Jaki jest objaw zużytej świecy?
Po prostu silnik przestaje dobrze pracować.
Na oko tego nie widać, chyba że świeca jest bardzo stara i elektrody ma wypalone i obrośnięte nagarem.
Na fotce świeca wygląda jak moje z Urala, na wolnych obrotach je okopci zawsze, ale przy szybkiej jeździe przepali. Więc na pewno dobra
Poważnie to właśnie kolor/okopcenie sprawdza się po szybkiej jeździe na nagrzanym silniku, tak żeby silnik nie pracował na wolnych obrotach.
Chyba że te nowe sprzęty mają wtrysk i sondę lambda i nie walą paliwem przez kilkudziesięcio letnie dysze??
A jeśli o nagarze mowa to lepiej nie czyścić świecy szczotką drucianą, a absolutnie nie miedziowaną, mosiądzowaną czy czymś z metalem kolorowym. Ja robię to blaszką stalową i od lat nie wymieniam świec-ciekawe ile pociągną, ludzie w weteranach potrafią je wymieniać co chwilę, nawet na trasie.
Po prostu silnik przestaje dobrze pracować.
Na oko tego nie widać, chyba że świeca jest bardzo stara i elektrody ma wypalone i obrośnięte nagarem.
Na fotce świeca wygląda jak moje z Urala, na wolnych obrotach je okopci zawsze, ale przy szybkiej jeździe przepali. Więc na pewno dobra

Poważnie to właśnie kolor/okopcenie sprawdza się po szybkiej jeździe na nagrzanym silniku, tak żeby silnik nie pracował na wolnych obrotach.
Chyba że te nowe sprzęty mają wtrysk i sondę lambda i nie walą paliwem przez kilkudziesięcio letnie dysze??
A jeśli o nagarze mowa to lepiej nie czyścić świecy szczotką drucianą, a absolutnie nie miedziowaną, mosiądzowaną czy czymś z metalem kolorowym. Ja robię to blaszką stalową i od lat nie wymieniam świec-ciekawe ile pociągną, ludzie w weteranach potrafią je wymieniać co chwilę, nawet na trasie.
Komentarz