Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[660] wypluła olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #46
    Wiem Marcin, wiem, dlatego właśnie mój wybór padł na Elfa, Elfa motocyklowego raczej sie nie podrabia. No ale jasne - taka możliwość istnieje, wykluczyć jej nie można, niemniej tak siedzę i czytam w wolnych chwilach na kilku forach i zdarzają się różnego rodzaju "rewelacje" na krótko po zalaniu hiper syntetyka do leciwego silnika, z błyskawicznym wycieraniem krzywek rozrządu włącznie.

    Komentarz


      #47
      Motorex Top Speed 4T 10W40

      Ciekawe czy wynika to z samych właściwości oleju, czy dzieje się jakiś złożony proces: np uszczelki nie są już tak szczelne przez co ciśnienie oleju w głowicy, skrzyni itd jest mniejsze.
      Ja te uszczelki które mogłem to pozmieniałem, brakuje mi 100km i trochę wolnego czasu do zakończenia docierania. Jak zaleję motorexem to napiszę.

      Ciekawostka: po zmianie z castrola actevo 20W40 na motula 3100 10W40 (udało mi się kupić taniej niż castrola) skrzynia chodzi wyraźnie głośniej. To jest spostrzeżenie jeszcze tego samego dnia. Tj pojeździłem, zlałem olej zmieniłem filtr zalałem olej i jeździłem dalej z głośniejszą skrzynią.
      Ostatnio edytowany przez tlaguz; 4376.

      Komentarz


        #48
        Motula skreśliłem na starcie, podła jakość w wysokiej cenie, typu dziecię Internetu, do tego mnóstwo doniesień o problemach ze skrzynią i sprzęgłem w motocyklach.

        Komentarz


          #49
          Po waszych komentarzach i internetach zacząłem nabywać choroby psychicznej i na każdym postoju osłuchiwać silnik i co najgorsze wydaje mi się że zacząłem słyszeć te głosy (dźwięki) Czy ktoś mógłby wrzucić dźwięk jak powinien pracować silnik. W internetach jest kilka filmików ale nie wiem czy można się na nich opierać. A może ktoś z Krakowa lub okolic kto wie jak powinien brzmieć silnik idealnie wyregulowany mógłby posłuchać w wolnej chwili mojego moto. Odwdzięczę się
          Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

          Komentarz


            #50
            Ja się nie znam ale jak zmienię olej na syntetyka, dokręcę głowicę i skontroluje luz zaworowy to możemy porównać.

            Komentarz


              #51
              jak już poskładasz to też na jakieś polatanie można się umówić
              Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

              Komentarz


                #52
                Ok, dokręciłem głowice (2 śruby były poluzowane, ten sam dynamometr, ta sama nastawa).
                Wlałem Motorexa 10W40. Silnik trochę inaczej brzmi bo wydech jest szczelny, wcześniej był nieszczelny ale nic z tym nie robiłem bo wiedziałem że znowu będę rozkręcał.

                Na jałowych słychać delikatny stukot z głowicy ale tylko jak wsadzę ucho w plastiki więc to chyba tylko zawory? Wcześniej nigdy tak nie osłuchiwałem bo nic się nie tłukło z daleka.
                Pod obciążeniem cięzko mi powiedzieć bo tyle rzeczy sie tłucze - plastiki, bak wibruje, mechanizm w korku od baku ...

                Komentarz


                  #53
                  To może jakieś spotkanie? Ja po ponad 2k km nie widzę ubytku oleju. (Chociaż kolega mówił że jak podczas wyprzedzania poszła do odcięcia to zakopciłą na biało).
                  Pomarańczowa gorączka rośnie... XTZ 660 i LC4 640

                  Komentarz


                    #54
                    priv

                    Komentarz


                      #55
                      Od 1500km syntetyk 10W40 Motorex Top Speed. Nic nie stuka, nic nie puka. Skrzynia chodzi o wiele lepiej niż na motulu mineralu który miałem wcześniej na docieraniu. Jak zalewałem nalało mi się 2-3mm ponad max, zostawiłem jak było teraz jest równo max.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X