Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
wymiana napędu (SFR + PBR)
Zwiń
X
-
Biegi zmieniamy wtedy kiedy silnik generuje wystarczająco duży moment obrotowy aby płynnie przyspieszać a w przypadku ST dzieje się tak już przy 2 tyś. obrotów na 5 biegu gdzie w Afryce już przy 3 tyś. silnik szarpie łańcuchem jak wściekły. Wypróbuj to jadąc na 5 biegu zwolnij do 2 tyś. i odkręć manetę sam się przekonasz i nie jest to ospałe tylko płynne przyspieszanie. Marcin pisząc o najlepszej zmianie biegów między 5 a 6 tyś. ma na myśli jazdę w trasie aby dynamicznie jechać lub w terenie kiedy ma być PPH bo w mieście mówię tu o normalnych ulicach a nie obwodnicach przytomny kierownik nie kręci tak wysoko że tylko przypomnę o ograniczeniu prędkości do 50 km/h.Ostatnio edytowany przez robkri; 269.
Komentarz
-
Najlepsza zębatka na tył to Supersprox (wieniec stalowy, piasta aluminiowa) oczywiście pod względem wytrzymałości, wyczynowa - wiadomo. Na przód w PL z tego co obczaiłem to Supersproxa brak. Najlepsze łańcuchy to RK i DID, a zębtaki JT i SunStar. Reszta to niższa półka i nie ma co się oszukiwać.
Ja też będę zmieniał napęd. Trochę poczytałem, poszukałem - nie tylko na PL forach. Na asfalty i delikatne szutry by silnika nie kręcić po obrotach przy przelotach to 16/45. Tutaj jedynie spalanie delikatnie spada. 16/44 to już bardziej autostradowo, spalanie nie maleje ale dynamika znacznie spada, grunt to, że silnik nie kręci się pod czerwone pole przy wysokich prędkościach (np. przy 170 km/h). Standardowe przełożenie 16/46 to takie w miarę uniwersalane - do wszystkiego dobre (mi to kompletnie nie odpowiada). Zębatka 47 przydaje się takim osobnikom jak Junak czy Trocin
Są na zamówienie zebatki przednie z17 i z18 ale czas oczekiwania to ok. miesiąc. Zębatki marki AFAM (belgijskie). Cena ich to jak JT czy SunStar.
Łańcuch 520 przy dobrym smarowaniu, bez strzałów ze sprzęgła i nie katowany w terenie wytrzymuje 30-40 tys. 525 trzyma nawet do 50 tys., jednak dwie osoby zmieniły go na 520, gdyż niby odczuwały delikatnie wiekszy opór toczenia się tylnego koła. Łańcuch 530 - oj, czy to nie za dużo już?
Jadąc na luzie zmieniam biegi przy 4000-4500. Kiedy chcę podzidować to o tysiąc więcej. A kiedy jestem na torze to niewiele wiecej, bo dalej wcale mocy nie przybywa i moto nie przyspiesza jak w niższej partii obrotów. Lepiej zmienic wtedy bieg na wyższy i kręcic się juz od ok. 4,5 tys. wzwyż.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
-
ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
niestety już nie wyedytuję poprzedniego posta - czas minął:
szukam zębatki na przód - tak by nie było już tak "szybko"
na http://www.gearingcommander.com/ wyliczyłem, że 15/43 daje takie samo przełożenie jak org 16/46
wiecie może gdzie zdobyć przednią 15z ale do łańcucha 525?ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
mogę potwierdzić, że 15/43 daje takie samo przełożenie jak seryjne
testuję obecnie 15z bez kołnierza od Łysola: zapytaj w www.motolancuchy.plST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
Zamieszczone przez kamilltee Zobacz postamogę potwierdzić, że 15/43 daje takie samo przełożenie jak seryjneżarcik taki.
Sprawdź tylko czy nie ociera bardziej o ślizg na górze wahacza.
Zamieszczone przez _ja Zobacz postaznalazłem coś takiego:
http://allegro.pl/show_item.php?item=2293952840Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
hehe, Teresa może mieć u mnie dożywocie, ale łańcuch to już na pewnokiedy ja zrobię te 40 000km na wzmocnionym 525 ? przez najbliższe 7 lat ?
ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
FB: http://www.facebook.com/kamilltee
Komentarz
-
Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
Komentarz
-
Maiłem szlifować, dotaczać i sam nie pamiętam co jeszcze..... Brak czasu, brak bystrego tokarza/frezera, kosmiczne ceny w Warszawie itd. Skończyło się na tym, że w ciagu trzech najbliższych tygodni przetestuję dedykowaną 17, którą udało mi się kupić przypadkowo do dużej Tereski.
Szkoda, że tego backupa brak. Tam było trochę ciekawych postów od równie ciekawych osób dot. jazdy na różnych przełożeniach - przetestowanych oczywiście.--== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--
Komentarz
Komentarz