Zmartwiony odgłosami silnika przejrzałem forum i postanowiłem zdjąć prawy dekiel silnika celem sprawdzenia czy nie poluzowała się nakrętka na wale. Okazało się, że nie ma na niej wyczuwalnych ręką luzów.
Licznik wskazuje przejechane 48 tys. Luzy zaworowe regulowane ok 10 tys. km temu. Niebawem sprawdzę aktualne ustawienie zaworów i dam znać.
Tak pracuje zimny silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=k6EW...ature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=4kJd...ature=youtu.be
Ja słyszę tu conajmniej dwa nieprawidłowe dźwięki, ale nie chcę uprzedzać odpowiedzi.
Okazało się też, że pewne luzy są na dwóch plastikowych zębatkach: pompy wody i pompy oleju. Nie wiem tylko czy takiej wielkości luzy są dopuszczalne czy już mogą być źródłem nieprzyjemnych chałasów i kwalifikują te elementy do wymiany?
Wrzucam filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=2eAF...ature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=fI8c...ature=youtu.be
Co o tym sądzicie? Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
Licznik wskazuje przejechane 48 tys. Luzy zaworowe regulowane ok 10 tys. km temu. Niebawem sprawdzę aktualne ustawienie zaworów i dam znać.
Tak pracuje zimny silnik:
https://www.youtube.com/watch?v=k6EW...ature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=4kJd...ature=youtu.be
Ja słyszę tu conajmniej dwa nieprawidłowe dźwięki, ale nie chcę uprzedzać odpowiedzi.
Okazało się też, że pewne luzy są na dwóch plastikowych zębatkach: pompy wody i pompy oleju. Nie wiem tylko czy takiej wielkości luzy są dopuszczalne czy już mogą być źródłem nieprzyjemnych chałasów i kwalifikują te elementy do wymiany?
Wrzucam filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=2eAF...ature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=fI8c...ature=youtu.be
Co o tym sądzicie? Gdzie jeszcze szukać przyczyny?
Komentarz