Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

POMOCY !!! Problem z układem chłodzenia ST

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    POMOCY !!! Problem z układem chłodzenia ST

    Witam
    Problem mojej ST polega na tym, żę po przejechaniu ok 400 km (sprawdzone 2 razy i zawsze podobny przebieg ) koń zaczyna się przegrzewać. Temperatura dochodzi do czrwonego, wentylator nie daje rady zbić temperatury i po chwili wywala płyn z wyrównawczego na glebę. Następnego dnia jak moto ostygnie dolewam brakujący płyn bezpośrednio do chłodnicy i kolejne 400 km można cisnąć bez problemu. Zauważyłem, że przejechaniu ok 100 km kapie ze zbiorniczka - czyli wywala stopniowo płyn podczas jazdy. Zanim zabiorę się za glowicę może ktoś ma jakiś pomysl na rozwiązanie problemu w inny sposób. Dodam, że termostat sprawdzony, ST nie kopci na biało ani w żadnym innym kolorze, w oleju nie widać śladów płynu chłodniczego.

    #2
    Pośmigaj z wyjętym termostatem. Kup nowy korek od termostatu, tamten może nie trzymać parametrów. Może ukł. chłodzenia zasyfiały, chłodnica zabita brudem i robakami. Wykręć i oczyść czujniki w termostacie. W najgorszym przypadku uszczelka pod głowicą.
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      czujniki były wyczyszczone, układ przepłukany 2 tyg temu, korek ??? sprawdzę jutro czy coś dopasuje. Termostat - sprawdzałem gotując w garnku - otwiera.

      - - - Zaktualizowano - - -

      Często padały uszczelki lub pękały głowice w ST ?

      Komentarz


        #4
        Jak prześledzisz forum to jest rzadka awaria. Korek nie pierwszy lepszy a o odpowiednim ciśnieniu (masz wybite na korku).
        --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

        Komentarz


          #5
          oki dzięki za podpowiedź jutro coś postaram się znaleźć

          Komentarz


            #6
            Niestety mi się to już drugi raz zdarzyło.
            Objawy takie, jak u Ciebie.
            Sprawdź na ciepłym (ale nie zagotowanym) silniku, czy wywala płyn po mocnym i gwałtownym wkręceniu na obroty.
            Oczywiście na postoju.
            U mnie po chwilce zaczyna ciec stróżka z przelewu zbiorniczka wyrównawczego.
            W ubiegłe wakacje robiłem remont silnika i mocno mnie zaistniała sytuacja wkurzyła.
            Ostatnią szansą będzie kupno oryginalnej uszczelki Yamahy, bo przy remoncie założyłem Athenę...

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez dex Zobacz posta
              Niestety mi się to już drugi raz zdarzyło.
              Objawy takie, jak u Ciebie.
              Sprawdź na ciepłym (ale nie zagotowanym) silniku, czy wywala płyn po mocnym i gwałtownym wkręceniu na obroty.
              Oczywiście na postoju.
              U mnie po chwilce zaczyna ciec stróżka z przelewu zbiorniczka wyrównawczego.
              W ubiegłe wakacje robiłem remont silnika i mocno mnie zaistniała sytuacja wkurzyła.
              Ostatnią szansą będzie kupno oryginalnej uszczelki Yamahy, bo przy remoncie założyłem Athenę...
              Właśnie po pałowaniu sprzęta idzie stróżka z wyrównawczego. Jutro pojadę do znajomego na sprawdzenie zawartości spalin w układzie chłodzenia

              Komentarz


                #8
                Zamieszczone przez mastodont7 Zobacz posta
                Właśnie po pałowaniu sprzęta idzie stróżka z wyrównawczego. Jutro pojadę do znajomego na sprawdzenie zawartości spalin w układzie chłodzenia
                Niestety objawy jak u mnie, czyli wywalona uszczelka pod głowicą...
                Ale jak masz możliwość, to sprawdź zawartość tych spalin.
                Może jednak to nie będzie to samo, co u mnie

                Komentarz


                  #9
                  Spaliny są w ukł. mam nadzieje że to tylko uszcz. a nie głowica - trudno zabieram się do roboty .

                  - - - Zaktualizowano - - -

                  Ma ktoś może dane z momentami dokręcania śrub ?
                  Jaką uszczelkę kupić - Athena ?
                  Czy wałki muszę ściągać ?

                  Komentarz


                    #10
                    jak chcesz uszczelke atheny mam na sprzedaż, a momenty itp wszystko w serwisówce, bez tego nawet się nie zabieraj, podpowiem ze głowica 6 śrub po 40 Nm i dwie małe długie przy łańcuszku 10 Nm.

                    Komentarz


                      #11
                      ile za uszczelkę u ciebie ?
                      serwisówkę mam i właśnie studiuje.

                      Komentarz


                        #12
                        za uszczelkę pod głowice 100 zł, mam jeszcze uszczelniacze zaworowe 10 szt. za 80 zł

                        Komentarz


                          #13
                          Jutro jak sprawdze stan uszczelniaczy to dam znać co zamówimy.

                          Komentarz


                            #14
                            ok dawaj znać

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez mastodont7 Zobacz posta
                              Jutro jak sprawdze stan uszczelniaczy to dam znać co zamówimy.
                              Na co chcesz tam patrzeć? Jak wcina olej albo uszczelniacze nie były nigdy wymieniane to przy okazji ściągania głowicy trzeba wymienić gumki.
                              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X