Chce zamontować dodatkowe światła do motorka na gmolach. Bedą to dwie lampy po 55 W i chodzi mi o to czy jak będę je miał zapalone razem ze standardową lampą to ładowanie bedzie wystarczające? Aku mam nówke sztuke a ładowanie 13,8 według miernika za 15 zł
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Dodatkowe światła.
Zwiń
X
-
Z moich doświadczeń z halogenami po 55W wiem że ładowanie spada i to dość znacznie, przy 2tys obr u mnie było 12.5V a bez obciążenia 14.2, obciążenie może być czasem tak duże że spali się któraś cewka na alternatorze, jak by co to ja mam jeszcze gdzieś drugie uzwojenie , ogólnie nie polecam.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
No własnie nie ma sensu tego zakładać jak ma sie coś popalić pomysle nad wymianą żarówek albo tylko jednym halogenie. Chodziło o to że często wieczorami jeździłem przez asfaltówki takie dziurawe, wąskie i położone w lesie, a takie światła fajnie doświetlają pobocze i zwiększają widoczność Można też je zapalać oddzielnie bez głównej lampy wtedy pobór prądu nie będzie tak tragiczny ale nie wiadomo jak z wydajnością czy to bedzie miało jakiś sens. A jak sie ta cewka zjara to w ogóle już nie bedzie świecić czy jak ? Ciemny jestem w sprawach elektryki dlatego pytam
Komentarz
-
Jak się zjara jakaś cewka w alternatorze to będzie za małe napięcie na instalacje szło więc ładowania nie będzie albo będzie za słabe.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
A jakby takie lampki założyć:
http://stores.intuitwebsites.com/hst...Categories.bok.
Tutaj jest efekt: http://advrider.pl/viewtopic.php?f=5&t=7523"Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin
Komentarz
-
Ja w moje ST mam zamontowane halogeny soczewkowe, jeżdzę z nimi prawie trzy lata i narazie nic się nie dzieje. Używam ich zawsze jak się tylko ściemni ponieważ w reflektorach miałem żarówki bańki 35W i zmieniłem na H4, teraz szkło tak mi rozprasza światło że nic nie widzę jak jadę.Dorabiam Gmole, Stopki Centralne, Stelaże, Kufry Aluminiowe tel 661271442
Komentarz
-
Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz postaJak by się miało założenie Led-ów do takich dodatkowych świateł. Powiedzmy 2x H4 Led ?
Obciążenie myślę że z 110 spadło by do max 20 ? Zmieniło by to cokolwiek ? Bo ja zupełnie jak MARIUSZ - nemo.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez Pawelw555 Zobacz postaJa w moje ST mam zamontowane halogeny soczewkowe, jeżdzę z nimi prawie trzy lata i narazie nic się nie dzieje. Używam ich zawsze jak się tylko ściemni ponieważ w reflektorach miałem żarówki bańki 35W i zmieniłem na H4, teraz szkło tak mi rozprasza światło że nic nie widzę jak jadę.
Komentarz
-
Tak , są tam żarówki H3 55W. Możesz śmiało montować taki zestaw do małej Teresy, kolega który ma gmole ode mnie zamontował halogeny. Jeździ z takim zestawem około dwóch lat i jeszcze nie spalił ani regulatora, ani alternatora. Najważniejsze jest żeby były wszędzie dobre styki na przewodach.Dorabiam Gmole, Stopki Centralne, Stelaże, Kufry Aluminiowe tel 661271442
Komentarz
-
Rudolf000, jeżeli chcesz używać świateł jako dziennych to LEDy będą ok. jednak jeśli chcesz oświetlać tym drogę to będzie ciężko, bo raczej nie uda Ci się ich dopasować do lustra reflektora, tak żeby odpowiednio formowało strumień świetlny. znalazłem wątek na temat tego typu oświetlenia : http://www.jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=39584.
ja bym pomyślał raczej o xenonach - zestaw 2 przetwornic i palników można kupić za niecałe 200 pln. światła będzie z tego mnóstwo a pobierają po 35 watów, więc powinno dać radę. sam właśnie testuję palnik wstawiony do podstawowej lampy, zamiast H4 - jak na razie jest super, bo świeci znacznie mocniej a jednocześnie nie oślepia (lampy w xtekach to free form, całkiem nieźle wykonane ).
Komentarz
-
Jak dla mnie to takie dodatkowe światła wcale nie muszą być do niczego dopasowywane. Mają tylko świecić na kierunku. Zapalał bym je tylko na ... (bezdrożu) , lesie, gdzie jest ciemno jak u wiadomo kogo. Dla mnie miałby to być tylko taki dodatek a nie światło z którego miałbym korzystać na co dzień. Mam nadzieje że coś pogrążycie w tym temacie i wyłowie coś dla siebie.
Już wiem że 2x 35 to pikuś. więc poszukam czegoś podobnego. http://allegro.pl/halogeny-drogowe-d...509771675.html coś na miarę tego będę szukał. oczywiście z innymi mocowaniami
Apropos. Słyszałem że:
Im większe obciążenie tym lepiej działa regulator napięcia. Podobno reg pada gdy na siłę próbuje się odciążyć sieć. Czy to prawda?Im GORZEJ tym LEPIEJ.
Nikt nie mówił że będzie letko.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Rudolf000 Zobacz postaJak dla mnie to takie dodatkowe światła wcale nie muszą być do niczego dopasowywane. Mają tylko świecić na kierunku. Zapalał bym je tylko na ... (bezdrożu) , lesie, gdzie jest ciemno jak u wiadomo kogo. Dla mnie miałby to być tylko taki dodatek a nie światło z którego miałbym korzystać na co dzień. Mam nadzieje że coś pogrążycie w tym temacie i wyłowie coś dla siebie.
Już wiem że 2x 35 to pikuś. więc poszukam czegoś podobnego. http://allegro.pl/halogeny-drogowe-d...509771675.html coś na miarę tego będę szukał. oczywiście z innymi mocowaniami
Apropos. Słyszałem że:
Im większe obciążenie tym lepiej działa regulator napięcia. Podobno reg pada gdy na siłę próbuje się odciążyć sieć. Czy to prawda?
Komentarz
Komentarz