Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Yamaha xtz 750 remunt

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
    Na szybko:
    - to czy tłoki są do wymiany to wyjdzie po rozebraniu i pomierzeniu cylindrów i tychże tłoków. Nie ma co z góry robić założeń w tej materii
    - głowica - tu często siadają też gniazda, a w tej rodzinie silników są nietypowo umiejscowione i może być problem z ich wymianą. Generalnie głowicy nie opłaca się remontować, z tym, że co raz ciężej o używkę w sensownym stanie. IMO na początek też wypadało by pomierzyć kompresję, luzy, spr. szczelność zanim zacznie się kosztorysy robić.
    - podmiana silnika - ekonomicznie jest to najbardziej sensowne. Silniki TDM są w 3 generacjach (3VD,4TX i nie pamiętam kodu - wtryskowa) + jest jeszcze silnik z TRX 850 (podkręcony odpowiedni 4TX). Najłatwiej adaptuje się te gaźnikowe, zwłaszcza 3VD, bo jest niemal identyczny jak 3LD XTZty (4TX ma przestawione czopy wału - chodzi jak "Vka", ale miewa problemy z wałami/panewkami - jest mniej trwały; koniecznie wymaga zmiany modułu). Kilka elementów trzeba poprzekładać pomiędzy silnikami, m.in. zbiornik znad skrzyni biegów zastępuje się zaślepką z silnika XTZ i układ podpina pod zbiornik zewnętrzny (jak w XTZ). Trzeba też wywiercić i nagwintować nowe mocowanie dla dźwigni zmiany biegów (ta też zostaje z XTZ), bo TDM/TRX jest inaczej. Coś jeszcze było z tylnym mocowaniem (jakieś tuleje dystansowe czy rozwiercanie) - nie pamiętam szczegółów, trzeba szukać. Przełożenia skrzyni też są ciut inne(dłuższe)

    Po wsadzeniu mocniejszego silnika wypadałoby wzmocnić ramę (też było na forum), zrobić skuteczniejsze heble i popracować nad zawiasem, żeby był w stanie ogarnąć większą moc (prędkości/przyśpieszenia). Dalej już nie będę drążył tematu, bo zaraz bym wyartykułował moje standardowe przemyślania w takich przypadkach....

    pzdr, Adam
    Moto mi żre około 0,7l na tysiąc oliwy, komprecha na lewym garze to 8,0 na prawym 9,9. Ogólnie większych zastrzeżeń typu sprzęgło itd. to nie mam. Ale widać że już przyszła pora na niego. Zobaczę, w wolnej chwili się skupię i zrzucę górę ocenie mniej więcej jak to wygląda

    http://allegro.pl/silnik-gwarancja-5...104094181.html
    tu jest silnik 3VD tylko co w nim jest to już zagadka
    Ostatnio edytowany przez napson; 2998.

    Komentarz


      #17
      A może na początek zmień olej i wtedy zastanawiaj się co dalej.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #18
        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
        A może na początek zmień olej i wtedy zastanawiaj się co dalej.
        Na jaki ? Mam motula półsyntetyk. Mineralny jak będę lał to już całkiem będzie padaka

        Komentarz


          #19
          własnie ja tak apropo tego modułu.

          uczeni się spierają czy mając silnik 3VD (tak jak ja) wymiana modułu na TeDeeMowy jest konieczna.

          Jest czy nie jest?
          Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
          Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

          Komentarz


            #20
            Nie jest niezbędna (technicznie), choć, ponoć coś zmienia (lepszy "dół" na module 3VD). Prywatnie mam subiektywne wrażenie w przypadku wsadzania modułu 3VD do silnika 3LD, efekt zmiany to bardziej efekt placebo, niż faktycznie mierzalna różnica (miałem taki w swojej XTZ).
            sigpic

            Komentarz


              #21
              Ja też miałem w swojej ST moduł 3VD. I w tresie lepiej się jeździło.
              Spalanie było większe ale miała powera.
              Odnośnie dołu to nie zauważyłem różnicy.
              Ale wydaję mnie się , że jeżeli jest silnik 3VD to zamiana modułu tylko mu poprawi.
              Tym bardziej ofca, że ty dużo jeździsz i robisz ładne przeloty na czarnym.
              ...tylko silnych los obdarza hojnie...

              Komentarz


                #22
                Ciekawy temat do zapoznania:



                Jeśli wierzyć wykresom, moduł 3LD ma ostrzejszą charakterystykę do 3500obr., przez co silnik powinien być bardziej narowisty w niższych obrotach.
                Tak też twierdzą użytkownicy tamtego forum.
                Jednak 3VD ciągnie równo aż do 4000obr, a później utrzymuje wyprzedzenie, co przy normalnym użytkowaniu, wydaje się być korzystniejsze.
                Ostatnio edytowany przez dex; 407.

