Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Luzik... taki "taki wał"

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [600Z] Luzik... taki "taki wał"

    Od jakiegoś czasu coś mi brzydko i nierównomiernie waliło w silniku. Na korbę to nie wyglądało, bo nie było typowej rytmiki. Na wyższych obrotach był spokój. W końcu dobrałem się do silnika i taki oto wałek mnie spotkał


    chyba nie powinno być takiego luzu? Dzisiaj/jutro zajrzę głębiej. Sama korba trzyma się dzielnie.

    #2
    O w dziuplę.
    Luz między wałkiem a łożyskiem nic dobrego nie wróży.
    Ciekawe, w jakim stanie jest drugi koniec wałka.
    Trzymam kciuki, żeby dało się to zreanimować.

    Komentarz


      #3
      A łożysko gładko chodzi?

      Komentarz


        #4
        Ładne kwiatki, ciekawe czy to faktycznie to tak waliło...

        Komentarz


          #5
          U mnie też tak waliło w xt600, myślałem że to korba, dopiero po zmianie czopów się uspokoiło, najgorsze że po drugiej stronie koło rozrządu jest też na gorąco wciskane i trzeba go zdjąć żeby zmienić łożysko wału. Jeśli kupisz nowe łożysko i też będzie taki luz to tylko zmiana wału albo chromowanie czopu rozwiąże sprawę.
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Właśnie mi ojciec coś mówił, że chromowali takie rzeczy. Czyli co, to łożysko się wybija? Jak myślę, że drugą stronę też muszę ściągać, to mi się słabo robi... może tym razem megneto zejdzie bez takich kwasów jak ostatnio.

            Jeszcze z kwiatków po drodze:
            1. Nakrętkę na wale można było odkręcić palcami, wystarczyło odklepać zabezpieczenie


            2. Klin zębatek ściachany dość mozno


            3. Ładnie zjedzona podkładka między łożyskiem a zębatką


            Komentarz


              #7
              Ja jak u siebie zmieniałem, to musiałem te łożyska wyciskać na prasie, najpierw z kartera, a później większy problem był z tym, które siedzi za zębatką rozrządu na wale, ale też jakoś poszło.

              Komentarz


                #8
                Z przypadków które miałem okazję grzebać zawsze kończyło się wymianą łożyska i chromowaniem lub wymianą wału. Musisz to rozbabrać i zweryfikować bo przy takim luzie to już może regeneracja nie dać dobrego efektu. Widać tam brunatny szlam to źle wygląda.

                Komentarz


                  #9
                  Nie no nie ma strachu, ten brązowy kolor to po prostu olej który dostał się między łożysko a czop. Po prostu rozkuwasz wał, wyjmujesz czop z przeciwwagi, szlifujesz żeby uniknąć błędów kształtu, chromujesz z naddatkiem i szlifujesz na k6 jak mówi teoria, wprasowujesz łozyska z luzem C3 i jeździsz dalej. A ty co sezon robisz remont główny? Podobno teresy to takie niezniszczalne są
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    Taaa, co sezon żałuję, że sezon wcześniej nie przesiadłem się na LC4 Adv. A tak serio, to dołu nie ruszałem. Górę (szlif + tłok) robiłem po zakupie, jakieś 30tys.km temu. W zeszłym roku jedynie walczyłem ze ściągnięciem magneta pod wymianę łańcucha rozrządu. Szkoda, że od razu nie rozebrałem silnika w mak, byłby spokój na dłużej, ale też nie wiedziałem ile babcią pojeżdżę.

