Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podwójne światła mijania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    IMG00549-20120528-1803.jpg

    obiecałem moje snopy mijania 2 x H4 w kloszach H4+H1 - na przekaźnikach, odległość lampy od drzwi ok 5 m,
    motocykl stał ok 30 cm w prawo od osi klamki na drzwiach

    zdj robione telefonem, bez lampy

    mam wrażenie, że głowy tego "ducha" na powierzchni matowej nie będzie, sprawdzę
    Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

    Komentarz


      #32
      Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
      [ATTACH=CONFIG]10994[/ATTACH]

      obiecałem moje snopy mijania 2 x H4 w kloszach H4+H1 - na przekaźnikach, odległość lampy od drzwi ok 5 m,
      motocykl stał ok 30 cm w prawo od osi klamki na drzwiach

      zdj robione telefonem, bez lampy

      mam wrażenie, że głowy tego "ducha" na powierzchni matowej nie będzie, sprawdzę
      Od razu widać prawy reflektor prawidłowa smuga odcięty snop światła, natomiast lewy bezładny snop bez widma. Reflektory ustawione tak aby nie razić tych z naprzeciwka czyli lewy troszkę niżej. Nie jest to właściwe świecenie zespołu reflektorów i upierdliwy diagnosta nie wbił by pieczątki do dowodu do puki nie zrobił byś z tym porządku ale w praktyce mało kto zwraca na to uwagę. Czasem sprawdzą tylko czy snop światła jest na właściwej wysokości.

      Komentarz


        #33
        Co ciekawe to prawy ma lampe H1 z zarowka H4 I swieci poprawnie
        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

        Komentarz


          #34
          A widzisz zmyliło mnie te 30 cm w prawo, gdybym na to zwrócił uwagę to bym mądrzej napisał że to lewy jest prawidłowy a prawy wali wielką smugą bez widocznego odcięcia

          Komentarz


            #35
            muszę zrobic zdj z dalszej odleglosci, nie będzie tej "głowy ducha"

            nie do końca rozumiem - prawy ma chyba własnie czyste odcięcie u góry (no chyba, że mówisz o tej "głowie"), a lewy jest po lewej rozmyty
            ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
            FB: http://www.facebook.com/kamilltee

            Komentarz


              #36
              Najlepszy i najszybszy test to zasłonięcie jednego reflektora od razu zobaczysz różnicę. Przy dwóch świecących jednocześnie reflektorach ciężko jest odróżnić który jak świeci bo są one umieszczone blisko siebie więc snopy świateł praktycznie się na siebie nakładają.

              Komentarz


                #37
                Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
                Najlepszy i najszybszy test to zasłonięcie jednego reflektora od razu zobaczysz różnicę. Przy dwóch świecących jednocześnie reflektorach ciężko jest odróżnić który jak świeci bo są one umieszczone blisko siebie więc snopy świateł praktycznie się na siebie nakładają.
                Dokładnie kiedy pisałeś posta zrobiłem zdjęcia - ale inaczej. Zasłanianie nie ma sensu, bo własnie jadę na dwóch i interesuje mnie praktyczny efekt na dwóch, a nie teoretyczne dywagacje
                Wstawiłem oś pionową motocykla na czerwono - oraz na niebiesko teoretyczną granicę mocnego światła i poświaty. Czy ktoś ma zdjęcia (a było takie niedawno, ale nie pamiętam gdzie) jak powinno to świecić - jak powinna taka granica przebiegać? lub opisać jak powinna przebiegać linia niebieska słowami
                r lewy.jpgr prawy.jpg

                dodam, że w nocy lampy świecą zupełnie wystarczająco na drogę i jestem z nich zadowolony

                (odcień "żółtawy" na lewym zdjeciu jest przekłamany z racji auto balansu bielu w tel kom)
                Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
                ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                Komentarz


                  #38
                  Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                  Dokładnie kiedy pisałeś posta zrobiłem zdjęcia - ale inaczej. Zasłanianie nie ma sensu, bo własnie jadę na dwóch i interesuje mnie praktyczny efekt na dwóch, a nie teoretyczne dywagacje
                  Wstawiłem oś pionową motocykla na czerwono - oraz na niebiesko teoretyczną granicę mocnego światła i poświaty. Czy ktoś ma zdjęcia (a było takie niedawno, ale nie pamiętam gdzie) jak powinno to świecić - jak powinna taka granica przebiegać? lub opisać jak powinna przebiegać linia niebieska słowami
                  [ATTACH=CONFIG]10999[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]11000[/ATTACH]

                  dodam, że w nocy lampy świecą zupełnie wystarczająco na drogę i jestem z nich zadowolony

                  (odcień "żółtawy" na lewym zdjeciu jest przekłamany z racji auto balansu bielu w tel kom)
                  Więc tak, jeśli ktoś zakwestionował by świecenie twoich świateł to zwróci uwagę nie na to co zaznaczyłeś niebieskimi liniami tylko to jak wygląda odcięcie światła na górze na fotkach jest to granica wyznaczona przez linię chyba łączenia blachy na tych testowych drzwiach i idąca na ukos do góry od czerwonej linii, tak ukształtowany snop światła lepiej oświetla pobocze drogi a mniej olśniewa jadących z naprzeciwka, dla tego podałem przykład tego zasłaniania reflektorów aby wiedzieć jak wygląda kształt światła powstający na odbłyśniku każdego z dwóch reflektorów.
                  Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                  Komentarz


