Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

660tka 120.000 km przebiegu i wcziąż trzyma wymiary.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] 660tka 120.000 km przebiegu i wcziąż trzyma wymiary.

    Witam Pany. Piszę czysto informacyjnie.
    Zabrałem się za remont mojej alkoholiczki. Waliła od 0,5 do ok. litra na 1000km. Dzisiaj zawiozłem cylinder do pomiarów. Okazało się że cylinder trzyma wymiar, nominalny wymiar. Gdyby nie rysa która zapewne powstała w wyniku zassania czegoś to wystarczyło by go tylko przehonować. Znachor z jednego z 2 najstarszych (renomowanych) lubelskich serwisów oznajmił że cylinder jest w bardzo dobrym stanie.

    Czyli można by teoretyzować że gdyby nie ta rysa na gładzi to motór może tyle by nie chlał. Jestem też zaskoczony tym że pomimo takiego przebiegu motór w dalszym ciągu chodził i to dobrze.

    Reasumując 120.000km przebiegu, brak luzu na korbie, cylinder nie zużyty zwykłą praca tłoka, tylko przez coś przerysowany. Głowica na pierwszy rzut oka też w dobrym stanie, jednie prowadnice w niewiadomym stanie, aczkolwiek głowicę ktoś mógł już regenerować tego nie wiem.

    Może to i kondon jak tu wciąż powtarza taki jeden , ale pozytywnie mnie zaskoczył trwałością. Można więc stwierdzić że przebieg rzędu 60.000-80.000km na jednym tłoku to nie reguła.

    Napisałem to dla tych którzy tak jak ja 3 lata temu być może szukają informacji na temat przebiegu przed remontem. Ja byłem przekonany że to będzie już drugi remont mojego silnika. Jak widać myliłem się

    Pozdrawiam
    Załączone pliki

    #2
    Cylinder powinien wytrzymać spokojnie dwa tłoki, jaki ma owal?
    a jak ze zużyciem tłoka? Trzyma wymiar bo raczej w to wątpię.
    Zużycie oleju mogło być spowodowane zużyciem pierścieni a że moto dalej jeździło to zasługa właśnie tego, przez branie oleju silnik sie doszczelnia więc nawet czasem na próbie olejowej wszystko jest ok a olej bierze.
    Zapodaj wymiary tłoka i cylindra.
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      Bo to bardzo trwałe kondomy są mój przebieg 97 tys , pierwszy tłok , pierwsze pierścienie , pierwszy cylinder ,kompresja jeszcze w normach a zużycie oleju od 0,2 do maksimum 0,5 przy pałowaniu. Jeżeli pilnujesz zmian oleju i filtrów oraz odpowiednio eksploatujesz moto czyli nie jeździsz na niskich obrotach to będzie śmigać baaardzo długo a już na pewno dłużej od każdego austriackiego singla ...
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #4
        Wymiarów nie napiszę, mierzyli w warsztacie w szczegóły nie wnikałem

        Komentarz


          #5
          z tym olejem to nigdy nic nie wiadomo. Kumpel zrobił wszystko co można by Tenerka nie brała oleju, a skończyło się na zmniejszeniu spalania oleju ;-) Pół litra to nic... :-) Norma.

          Natomiast przebieg imponujący....

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez małoś86 Zobacz posta
            Wymiarów nie napiszę, mierzyli w warsztacie w szczegóły nie wnikałem
            Szkoda,
            ja tak miałem już nie raz, będzie dobrze można składać a potem dalej to samo . Teraz mierzę wszystko przed pojechaniem do szlifierza, tłok i cylinder.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
              ...i nie jeździsz na niskich obrotach to będzie śmigać baaardzo długo a już na pewno dłużej od każdego austriackiego singla ...
              Ta wypowiedz mnie zaciekawiła, dlaczego niskie obroty są niekorzystne dla tego silnika ??? Tras przelotowych to też dotyczy ???

              Pytanie co dla niektórych może wydać się banalne, ale ja osobiście jeżeli chodzi o mechanikę to mocny nie jestem a w manualu też nic na ten temat też nie znalazłem. Dlatego pisać o co chodzi.
              Ostatnio edytowany przez TipiT; 3597.

              Komentarz


                #8
                niskie obroty silnika -> niskie obroty pompy oleju -> niskie ciśnienie oleju

                Komentarz


                  #9
                  Nie wiem czy dobrze napiszę, ale wydaje mi się że na niskich obrotach wał, tłok ma niższą bezwładność przez co musi przenosić większe obciążenia. Tak jak z jazdą na rowerze im szybciej kręcisz pedałami tym lżej ci się jedzie. Wyższe obroty= bardziej liniowe obciążenie bez szarpania, co pewnie ma wpływ na dłuższe życie "panewek" wałka rozrządu, tłoka w cylindrze i na sam wał/ korbę. Ale to tylko moja teoria. Niech wypowie się jakiś inż. konstruktor silników spalinowych.

                  Komentarz


                    #10
                    układ korbowo-tłokowy jest wyważony, ale oczywiście nie idealnie. Wałki rozrządy nie są wyważone we wszystkich osiach, ale obracają się 2 razy wolniej niż wał, no ale i tak wszędzie występują siły działające prostopadle do łożyskowanie. Tym się bym nie przejmował, bo to było przewidziane przez Japończyków Bardziej chodzi o zapewnienie filmu olejowego w newralgicznych punktach. Przykład: Zimny silnik z gęstym jeszcze olejem pałowany od początku nie zdąży podać oleju na np. wałki rozrządu i może "przyłapać".

                    Komentarz


                      #11
                      Zamieszczone przez małoś86 Zobacz posta
                      Wyższe obroty= bardziej liniowe obciążenie bez szarpania, co pewnie ma wpływ na dłuższe życie "panewek" wałka rozrządu, tłoka w cylindrze i na sam wał/ korbę.
                      Wszystko w temacie. Każdego singla zabijesz jeżdżąc 50 km/h na piątym biegu.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        Dzięki chłopaki za wyjaśnienie ... o teraz mnie ckneło, są w tej grupie jakieś Amazonki, tak z ciekawości pytam. Wcześniej wyczytałem że w grupie BMW GS są

                        Komentarz


                          #13
                          Są motonitki ale jakoś ostatnio w ogóle się nie udzielają

                          Komentarz


                            #14
                            O ? To może trzeba im podsunąć jakiś zmyślny temat

                            Komentarz

                            Pracuję...
                            X