Witam wszystkich serdecznie!!
Powitalnia zaliczona
czas na pierwszego posta 
Ostatnio nabylem swoj pierwszy motorek YM XTZ 660 TENERE
ale moja rodosc w miare czasu troszke opadla. Problem wyglada nastepujaco: odpalam motorek na ssaniu lapie 4000obr i sobie pyrka. Chwilke sobie pochodzi postraszy sasiadow
itp. Skrecam powoli ssanie az do zera. Oborty ladnie spadaja tak do 2000. No i od tej pory zaczynaja sie schody. Silnik zachowuje sie jakby sie dlawil powietrzem
a po chwili gasnie. Odpalam, krece i dopiero (kiedy silnik jest rozgrzany) po drugim lub trzecim starcie odpala. W trakcie jazdy jak przekrece manetke i czuje wiatr we wlosach
to ladnie chodzi, kopa ma ze musze sie sznurkiem przywiazywac do kanapy. Za to jak schodze z obrotow i zwalniam to czuc dlawienie. Tak samo moj brat, ktory jezdzil przez kilka dni na Tereni, to powiedzial ze ladnie chodzi a jak staje na swiatlach to sie dlawi i gasnie 
Ostatnio dlugo siedzialem na forum xtz i w archimwu tez. Ogolnie wywnioskowalem, ze moze byc to problem z gaznikiem, lewym powietrzem, itp.. Dlatego (jak w tylule) zrobie sobie przegladzik maly. Service Manual juz mam, jest po angielsku ale to mi nie przeszkadza.
Zaznaczyc chce ze to bedzie moje pierwsze spotkanie z mechanika, ale jak mlotek wyglada to wiem
Poza tym bedzie to duze doswiadczenie oraz zapoznam sie z wnetrzem motorka. Chce zrobic nastepujace rzeczy:
- sprawdzenie gaznika
- przepustnic membranowych
- regulacja skladu mieszanki paliwa
- sprawdzenie czy nie ma uszczkodzen mechanicznych na przewodach dolotowych oraz elektrycznych
- sprawdzenie uszczelek pod kolektorem
- filtr powietrza
- ustawienie obrotow jalowych
- regulacja zaworow.
Przegladzik chce zrobic sobie w weekend. Jezeli cos pominalem albo ktos ma pomysl skad wynikaja problemy dlawienia sie na niskich obrotach prosilbym bardzo o wskazowke.
Z gory dziekuje za wszystkie rady.
Pozdrawaim
Andrzej
Powitalnia zaliczona


Ostatnio nabylem swoj pierwszy motorek YM XTZ 660 TENERE





Ostatnio dlugo siedzialem na forum xtz i w archimwu tez. Ogolnie wywnioskowalem, ze moze byc to problem z gaznikiem, lewym powietrzem, itp.. Dlatego (jak w tylule) zrobie sobie przegladzik maly. Service Manual juz mam, jest po angielsku ale to mi nie przeszkadza.
Zaznaczyc chce ze to bedzie moje pierwsze spotkanie z mechanika, ale jak mlotek wyglada to wiem

- sprawdzenie gaznika
- przepustnic membranowych
- regulacja skladu mieszanki paliwa
- sprawdzenie czy nie ma uszczkodzen mechanicznych na przewodach dolotowych oraz elektrycznych
- sprawdzenie uszczelek pod kolektorem
- filtr powietrza
- ustawienie obrotow jalowych
- regulacja zaworow.
Przegladzik chce zrobic sobie w weekend. Jezeli cos pominalem albo ktos ma pomysl skad wynikaja problemy dlawienia sie na niskich obrotach prosilbym bardzo o wskazowke.
Z gory dziekuje za wszystkie rady.
Pozdrawaim
Andrzej
Komentarz