                Komentarz


                  #23
                  nic z tego nie kumam. mozesz przelozyc na ludzkie? dzieki
                  Social media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
                  Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011

                  Komentarz


                    #24
                    Ofca, zapraszam do mnie na ursus, to pożyczę Ci moduł od 3VD. Porównasz odczucia i będziesz wiedział, co dalej

                    Komentarz


                      #25
                      Zamieszczone przez dex Zobacz posta
                      Ciekawy temat do zapoznania:



                      Jeśli wierzyć wykresom, moduł 3LD ma ostrzejszą charakterystykę do 3500obr., przez co silnik powinien być bardziej narowisty w niższych obrotach.
                      Tak też twierdzą użytkownicy tamtego forum.
                      Jednak 3VD ciągnie równo aż do 4000obr, a później utrzymuje wyprzedzenie, co przy normalnym użytkowaniu, wydaje się być korzystniejsze.

                      Ale zwróćie uwagę na podpisy osi wykresu, to jest wyprzedzenie zapłonu a nie moment na silniku, to nie zawsze idzie w parze.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #26
                        Owszem, to jest mapa zapłonowa, ale przyspieszenie zapłonu właśnie tak działa na silnik.

                        Opóźniony zapłon ułatwia start, ale wpływa na zmniejszenie sprawności silnika, ponieważ mieszanka nie ma wystarczająco czasu na pełne spalenie, przed dotarciem tłoka do GMP.
                        Im zapłon wcześniejszy, tym większe ciśnienie z detonacji mieszanki wytworzy się przed dojściem tłoka do GMP i większa część mieszanki zostanie wykorzystana w cyklu pracy = sprawność rośnie.
                        Ale przyspieszanie zapłonu ma też swoje granice, bo trwałość układu korbowego silnika w pewnym momencie mocno spada.

                        Oczywiście wszystko powyższe nie jest takie proste, ponieważ zależy od wielu czynników jak temp. silnika, aktualne obroty, nastawy gaźników itd.
                        Ale w dużym skrócie, aby zrozumieć trochę zależność kąta wyprzedzenia zapłonu na parametry silnika, takie rozumowanie jest poprawne.

                        Podsumowując, jeśli przyjmiemy wykresy z tenere.net za rzeczywiste mapy zapłonowe obu modułów, to moduł od 3VD ma charakterystykę spokojniejszą, delikatniejszą dla silnika, ale jednocześnie bardziej sportową w wyższym zakresie obrotów = szosowa.
                        3LD z kolei mocno kopie z dołu, ale w wyższych obrotach nie ciągnie już tak dobrze, do tego może wpływać na nieznacznie szybsze zużycie panewek korbowodowych.

                        Komentarz


                          #27
                          Panowie! Zna może ktoś stronę z częściami do XTZ chodzi mi o płytki do regulacji zaworów, pierścienie, uszczelniacze zaworowe itd. Części których raczej nie znajdę na allegro.
                          http://www.wemoto.pl/bikes/yamaha/xt..._tenere/89-91/
                          Nie wiem czy ta strona nie jest ciut przy droga

                          Tak na marginesie. Zrzuciłem pokrywę zaworów, zmierzyłem szczeliny i lewy gar-środkowy zawór ssący jest podparty a na wydechu po 0.15 - 0.20. Na prawym garze, ssące mają po 0.20 - 0.25 wydech 0.30. Nie zbyt się zgrywa z serwisówką

                          Komentarz


                            #28
                            Popatrz na sklepik forumowego Lukasa - specjalizacja sklepu i wiedza właściciela gwarantuje brak błędów. xtzparts.com

                            Komentarz


                              #29
                              Zamieszczone przez napson Zobacz posta

                              Tak na marginesie. Zrzuciłem pokrywę zaworów, zmierzyłem szczeliny i lewy gar-środkowy zawór ssący jest podparty a na wydechu po 0.15 - 0.20. Na prawym garze, ssące mają po 0.20 - 0.25 wydech 0.30. Nie zbyt się zgrywa z serwisówką
                              Może dlatego masz słabą kompresję, ustaw wszystko jak trzeba i powinno się poprawić, zmień też olej.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #30
                                Tylko do tego potrzeba płytki żeby wyregulowac a nie wiem gdzie je kupić w rozsądnych pieniądzach

                                Komentarz

                                PracujÄ™...
                                X