Nie wiem czy komuś już się udała ta operacja bez demontażu silnika z ramy, ale może ta krótka instrukcja pomoże się nie napocić.
Potrzebne będą:
- klucz płaski, oczkowy i nasadowy 8, 10, 12
- imbus 3 i 4
- płaski i krzyżakowy wkrętak
- trochę wolnego czasu i dobre nastawienie
1. Zdejmujemy siedzenie, boczne tylne plastiki i odkręcamy klemy od aku (najlepiej go wyjąć)
2. Odkręcamy boczne przednie plastiki od baku i czaszy od strony liczników (można zdjąć całkowicie ale ja zostawiłem na tych śrubach łączących czaszę od strony świateł - wystarczy je wtedy rozchylić aby zszedł bak)
3. Zdejmujemy bak (łącznie 5 śrub - 2 pod siedziskiem, 1 na ramie przy wlewie oleju, 2 po bokach u góry chłodnicy). Przed zdjęciem zakręcamy oczywiście kranik i zdejmujemy z niego przewód paliwowy.
4. Odkręcamy pokrywę filtra powietrza, wtedy mamy dostęp do zdjęcia odmy. Odmę przewlekamy na drugą stronę (ciągnąc za rurkę z drugiej strony motocykla - nie trzeba jej zdejmować od strony skrzyni biegów)
5. Odkręcamy 2 śruby mocujące rozrusznik do obudowy skrzyni biegów (jedna ze śrub mocuje kabel od masy rozrusznika). Najlepiej podejść do tych śrub płaskim kluczem, wsuwając go pod kolektorem.
6. Zdejmujemy gumową osłonę z obudowy rozrusznika i odkręcamy kabel plusowy (dwie skontrowane nakrętki)
7. Wyciągamy rozrusznik w kierunku prawej strony motocykla - tu zaczyna się zabawa, bo w trakcie wyciągania trzeba przekręcać całym rozrusznikiem aby nie zaparł się uchwytami mocującymi o kolektor oraz o stalową przelotkę przy kolektorze (jak nie będzie chciał wyjść sam, trzeba trochę popukać od lewej strony w obudowę)
8. Kilkadziesiąt minut później
gdy już uporałeś/uporałaś się z wyjęciem rozrusznika z gniazda, należy tak nim przekręcać, aby wyjąć go pomiędzy króćcem pompy oleju, ramą a kolektorem - gimnastyka rąk wewnątrz motocykla i po chwili rozrusznik wyjęty (w moim przypadku wyszedł pod lekkim kątem, po obróceniu go o ok.90 stopni w prawo - tak aby uchwyty mocujące obróciły się w kierunku tyłu motocykla)
Składanie w odwrotnej kolejności ale to dopiero przede mną więc jak się uda to dopiszę...
POWODZENIA !!
Potrzebne będą:
- klucz płaski, oczkowy i nasadowy 8, 10, 12
- imbus 3 i 4
- płaski i krzyżakowy wkrętak
- trochę wolnego czasu i dobre nastawienie

1. Zdejmujemy siedzenie, boczne tylne plastiki i odkręcamy klemy od aku (najlepiej go wyjąć)
2. Odkręcamy boczne przednie plastiki od baku i czaszy od strony liczników (można zdjąć całkowicie ale ja zostawiłem na tych śrubach łączących czaszę od strony świateł - wystarczy je wtedy rozchylić aby zszedł bak)
3. Zdejmujemy bak (łącznie 5 śrub - 2 pod siedziskiem, 1 na ramie przy wlewie oleju, 2 po bokach u góry chłodnicy). Przed zdjęciem zakręcamy oczywiście kranik i zdejmujemy z niego przewód paliwowy.
4. Odkręcamy pokrywę filtra powietrza, wtedy mamy dostęp do zdjęcia odmy. Odmę przewlekamy na drugą stronę (ciągnąc za rurkę z drugiej strony motocykla - nie trzeba jej zdejmować od strony skrzyni biegów)
5. Odkręcamy 2 śruby mocujące rozrusznik do obudowy skrzyni biegów (jedna ze śrub mocuje kabel od masy rozrusznika). Najlepiej podejść do tych śrub płaskim kluczem, wsuwając go pod kolektorem.
6. Zdejmujemy gumową osłonę z obudowy rozrusznika i odkręcamy kabel plusowy (dwie skontrowane nakrętki)
7. Wyciągamy rozrusznik w kierunku prawej strony motocykla - tu zaczyna się zabawa, bo w trakcie wyciągania trzeba przekręcać całym rozrusznikiem aby nie zaparł się uchwytami mocującymi o kolektor oraz o stalową przelotkę przy kolektorze (jak nie będzie chciał wyjść sam, trzeba trochę popukać od lewej strony w obudowę)
8. Kilkadziesiąt minut później

Składanie w odwrotnej kolejności ale to dopiero przede mną więc jak się uda to dopiszę...
POWODZENIA !!

Komentarz