Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Szumi na 3 i 5 biegu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Szumi na 3 i 5 biegu

    Witam
    Po zmianie tłumika z przelotowego (bardzo głośny), mym uszom ujawniły sie szumy na 3 i 5 biegu podczas obciążenia (kiedy przyspieszam),na wciśniętym sprzęgle w czasie jazdy szum ustaje. Przy rozpołowionym silniku (rok temu) wszystko wyglądało ok w środku, uszkodzeń zębatek nie zaobserwowałem,zębatek skrzyni nie rozbierałem.

    Może już ktoś miał taką przypadłość? W co celować: Łożyska na wale, skrzynia biegów a może sprzęgło?


    Z góry dzięki za podjecie tematu

    Pozdro

    #2
    Podepnę się pod temat bo też mam takie coś, na 3 biegu słychać szumek cichy na 5 biegu jest to już dość słyszalne i wkurzające, po wciśnięciu sprzęgła tak samo ucicha trochę, może ktoś nas oświeci lub zmartwi zależne jest to jak mniemam od ustawienia i zazębienia trybów jak to ma miejsce np w Jawie 350 - 3bieg jest głośniejszy a czasem wyje wręcz... Od przebiegu także moja ST waliła trasy pokaźne więc jestem świadomy że przebieg też ma na to wpływ. Gdzieś coś na ten temat 3 i 5 biegu czytałem że jest to dość częsta przypadłość XTZ.

    Komentarz


      #3
      Piąty bieg w singlu siada jak ktoś pedałuje 40 km/h na piątym biegu,
      niestety ale oprócz wymiany trybów nic nie poradzisz, trzeba zmienić parę a nie tylko jedno,
      w st nie słyszałem żeby coś się działo z zębatką od piątki, w końcu zapina się ten bieg przy 120 km/h więc ja już nic nie słyszałem tylko szum wiatru w kasku.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        a ja polecam stopery do uszu. problemy wasze znikna i spokój na bani.

        Komentarz


          #5
          Dzięki Panowie, mam nadzieje że do zimy wytrzyma i nic się nie posypie

          Pozdrawiam

          Komentarz


            #6
            Panowie (i Panie), sorry za offtopic - ale powiązany z 5 biegiem - kolega w swoim firmowym 3-letnim Berlingo 1.6diesel z przebiegiem nieco ponad 100 000km trafił na serwis - koło zębate 5 biegu straciło większość zębów. Kolega nie jest niedzielnym kierowcą i nie zapina 5-tki przy 40km/h. Wniosek - zostawiam Wam samym. Oby nasze stare teresy nie chorowaly na te same choroby, co nowiutkie samochody...

            Komentarz

            Pracuję...
            X