auto mape i pędze! jeszcze nigdy nie zabłądziłem...
    bo przedemną sowizdrzal hahah, a tak na poważnie mam to swoje dziadostwo juz troche czasu, a jak Adam pokazał mi w co tam jeszcze można wejść i co ustawić to byłem w szoku
    ale to trzeba lubić mnie to zaraz wk....a i bym to pod garnek wsadził

    Zostaw komentarz:


  • sowizdrzal
    odpowiedział(a)
    Oregon, o podobnym do 62s oprogramowaniu ma tak: W Track Manager wybierasz
    ,,Current Track'', ,,View Map'' (aby wyświetlić track, o ile się zapisuje) i tam jest klawisz ,,TrackBack''.

    Mniej więcej tak.

    Zostaw komentarz:


  • Neno
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sowizdrzal Zobacz posta
    Search over 450,000 trails with trail info, maps, detailed reviews, and photos curated by millions of hikers, campers, and nature lovers like you.


    Gotowe także można z nich pościągać, oprócz tego: http://pl.wikiloc.com/wikiloc/home.do

    Konwersja śladu (o ile potrzebna) tym programem: http://www.gpsbabel.org/
    Dzięki , pobawię się .
    UMP mam od jakiegoś czasu, nawet im czasem nowe ścieżki wysyłam których im brakuję, korekty już istniejących.
    A czy ktoś na szybko podpowie jak ustawić w 62S opcję powrót po śladzie. Da się w ogóle ?

    Zostaw komentarz:


  • małoś86
    odpowiedział(a)
    Oj tam, oj tam. Co aluminium to aluminium. No i ta radość z drutowania.

    Zostaw komentarz:


  • marcinjunak
    odpowiedział(a)
    He he, taniej było zakupić pudełko na kanapki

    Zostaw komentarz:


  • małoś86
    odpowiedział(a)
    Ja korzystam z nawigacji GoClever ileśtam za 240zł. Tyle kosztowała 3 lata temu. Teraz pewnie są sporo tańsze. Poskręcałem do niej ramkę, bo patrząc na tankbag można szybko wydachować. Koszt ramki 3,50zł za materiał. W deszczu trzeba okręcać workiem żeby nie zamokła. Jak się uda wrzucę zdjęcia. Widać ją pod "szybą", tani i wygodny patent. P8032126.jpgP8021965.jpg A zdjęcia takie lipne bo innych nie znalazłem.
    Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539.

    Zostaw komentarz:


  • sowizdrzal
    odpowiedział(a)
    Neno, ślad oprócz Google Earth, wyklikasz sobie łatwo na tych portalach:
    QuikMaps Offers The Best Advice On Travel Needs and Destination Ideas. Visit QuikMaps Now For All Your Travel Needs - Travel In Style

    Search over 450,000 trails with trail info, maps, detailed reviews, and photos curated by millions of hikers, campers, and nature lovers like you.


    Gotowe także można z nich pościągać, oprócz tego: http://pl.wikiloc.com/wikiloc/home.do

    Konwersja śladu (o ile potrzebna) tym programem: http://www.gpsbabel.org/

    Zanim nauczysz się robić własne mapy z rastrów (jak zauważył Adam - jest to najbardziej niewdzięczna część,
    chociaż w GE robi się to dość łatwo), ściągnij sobie na Garmina tę mapę Polski, http://ump.waw.pl/,
    jest na niej sporo ścieżek i innych informacji. Na początek wystarczy, jak będziesz potrzebował dokładniejszych map,
    to wtedy dłubania ciąg dalszy

    Zostaw komentarz:


  • Neno
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
    Jak ktoś jest zainteresowany tematem to oczywiście chętnie pomogę w miarę możliwości, ale z góry uprzedzam, że tego nie da się tak po prostu nauczyć przyglądając.
    Trzeba na to poświęcić trochę czasu, potestować, poeksperymentować, poweryfikować w terenie. Zresztą co chwilę jakieś nowe programy, możliwości się pojawiają, więc niekoniecznie moje sposoby są obecnie optymalne.
    Myślę, aby napisać jakiś tutorial jak od zera zrobić mapę z geoportalu do Oziego/Garmina/GoogleEarth, bo w sumie to jest najtrudniejszy do ogarnięcia etap
    Działaj, bo nauka w terenie to już sama przyjemność

    Zostaw komentarz:


  • fxrider
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Neno Zobacz posta
    A korepetycji udzielasz ?
    Bo zanim sam do wszystkiego dojadę to lata świetlne...
    Jak ktoś jest zainteresowany tematem to oczywiście chętnie pomogę w miarę możliwości, ale z góry uprzedzam, że tego nie da się tak po prostu nauczyć przyglądając.
    Trzeba na to poświęcić trochę czasu, potestować, poeksperymentować, poweryfikować w terenie. Zresztą co chwilę jakieś nowe programy, możliwości się pojawiają, więc niekoniecznie moje sposoby są obecnie optymalne.
    Myślę, aby napisać jakiś tutorial jak od zera zrobić mapę z geoportalu do Oziego/Garmina/GoogleEarth, bo w sumie to jest najtrudniejszy do ogarnięcia etap - dalej można już samemu eksperymentować (przy czym nie mam na myśli tutaj odpalenie MapoTero, bo ten nie ma wszystkich ciekawych warstw). Tylko na razie ciut czasu nie staje na to.

    Zostaw komentarz:


  • Neno
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
    Z tymi GPSami to jest tak, że zależy do czego, za ile i z jakim "zaangażowaniem własnym" ma być użytkowany odbiornik i soft. Nie ma czegoś uniwersalnego i dobrego do wszystkiego, bo każdy ma inne potrzeby i punkt kompromisu stawia w innym miejscu.
    Ja n.p. lubię outdoorowego garmina, bo pomimo jego niedoskonałości można sobie z góry (na PC, trochę się bawiąc przy tym) przygotować offową trasę na 200-300km i przejechać ją sprawnie w terenie, nie znając jej wcześniej zupełnie - jak wtedy gdy prowadziłem do/w Wilkasach w 2011. Trzeba "tylko" sobie zaciągnąć mapę z geoportalu, skonwertować, wrzucić do obiornika, wyklikać trasę (n.p. w Ozim czy w Google Earth) i też ją wgrać. I potem w terenie jeśli okaże się, że dana trasa jest nieprzejezdna to widzę 80% ścieżek w okolicy, wiem gdzie las, gdzie rzeki, tereny podmokłe i mogę szybko wymyślić jakiś objazd.
    A korepetycji udzielasz ?
    Bo zanim sam do wszystkiego dojadę to lata świetlne...

    Zostaw komentarz:

Pracuję...
X