Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

słabe ładowanie na jałowych obr.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] słabe ładowanie na jałowych obr.

    Witam.
    Dotychczas tj. 2 lata jeździłem z ładowaniem na poziomie 13.2V przy włączonych światłach. Wartość ta utrzymywała się od 1600obr w górę, a na biegu jałowym przy włączonych światłach że tak napiszę akumulator się rozładowywał. Mam założony voltomierz, stąd wiem ile i kiedy ładuje.

    Przedwczoraj pozakładałem przekaźniki na światła. Wszystko elegancko zadziałało, ale ładowanie spadło do 12.7V powyżej 1600obr. Na obrotach jałowych oczywiście aku rozładowywane do poziomu 11.8V

    Dzisiaj zabrałem się za Ładowanie. Miałem wymienić całą instalację odpowiedzialną za ładowanie, ale pomierzyłem prąd zmienny przy kostce regulatora. Napięcie międzyfazowe na jałowych 16-17V, a powyżej 5000obr. 60V-68V, więc git. Pomierzyłem napięcie wychodzące z regulatora na kostce. Bez świateł 14,4V, ze światłami 13,9-14,1V czy to na jałowym czy na wyższych obrotach. Zabrałem się za montaż nowych kabli od regulatora do akumulatora. Wszystko polutowałem, podłączyłem do akumulatora i mierzę. Światła włączone obroty pow. 1600 13.7V, a na jałowych to samo co wcześniej spada do 12V.

    O co w tym chodzi? Czy Japońce nie przewidzieli tego że ktoś będzie świecił obie lampy na raz? Jak wypnę jedną lampę to na jałowych rośnie do ok 13V już nie pamiętam ile dokładnie.

    Generalnie mi to nie przeszkadza, ale stojąc np. w korku na zakopiance gdzie toczyłem się te 6 czy 10km/h aku sporo się wyładowało przez te 30 min stania/jazdy. Jak przyszło do odpalenia to gdyby nie złapał za 2gim razem, trzeciej próby bym już nie miał.

    Wiem że były już podobne tematy, ale brakowało mi tam konkretnych wartości, a mianowicie:
    Jakie macie ładowanie na jałowych obrotach przy włączonych obu światłach?

    Ja już nie mam siły do ściągania i tak już popękanych plastików rzeźbienia i składania tego od nowa. Dzisiaj w Lublinie odczuwalna poniżej 0, głupotą było robienie tego na otwartym powietrzu

    #2
    A robiąc nową instalkę pomyślałeś żeby zrobić dodatkową masę od akumulatora do ramy i sprawdzić a najlepiej wymienić przewód masy silnik-akumulator. Oraz czy dałeś dodatkowy przewód + od regulatora do + akumulatora. Oczywiście przewody masowe w przekroju min. 4mm a + min. 3mm. To co masz jest częstym niedomaganiem w starych motocyklach i żeby nie wymieniać całej wiązki (czyt. koszt) trzeba dokładać nowe przewody. Było już kilka takich przypadków opisanych na forum, i ja miałem to samo co prawda w ST ale sposób leczenia pacjenta ten sam.

    Komentarz


      #3
      Tak, tak dałem nowe przewody. +i- od regulatora do akumulatora. Oba czwórki, a masy na silnik nie ruszałem. Czy ona ma jakikolwiek wpływ na ładowanie? Prąd z regulatora płynie bezpośrednio do akumulatora poprzez nowe kable, teoretyczne masa na silnik nie powinna mieć na to wpływu.

      A jak to jest z tymi lampami? Fabrycznie chyba świeciły po jednej czy to 660 czy 750. Może te 100ileśtam watt na jałowe obroty to zbyt duże obciążenie?
      Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539. Powód: mało maślane ;)

      Komentarz


        #4
        Jeszcze masa z aku na regler i powinno być ok.
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          Minus z regulatora na akumulator jest pociągnięty bezpośrednio.

          Komentarz


            #6
            Regulator na 5 czy 6 przewodów? Akumulator sprawny? W 660 dwie lampy bez problemu świecą.

            Komentarz


              #7
              A jak wygląda temat przy wyłączonych światłach na jałowych ?
              sigpic

              Komentarz


                #8
                U mnie jest cały czas tak samo. Ostatnio wrzuciłem wypasiony regler (polski producent), niestety bez większych zmian. Pozostaje więc tylko wymiana uzwojenia (kiedyś było przewijane) Oby u Ciebie obyło się bez tego.

                Komentarz


                  #9
                  Regulator na 5 przewodów, a na jałowych bez świateł książkowe 14.2-14,4V A co do aku to cholera wie. Póki co odpala, a jak z zasiarczeniem itp. to nie mam pojęcia. Kupiłem z takim akumulatorem pewnie już 4 sezon będzie mu leciał. Marki brak, jedynie jakieś tam motorrad i inne pierdoły po niemiecku. Made in China oczywiście.
                  Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539.

                  Komentarz


                    #10
                    Przetestuj na innym akumulatorze. Instalacja na pewno OK? Masa w jednym punkcie przy światłach i przekaźnikach i dopiero do aku.

                    Komentarz

                    Pracuję...
                    X