                    Komentarz


                      #11
                      Cholera wie ile tak naprawdę ma nabite km a nic nie jest wieczne. Junak ma tez po trosze rację bo w KTM'ach takich problemów nie ma. Nie dociągają do takich przebiegów, łożysk też nie trzeba z reguły na siłę wybijać bo wychodzą same. Bokiem razem z korbą w czasie jazdy
                      A tak poważniej to cbromowanie czopów to też trochę loteria. Jezeli masz sentyment do tej Tereski a wygląda, ze masz to szukaj raczej wału trzymającego wymiary i daj nowe łożyska. Nie jestem pewny ale od nowszych XT powinien pasować ale głowy nie dam.
                      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                      Komentarz


                        #12
                        Prawą stronę (tą z akcji powyżej) mogę mieć w razie czego od znajomego - facet usmażył mu palnikiem drugą połówkę przy próbie ściągania zębatki (sama się stopiła). Na razie ocenię całość i dopiero później pomyślę co robić dalej. Szczerze to nie chce mi się zbytnio bawić w cudowanie typu chrom. Chce to zrobić tanio i bezproblemowo (czyt. używka).

                        Komentarz


                          #13
                          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                          Nie no nie ma strachu, ten brązowy kolor to po prostu olej który dostał się między łożysko a czop. Po prostu rozkuwasz wał, wyjmujesz czop z przeciwwagi, szlifujesz żeby uniknąć błędów kształtu, chromujesz z naddatkiem i szlifujesz na k6 jak mówi teoria, wprasowujesz łozyska z luzem C3 i jeździsz dalej. A ty co sezon robisz remont główny? Podobno teresy to takie niezniszczalne są
                          Oj Marcinie, ty zawsze takie uszczypliwostki zapodajesz, szczęśliwie trafiła mi się dobra Tereska tu pukam solidnie w niemalowane nic poważnego nie przytrafiło się, zwykłe proste sprawy do ogarnięcia we własnym zakresie: linka sprzęgła zerwana, kapeć, drobne problemy z elektryką oraz eksploatacyjne rzeczy ot i cała historia jak w większości motocykli które były w miarę normalnie eksploatowane. Wychodzi na to że Teresy są naprawdę niezniszczalne a że pod jakąś stromą górkę na przecince nie mogą czasem podjechać, je..ć to . Można też pójść w druga stronę odbijając piłeczkę że wszystkie KTM-y maja wadę konstrukcyjną - UWAGA, mają za dużo mocy, potrafią uszkodzić nie tylko siebie ale i kierownika o czym dobrze wiesz . Robiłem kiedyś większe, mniejsze remonty silników (teraz bardziej szanuję swój czas, wolę popracować i zarobić na ewentualną naprawę niż siedzieć po nocach w garażu). Ale wracając do tematu to dopiero rozbiórka i porządna weryfikacja pokazała by co można z tym zrobić. A w tym przypadku sam bym szedł w dobry używany wał niż bawienie się w rozkuwanie, szlify i chromy. Kasa, kasa się liczy i czas
                          Ostatnio edytowany przez robkri; 269.

                          Komentarz


                            #14
                            Właśnie główkuję, czy przypadkiem babcia niema drugi raz okręconego licznika. Niby była ładna, wizualnie zadbana, przy remoncie wyjąłem oryginalny tłok, ale już ze zmienianymi pierścieniami i po dodatkowym honowaniu (ręcznym). Wewnątrz sporo osadu, tłok był okopcony jak nieszczęście, łańcuch rozrządu wyciągnięty jak guma z majtek, w zaworach były aż wystukane wgłębienia od śrubek regulacji luzów, kompresja poniżej 6bar. Rok później robiłem remont XTka Magdy, przebieg podobny, moto było katowane w offie i się spodziewałem rzeźni, a wewnątrz czyściutko, łańcuch jeszcze cacy, tłoczysko i pierścienie spokojnie można było zostawić, a jedynie grzebnąć głowicę, która puściła olej uszczelniaczami. Więc albo moja babcia robiła kilka razy za łódź podwodną, albo powinienem sobie dokleić jedynkę (lub dwójkę) przy liczniku przebiegu.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
                              ... Więc albo moja babcia robiła kilka razy za łódź podwodną, albo powinienem sobie dokleić jedynkę (lub dwójkę) przy liczniku przebiegu.
                              Ewentualnie LC4 ADV, bo jak już dłubać....
                              Sowizdrzał
                              KTM 750 6T
                              Nie wierz, nie bój się, nie proś!

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X