                    #39
                    Zamieszczone przez robkri Zobacz posta
                    .. tak ukształtowany snop światła lepiej oświetla pobocze drogi a mniej olśniewa jadących z naprzeciwka,...
                    zatem ukształtowany jest dobrze czy źle ?
                    chodzi o to po prawej stronie pionowej linii czerwonej ? (zaznaczyłem teraz odcięcie na zielono - o to chodzi ?)
                    r prawy.jpg
                    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                    Komentarz


                      #40
                      Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                      zatem ukształtowany jest dobrze czy źle ?
                      chodzi o to po prawej stronie pionowej linii czerwonej ? (zaznaczyłem teraz odcięcie na zielono - o to chodzi ?)
                      [ATTACH=CONFIG]11002[/ATTACH]
                      Tak ta fotka pokazuje prawidłowe odcięcie w reflektorze H4 a jak świeci H1 z żarówką H4 tego jednoznacznie nie można powiedzieć bo snopy się pokrywają i tu test z zakryciem lampy H4 pokazał by to od razu. Diagnosta wykryje to przy badaniu przyrządem diagnostycznym tzw. luxometrem, po prostu podjedzie nim do każdego z reflektorów i wyjdzie że masz jeden nie świecący w normie.
                      A ta głowa ducha to w zasadzie normalny objaw każdego prawidłowo świecącego reflektora
                      Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                      Komentarz


                        #41
                        mam przegląd za 2 tyg - ostatnie dwa przeszła bdb

                        skoro przechodze przegląd, ja widzę dobrze oświetlona drogę i nie sam oślepiam, bo mam dobre odcięcie prawej strony - to pytam: co jest nie tak z przerabianiem prawej lampy H1 na żarówkę H4 ? gdzie to rozpraszanie itd o czym pisał LukaSS ?
                        ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                        FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                        Komentarz


                          #42
                          Tutaj;http://www.google.pl/search?q=regula...w=1280&bih=709 widać kilka (różnych o dziwo) ustawień świateł. Kamilopodobnych jakoś nie widać. Może jednak zrób te zdjęcia oddzielnie świecących reflektorów- będzie widać co trzeba regulować. A tak przy okazji to na ulicach widuję takie "rodzynki" jakby ze złomowca uciekły a też jakieś przeglądy mają. Robkri ewentualnie wyjaśni to wszystko w JEDNYM zdaniu.
                          Ostatnio edytowany przez Beniamin; 61.
                          "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

                          Komentarz


                            #43
                            Ja to widzę tak, jeśli twój motocykl ma tak przerobione światła i od dwóch lat przechodzi z nimi badania techniczne ze skutkiem wbicia do dowodu rejestracyjnego pieczątki to znaczy że jest sprawny technicznie ale ma jedną niezgodność której diagnosta albo nie wyłapał albo czegoś nie wiedział a generalnie nie świadczy to zbyt dobrze o fachowości diagnostów bo tu mój i wiele innych motocykli ze świecącymi na raz dwoma reflektorami nie powinny przejść badań, gdyż, ponieważ, azalisz, toczyła się tu kiedyś dyskusja na temat czy mają świecić oba czy jeden i wtedy wywnioskowałem z niej iż w świetle obowiązujących przepisów powinien świecić jeden na światłach mijania a dwa razem na światłach drogowych. Swoją droga zastanawiam się czy w tym roku mój motocykl przejdzie badania techniczne bo raz zmieniłem reflektory i świecą znacznie jaśniej niż banieczki a dwa że popełniłem owiewkę rejli która jest nie przeźroczysta i jak trafi się na małego (wzrostem) diagnostę który jak wsiądzie za stery to nie zobaczy nic przed motocyklem

                            Tak świeci prawidłowo reflektor na światłach mijania twój H4 w H4gsic.jpg
                            prawdopodobnie tak świeci twój reflektor H4 w H1 a najprawdopodobniej nie przypomina to elipsy a jakiś rozlany kleks gsicsd.jpg
                            sd.jpgsm.jpg
                            Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                            Komentarz


                              #44
                              Przytknij mocno do reflektora jednego i drugiego jakąś gruszą białą szmatę (może być pielucha złożóna na pół) i zobacz czy ten przerobiony ma taką samą linię jak ten oryginalny H4. Możesz zrobic foty też jakieś Jak będą identyczne to jest OK.
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz


                                #45
                                "wtedy wywnioskowałem z niej iż w świetle obowiązujących przepisów powinien świecić jeden na światłach mijania a dwa razem na światłach drogowych"
                                oczywiście, że mogą świecić dwie lampy - bo to są lampy zespolone... tyle z tej dyskusji zapamiętałem ja

                                ja nie chcę nikogo oślepiać - i jak widzę, chyba nie oślepiam
                                chcę lepiej widzieć - i widzę lepiej

                                moje dywagacje są tylko po to by do końca wyjaśnić kwestie: h1 z żarówką h4 rozprasza światło itd, bo jakoś tego nie widzę o siebie
                                przez szmate / podkuszulke niewiele widac
                                IMG00553-20120530-2016.jpg

                                ale wypiąłem żarówki:

                                świeci lampa lewa H4
                                IMG00557-20120530-2019.jpg

                                świeci lampa prawa H1 z żarówką H4
                                IMG00558-20120530-2020.jpg
                                IMG00555-20120530-2017.jpg


                                przypatrzyłem się uważniej przy dołączaniu prawej lampy = linia odcięcia górnego jest podobna, ale wyższa - i niestety ogólna poświata na ścianach garażu też jest jaśniejsza na prawym reflektorze ... ale chyba tragedii dla jadących z naprzeciwka nie ma - dla mnie jest oczywiście super, bo widzę więcej
                                Załączone pliki
                                Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
                                ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                                FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X