Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

chrum, chrum w skrzyni biegów:(

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    chrum, chrum w skrzyni biegów:(

    no pech chciał że położyłem moto przy zawracaniu na stromym podjeździe,praktycznie na postoju się przewróciło na lewą stronę.Próbowałem utrzymać ale zatankowane przed chwilą paliwo zrobiło swoje.Trzymając kierę podkręciłem manetkę gazu i jak upadło to było około 4kk obrotów.Przy tych obrotach spadł na dźwignie zmiany biegów,nie słyszałem żadnego dźwięku który by wskazywał że bieg wskoczył.Po kilku sekundach silnik zgasł.Postawiłem ją i odczekałem z 10 minut zanim odpaliłem bo nieźle się namachałem żeby dźwignąć moto pod górkę.
    Po odpaleniu usłyszałem głośny stukot który po chwili troszkę przycichł ale dalej jest słyszalny.podczas jazdy ciągle stuka.Czy ktoś miał podobną przypadłość i co to może być???

    wiem że bez rozbierania się nie obędzie ale wolał bym być mentalnie przygotowany.
    Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

    #2
    stuka na postoju jak silnik odpalony czy tylko podczas jazdy?
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      na postoju i podczas jazdy,stukanie nasila się proporcjonalnie do obrotów silnika.
      Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

      Komentarz


        #4
        Zamieszczone przez mario_xt600 Zobacz posta
        na postoju i podczas jazdy,stukanie nasila się proporcjonalnie do obrotów silnika.
        szukaj nowego silnika, najprawdopodobniej padła panewka, podjedź jeszcze do kogoś kumatego i odkręć korek spustowy z silnika, jeśli będą opiłki brązowe to na bank panewka
        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
        sigpic

        Komentarz


          #5
          myślisz że aż tak źle wiesz silnik pracuje tak samo jak pracował te stuki dobiegają od strony dekla sprzęgła.nie jest to taki rytmiczny stukot jak przy panewkach ( tak myślę) bardziej jak by jakaś zębatka straciła ząb.Wiem że zmyliło Cię to co napisałem powyżej że jest to proporcjonalne do obrotów silnika,tyle że nie ta częstotliwość.
          Ostatnio edytowany przez mario_xt600; 365.
          Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

          Komentarz


            #6
            Tryby samej skrzyni biegów możesz łatwo wykluczyć - zablokuj tylne koło (n.p. hamulcem), wrzuć któryś bieg i na sprzęgle odpali silnik - wtedy wszystkie tryby będą stały w miejscu. Do samego kosza też łatwo się dobrać i popatrzeć.
            sigpic

            Komentarz


              #7
              zacznę od najprostszej sprawy, ściągnę dekiel sprzęgła i zobaczymy co się stało.Wadę samego silnika można wykluczyć przejechałem jeszcze z 180km i sam silnik nie wykazuje różnicy w działaniu z przed i po upadku.
              Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

              Komentarz


                #8
                Nawet jeśli to skrzynia to i tak nowy silnik taniej wyniesie niż rozbiórka i naprawa starego.
                Jak zdejmiesz dekiel sprzęgła nic nie zobaczysz, skontrolujesz tylko zęby na koszu sprzęgłowym i na zębatce wału.
                Jeździj do końca sezonu, najwyżej gdzieś stanie moto jak dex'owi, nie wybuchnie tylko zacznie zwalniać i tyle.
                Ja też myślałem że mi się jakieś łożysko w skrzyni posypało, stukało podczas jazdy, po przejechaniu 2tys km zobaczyłem że nie ma 6 rolek na łańcuchu, jak zdjąłem zębatkę zobaczyłem że zostało 4 zęby z 16, reszta ułamane, winowajcą okazał się łańcuch, wyciągnięty w jednym miejscu po prostu zabijał małą zębatkę powoli, oby i Tobie nic poważniejszego się nie stało, przecież teresa to super extra hiper rajdowy dakarowy niepsujący się sprzęt
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #9
                  Może coś walnęło w koszu sprzęgła od szarpnięcia przy przypadkowym nacisku na dźwignie zmiany biegów.
                  Jakiś klin się obruszał czy coś.
                  Zrób test tak jak napisał Adam to coś będzie wiadomo.

