Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Yamaha xtz 750 remunt

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    Ja kupowalem na all.. po 9 zl za sztuke. Byly ok . Jak wyliczylem tyle wyszlo luzu. U mnie wyszlo kilka , czesc zamienilem miedzy soba .

    Komentarz


      #32
      Płytki brałem u sprzedawcy allegro: QuanaKors1
      A skoro brałem u niego, to stosunek ceny i komentarzy musiał mieć najlepszy
      Przypatrz się swoim płytkom, czy przypadkiem nie były już szlifowane - bo wówczas sugerowanie się oznaczeniami jakie na nich widnieją nie ma sensu.
      Po prostu, żebyś dwa razy nie zamawiał, nie wymieniał.
      Do tego warto sobie kupić porządny szczelinomierz np. 32 listkowy SATA.

      Komentarz


        #33
        Dzięki za info panowie ;-) jakie wyjdą tego rezultaty napisze

        Komentarz


          #34
          Ewentualnie możesz swoje płytki szlifować tam gdzie masz za mały luz W garwo jest jeden co się tym zajmuje, 5zł od płytki.

          Komentarz


            #35
            Borkowski?
            Powiedzcie mi jeszcze jedna rzecz, jak to jest ze luz na zaworach się zmniejsza sam jak są te płytki? Nagar pod zaworem się zbiera i kasuje ten luz czy co?

            Komentarz


              #36
              Gniazdo zaworowe się uklepuje z czasem i zawór siada coraz głębiej.

              Komentarz


                #37
                Od temperatury (dlatego zwłaszcza wydechowe lecą, bo nie są chłodzone mieszanką, a opływają je gazy wylotowe) zawory i gniazda się też wypalają - po prostu wierzchnie warstwy erodują i "znikają". Dlatego zawór osiada co raz głębiej w gnieździe zaworowym. Uklepywanie oczywiście też, zwłaszcza w niektórych modelach, które mają do tego skłonności - z tym, że trzonki zaworów też mogą się uklepywać, co z kolei zwiększa luz - n.p. niektóre stare Kawasaki miały problem ze stale powiększającymi się luzami Niektóre Suzuki też miały z tym (powiększaniem) problem, ale to raczej dlatego, że im z powodu słabego smarowania zjadało dźwigienki zaworowe i krzywki na wałkach.
                Trzeba wziąć też pod uwagę to, że zawory pod wpływem temperatury zwiększają swoją długość (rozszerzalność termiczna) i tu znowu wydechowe są bardziej poszkodowane (i dlatego muszą mieć większe luzy - na "zapas" na rozszerzanie i bo szybciej lecą).
                W przypadku gdy zawór nie ma już luzu (a ponieważ się rozszerza to na zimno może jeszcze jakiś mieć, ale podczas pracy już nie...) i nie styka się z gniazdem zaworowym to obydwa te elementy są wystawione bezpośrednio na działanie płomienia podczas zapłonu, co powoduje znaczny wzrost ich temperatury. Dodatkowo zawór jeśli nie styka się z gniazdem to nie może oddać mu też części ciepła, czyli ma po prostu gorsze chłodzenie - przechlapane do kwadratu. Oczywiście zerodowane powierzchnie przylegające nie są też szczelne i dodatkowo utrudniają oddawanie ciepła. Dlatego gdy ten etap zostanie osiągnięty to całość nagle zaczyna się degradować w przerażającym tempie. Dlatego oszczędności w postaci przeciągania serwisu zaworów i ustawiania gaźników na ubogo (co znacznie podnosi temp. w komorze spalania) mogą się bardzo boleśnie zemścić.
                Akurat w XTZ jest o tyle nietypowo, że najbardziej zwykle leci środkowy zawór ssący - w sumie nie wiem dlaczego, podejrzewam, że ma to związek z tym, że jest położony inaczej niż pozostałe i z jakichś względów ma mniej korzystne warunki pracy.

                pozdrawiam, Adam

                P.S. nagar pod zaworem by zwiększał luz. I pogarszał szczelność oraz odprowadzanie ciepła.
                sigpic

                Komentarz


                  #38
                  Kurde, super mi to wytłumaczyłeś dzięki wielkie U mnie właśnie środkowy ssący nie ma wcale luzu. Nie chce dlatego jeździć moto teraz i nie chcę tez go rozbierać żeby stał, bo muszę kupić te płytki, pastę, uszczelniacze, uszczelki itd. Ale też wypadałoby ocenić w jakiej kondycji są zawory.

                  Komentarz


                    #39
                    Napson, Dąbrowa szlifuje. A co do tego że chcesz pojeździć jeszcze, to wyreguluj tylko zawory, a do tego nie jest Ci potrzebna pasta, uszczelniacze itd.

                    Komentarz


                      #40
                      Tak, tylko chcialem już zrobić za razem, planowanie, uszczelniacze zaworowe, dotrzeć gniazda(o ile są dobre )itd. A do samej regulacji płytki muszę zawozic do szlifowania

                      Komentarz


                        #41
                        Co do płytek to najpierw wszystkie dokładnie pomierz mikrometrem, bo może się okazać, że wystarczy kilka zamienić miejscami i do szlifowania będzie n.p. tylko 1/3 tych, które trzeba ruszyć (mi tak średnio wychodziło).
                        sigpic

                        Komentarz


                          #42
                          szkoda że ich nie da się wyjąć bez zdejmowania wałka :/

                          Komentarz


                            #43
                            Powiedzcie mi panowie, czy muszę rozbierać duł jeśli chcę zdjąć wałek rozrządu, czy nie obejdzie się bez rozbierania i robienia znaków na dolnym kole ?

                            Komentarz


                              #44
                              Zamieszczone przez napson Zobacz posta
                              Powiedzcie mi panowie, czy muszę rozbierać duł jeśli chcę zdjąć wałek rozrządu, czy nie obejdzie się bez rozbierania i robienia znaków na dolnym kole ?
                              Przeczytaj w wiki jak robi się regulacje zaworów.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #45
                                Znaki na dolnym kole, z tym, że magnesowym już są. Wystarczy odkręcić okienko inspekcyjne. Z tym, że j.w. - poczytaj w wiki chociażby które to znaki.
                                sigpic

                                Komentarz

                                PracujÄ™...
                                X