Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomiar kompresji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Pomiar kompresji

    Mam pytanie do doświadczonych kolegów dotyczące pomiaru kompresji.Przeglądnąłem wiele wątków i stron internetu,ale nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.ilnik model 91r.Wg serwisówki pomiar kompresji ma wykazać ok 10-12atm. Mój sprzęt po serwisie silnika(głównie szlif gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy -cylinder,tłok,pierścienie wg.serwisu jest ok.)wykazuje na teście 6,5atm(przed serwisem miał ok 5) tyle że mierzone na zimnym silniku i może być zaniżone.Motor chodzi ładnie(nic nie kopci ,wydycha czysty tlen) i z zachowania nie wygląda to na taką dramatyczną różnicę ciśnienia.O co chodzi?.Serwis zapewnia że wszystko jest w najlepszym porządku i niższe ciśnienie powoduje autodekompresator.Na stronach netu spotkałem się też ze stwierdzeniami że w tym silniku nie da się jedoznaczne sprawdzić kompresji ze względu na wspomniane autodeko.Podobo że dekompresator działa do ok 600 obr.Jak to jest naprawdę?

    #2
    Hej,
    też mnie to intryguje - jak skutecznie zmierzyć poziom kompresji z autodeko. Generalnie jeśli moto nie bierze oleju i lata te licznikowe 160 to bym zrzucił winę na ten dekompresator - na takim ciśnieniu w zimie być nie odpalił moto. Zresztą próba olejowa powinna wtedy dać znaczny przyrost ciśnienia jeśli to pierścienie byłyby winne (nie podejrzewam).
    Nie znam dobrze konstrukcji autodeko w 660, ale IMO jedyny sposób na pomiar kompresji to demontaż tego ustrojstwa (nie wiem czy się da - coś może być na nity). Moim zdaniem nie ma sensu się w to bawić, bo to są 2 rozbiórki czapki głowicy, a jak jakaś sprężynka czy śrubka poleci w tunel rozrządu to dopiero może zrobić się problem.
    Jeśli nie ma innych niepokojących objawów to olałbym temat.

    pozdrawiam, Adam

    P.S. Tradycyjnie zapraszamy do powitalni.
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Zapodaj może jakieś rysunki albo zdjęcia tego dekompresatora to może będzie można powiedzieć coś więcej na ten temat, w lc4 albo w exc wiem jak to jest rozwiązane.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Z tego co kojarzę to są dwa ruchome ciężarki osadzone mimośrodowo na przeciw siebie na zębatce wałka rozrządu, wzajemnie spięte sprężynkami - od pewnych obrotów siła odśrodkowa "pokonuje" sprężynki, ciężarki się rozchylają co powoduje, że taki bolec na krzywce przestaje unosić zawory w suwie kompresji. Tylko nie wiem jak to jest mocowane do wałka - na nity czy jakoś "demontowalnie".
        sigpic

        Komentarz


          #5
          podobno kompresje mierzymy na całkowicie odkręconej manetce (oczywiście na ciepłym) - wtedy wskazanie będzie poprawne

          aby mieć komplet info - do tego należałoby wykonać próbę olejową (tego nigdy nie robiłem )
          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
            Z tego co kojarzę to są dwa ruchome ciężarki osadzone mimośrodowo na przeciw siebie na zębatce wałka rozrządu, wzajemnie spięte sprężynkami - od pewnych obrotów siła odśrodkowa "pokonuje" sprężynki, ciężarki się rozchylają co powoduje, że taki bolec na krzywce przestaje unosić zawory w suwie kompresji. Tylko nie wiem jak to jest mocowane do wałka - na nity czy jakoś "demontowalnie".
            No masz racje Adam, znalazłem w manualu zdjęcie, wałek pokręcany jest tymi ciężarkami, przez obrót wypycha mały bolczyk w krzywce i naciska wtedy zawór, widać że jest to mocowane dwoma śrubkami do koła łańcuchowego.

            Tu jest rysunek z manualadeco xtz660.pdf
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
              No masz racje Adam, znalazłem w manualu zdjęcie, wałek pokręcany jest tymi ciężarkami, przez obrót wypycha mały bolczyk w krzywce i naciska wtedy zawór, widać że jest to mocowane dwoma śrubkami do koła łańcuchowego.

              Tu jest rysunek z manuala[ATTACH]2309[/ATTACH]
              Działanie dekompresoatora jest w miarę logiczne i zrozumiałe.Tylko dlaczego w tej samej serwisówce przy opisie pomiaru są podane takie ciśnienia jakby go wogóle nie było?.
              Pomiar robi się prawidłowo na ciepłym silniku to prawda.Ale przy zimnym jak zauważyłem (w serwisie też potwierdzili)przekłamanie jest rzędu 0,5 atm .Oczywiście manetka odkręcona.
              Silnik xtz z 2005 (to chyba 660z jeśli się niemylę) ten z czterema zaworami też ma dekompresator , nieco się różni od starszej wersji,ale działanie raczej takie samo i w analogicznym teście ciśnienia manual podaje : 6,5-7atm.

              Komentarz


                #8
                Widocznie podali prawidłowe ciśnienie jakie powinno być w normalnych warunkach, a nie ciśnienie jakie można zmierzyć. Ma to pewien sens (dokładność), ale z drugiej strony nie wiele się przydaje w takich przypadkach jak ten i jest mylące.W praktycznie wszystkich singlach jest ten problem.
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  eee nie we wszystkich
                  w DR650 RSE/RE masz deko na solenoidzie, po 4 obrotach deko już nie podnosi zaworu i jest pełne ciśnienie
                  problem jest w tym, że ma drugą świecę i czasem potrafi załapać (normalna praca) na tej drugiej

                  ja miałem 10,5 na ciepłym
                  ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                  FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X