Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Remont silnika - pytanie dot. cylindra i "panewek" rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #91
    Ok pomierzone w silniku A:

    Nie wiem która pompa jest która dlatego opiszę je patrząc od strony środka silnika:

    Pierwsza:
    Tip Clearance: 0.08mm
    Side Clearance: 0.10mm

    Druga:
    Tip Clearance: 0.07mm
    Side Clearance: 0.08mm

    Serwisówka:
    Tip Clearance: 0.12mm
    Side Clearance: 0.03 ~ 0.08mm

    Jak widać side clearance pierwszej pompy trochę wychodzi poza wartości z serwisówki. Jak się to ma do rzeczywistości?

    Jeszcze nie rozbierałem pompy z silnika B.

    Komentarz


      #92
      Im większy luz tym mniejsze ciśnienie bo większe straty. Wsadź tą drugą.
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #93
        Druga jest niestety w gorszym stanie.

        filternet.jpg

        Przepraszam że tak mieszam, ale w oczekiwaniu na tłok sprawdzam wszystko pozostałe.
        Chciałem przeczyścić cały układ olejowy i mam pytanie odnośnie elementu 4 z załączonego rysunku.
        Element opisany jest jako "NET Filter", ale żadnej siateczki tam nie widzę (śrubokręt wchodzi bez żadnego oporu).
        Pytam ponieważ gdzieś na forum widziałem zalecenie żeby czyścić to co jakiś czas, nie dam rady tego odkręcić i zastanawiam się czy w ogóle jest sens żeby nie było tak że wykręcę razem z gwintem.

        Komentarz


          #94
          Ok, trochę dawno nie było aktualizacji.

          Według fachmenów od szlifów cylinder A jest zatarty i na śmieci, cylinder B dostanie ostatnią selekcje (+1.0).
          Ciekawa sprawa, bo oba silniki miały fabryczny tłok (wymiar zgadza się z serwisówką, a kolejne tłoki idą +0.5), ten zatarty rozumiem że może być do dupy, ale drugi silnik mógł pracować tak długo że "przegapił" jedną selekcję?

          Ogólnie jestem sporo zdziwiony bo zanim kupiłem to wykręciłem Vmax 137kmh (mierzone gps) na terenowych oponach, myślałem że to jest spoko wynik, a tu głowica zatarta, tłok przytarty

          Znajomy straszy mnie że jak ten silnik był tak zjechany to nie ma sensu tego robić bo zaraz pójdą mi panewki na wale i sie skończy. Co o tym myśleć? Mam jeszcze ten drugi dół silnika, ale tam jest zdupcony gwint na wale po stronie magneta...

          Komentarz


            #95
            Po pierwsze
            Widać że fachowcy u ciebie od cylindrów to nadają się do ru..nia ofcy
            Co z tego że cylinder jest zatarty skoro i tak zbierasz przy roztaczaniu 0.2mm na stronę, jeśli nastepny szlif to jeszcze więcej. Teoria ogólnie z kosmosu.
            Jak zmierzyć dokładnie to wyjdzie że spokojnie możesz I szlif wsadzać o 0.5 większy i nie trzeba tego +1mm targać.

            Znajomy straszy mnie że jak ten silnik był tak zjechany to nie ma sensu tego robić bo zaraz pójdą mi panewki na wale i sie skończy. Co o tym myśleć? Mam jeszcze ten drugi dół silnika, ale tam jest zdupcony gwint na wale po stronie magneta...
            Możesz mu powiedzieć że minął się z powołaniem i powinien bajki pisać, teresa nie ma panewek na wale tylko łożysko igiełkowe (rolkowe)

            Masz tłok i te cylindry już zrobione?
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #96
              Eeee. Ale w której szlifierni z tymi cylindrami byłeś?