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                    przecież teresa to super extra hiper rajdowy dakarowy niepsujący się sprzęt

                    ale Junakowi ktoś musiał nagadać !
                    punktuje przed Biebrzą tak, że sam boję się na ile kolejek zasłuży
                    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                      ale Junakowi ktoś musiał nagadać !
                      punktuje przed Biebrzą tak, że sam boję się na ile kolejek zasłuży
                      też to zauważyłem... zero gadania o żółtych kondonach (prawie), rzeczowe odpowiedzi... to chyba radość z możliwości jazdy na moto po kontuzji!... albo to po filmiku wysłanym przez Trocina na pewne forum, zobaczył gdzie ma przyjaciół (czyt.wsteczny bieg)

                      Sorki Mario, za oftopa!
                      Ostatnio edytowany przez erwinw; 32.
                      hominis est errare, insipientis in errore perseverare
                      Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

                      Komentarz


                        #12
                        ja pierdzielę jak się okaże że sprzęt mi się wysypał to chyba z Biebrzy kiszka no chyba że młodemu "pegaza" zwinę i się przytoczę powiem tak: wiem że może być kiepsko bo może serce się wysypało,ale może i uda się lajtowo sprawę załatwić więc nadzieje są.A wyjazd na "zlot" uzależnię od diagnozy,tyle że wolał bym jechać i się odstresować Erwin normalnie liczę na konkrety nawet w trybie stacjonarnym

                        - - - Zaktualizowano - - -

                        Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                        Nawet jeśli to skrzynia to i tak nowy silnik taniej wyniesie niż rozbiórka i naprawa starego.
                        Jak zdejmiesz dekiel sprzęgła nic nie zobaczysz, skontrolujesz tylko zęby na koszu sprzęgłowym i na zębatce wału.
                        Jeździj do końca sezonu, najwyżej gdzieś stanie moto jak dex'owi, nie wybuchnie tylko zacznie zwalniać i tyle.
                        Ja też myślałem że mi się jakieś łożysko w skrzyni posypało, stukało podczas jazdy, po przejechaniu 2tys km zobaczyłem że nie ma 6 rolek na łańcuchu, jak zdjąłem zębatkę zobaczyłem że zostało 4 zęby z 16, reszta ułamane, winowajcą okazał się łańcuch, wyciągnięty w jednym miejscu po prostu zabijał małą zębatkę powoli, oby i Tobie nic poważniejszego się nie stało, przecież teresa to super extra hiper rajdowy dakarowy niepsujący się sprzęt
                        jest super inaczej bym n ie jeździł na ST. Myślałem o innych sprzętach ale powiem że w podobnym przedziale to tylko TDM lub jakieś wiadro ewentualnie DL. tyle że na tenerce jakoś fajnie się smigało.
                        Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez erwinw Zobacz posta
                          też to zauważyłem... zero gadania o żółtych kondonach (prawie), rzeczowe odpowiedzi... to chyba radość z możliwości jazdy na moto po kontuzji!... albo to po filmiku wysłanym przez Trocina na pewne forum, zobaczył gdzie ma przyjaciół (czyt.wsteczny bieg)

                          Sorki Mario, za oftopa!
                          kurde bo nikt nie chce ze mną jeździć więc muszę ich jakoś do siebie zwabić
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #14
                            "test" Adama zrobiony, stuka ciągle bez róznicy czy na biegu czy też w pozycji "n" . Może dziś rozbiorę deliel i zobaczę.
                            Moja skrzynka N 50° 18.704' E 20° 07.502' opencaching.pl

                            Komentarz


                              #15
                              Możesz od razu ściągnąć ten mniejszy dekielek i zobaczyć, czy koła pomp oleju są całe (są plastikowe).
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X