              Ten kolega wróżbita od panewek dobry. I tak dobrze ze nie wywróżył nadchodzących uszkodzeń turbiny i wspomagania.
              Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

              Komentarz


                #97
                No właśnie od pół godziny szukam panewek w tym silniku a to jest na łożyskach

                EDIT:
                Zaniosłem te cylindry do ASO, bo stwierdziłem że nie ufam sobie na tyle żeby mieć pewność że dobrze dogadam sie ze szlifierzem. Kumpel właśnie tak zrobił że kupił kuty tłok a wymiary wziął z serwisówki i skończyło się kiepsko

                EDIT2: Wybacz Marcin umknęła mi twoja odpowiedź. W tym drugim cylindrze podobno wymiar wzdłuż (nie wiem jak to określić) jest prawie taki jak powinien być pod tłok 1 selekcji (mniejszy o dokładnie 50 mikronów). Cylindra z tłokiem jeszcze nie mam, ale w ASO zamówili już części (w tym tłok 2 selekcji).
                Ostatnio edytowany przez tlaguz; 4376.

                Komentarz


                  #98
                  Więc wniosek taki, w aso umieją sprzedawać nowe części a nie mają pojęcia o szlifowaniu, takie rzeczy od razu zanosi się do szlifierzy a nie do patałachów i teoretyków .

                  Trzeba było dzwonić albo pisać, już dawno byś miał zrobione
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #99
                    Skoro jesteś z Prokocimia to we Wieliczce masz Maćka Włosińskiego. Szlifiernia z tradycjami. Maciek robił mi wiele cylindrów i głowic. Dobry fachowiec i dobry człek.

                    Komentarz


                      Niestety już za późno. Mam nadzieje Marcin że przesadzasz i nie będzie tak źle

                      Komentarz


                        Chyba, źle sie zabierasz za zgranie tłoka z tleją. Po tym jak opisujesz przygody w ASO i podjechałbym do szlifierza żeby chociaż obejrzał i pomierzył to co oni tam dobrali. Serio.

                        Komentarz


                          Dlaczego za późno? - nie przesadzaj... idziesz z cylkiem do szlifierza i prosisz o pomiary z podaniem dostępnych selekcji tłoków - on po pomiarach wie "co da radę wyszlifować" i kupujesz tłok selekcji takiej jak pasuje - natomiast w ASO możesz spokojnie zmienić zamówienie - i nie mów że nie! To Ty kupujesz i płacisz za to co jest Ci potrzebne a nie płacisz za to co chcą Ci sprzedać.

                          Komentarz


                            W Aso nie da się odmówić zamówionych części. Wczoraj zostały zamówione
                            Ostatnio edytowany przez tlaguz; 4376.

                            Komentarz


                              Zamieszczone przez tlaguz Zobacz posta
                              W Aso nie da się odmówić zamówionych części. Wczoraj zostały zamówione
                              Wszystko się da, najzwyczajniej nie płacisz za to co jest nie tak i tyle. Oni tylko takpie..lą że nie można bo nie chce im się wypełniać kwitów i odsyłać.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                Taką dostałem odpowiedź z ASO. Przeliczyłem sobie wszystko sam według serwisówki i się zgadza:

                                Piston-to-cylinder clearance: 0,050mm
                                Tłok nominał - 99,93mm, szlif: 99,98mm
                                Tłok +0,5mm - 100,43mm, szlif: 100,48mm
                                Tłok +1,0mm - 100,93mm, szlif: 100,98mm

                                Wymiary cylindrów:
                                A - 101mm
                                B - 100,5mm

                                Może tłoki które miałem nie są fabryczne? Nie ma na nich żadnych oznaczeń poza 3YF i strzałki. Szczerze powiedziawszy mnie to wcale nie zdziwiło że z A nie da się nic zrobić po tym ile gliny wyciągnąłem z airboxa (brakowało połowy śrub).
                                B nie wiadomo jaki ma przebieg, ale w tym silniku oś na której jest kosz sprzęgła ma luz i pompa jest mocniej wyeksploatowana jak u mnie. Jedyne co w B było lepsze to głowica, cylinder i sprzęgło jednokierunkowe

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X