Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Remont silnika - pytanie dot. cylindra i "panewek" rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Przeglądnąłem wszystkie silniki z allegro i olx i ten co wysłałeś wygląda najlepiej. Jutro będę dzwonił i nie wiem czy to coś da, ale spróbuję się dowiedzieć jaki jest stan łańcuszka rozrządu (jeśli faktycznie ma 30k to nie powinien być zużyty całkiem chyba? ). Łatwo to sprawdzić może się uda.

    Nie wiem za bardzo co da nowy silnik w momencie gdy okaże się że tłok w nim też jest do wymiany. Zakładając że bym go kupił to co musiałbym sprawdzić od razu? Wiem ze pewnie najlepiej byłoby go zamontować i przetestować, ale po nacięciu się na ten motocykl straciłem zaufanie do używanego sprzętu.

    Komentarz


      #17
      Tak napisałem bo chyba najtańsze gówno jakie jest to właśnie wossner, ja bym nie założył kutego tłoka nawet do żeliwa ale to już kwestia kasy.
      Nie. Są tańsze. Prox zresztą też wychodzi taniej.

      tlaguz jak widzisz głowica i tak Cie nie ominie wiec jakaś używkę raczej weźmiesz. Cylindra nie ma co kupować tylko zrobić pod wymiar tłoka jaki kupisz. Jak sprawdzałem ceny w ASO to mi za uzbrojonego tłoka wyszło 9 stówek( wtedy zniżek jeszcze nie było). Jeśli to 5 stów za zestaw to sie nie zastanawiaj tylko kupuj.
      Jesli ten szlam to olej z wodą to chyba nie przeżarłby już tak chętnie tej rurki. Może poprzednik lał zwykłą kranówkę i to korozja podjadła rurkę i cylinder. A dopiero w ostatniej fazie poszedł miejscem po korozji olej? Śmiało dawaj więcej zdjęć.

      PS. za 2 tysie możesz sie zmieścić z generalką całej góry ( uwzględniając aktualne zniżki w yamasze) wiec wybrałbym jednak opcje "remont", zamiast kupna całego silnika. Ale Śpiesz się, śpiesz bo zniżki sie skończą, a musisz szybko oszacować gdzie jeszcze któryś z poprzednich właścicieli wsadzał paluchy

      W zamiennikach problemem jest jakość, poczytaj na necie jaka to np athena robi zajebiste uszczelki pod głowicę że po złożeniu trzeba i tak zaraz kupować oryginał.
      Athen'a z tego co widziałem ma podróbki- w sensie, ze podrabia sie ją. I en syf krąży po allegro- tez sie nadziałem a różnicę pomiędzy Atheną a podróbką była widoczna gołym okiem.
      Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

      Komentarz


        #18
        Tak wyglądała uszczelka spod głowicy:

        WP_20151220_23_49_31_Pro.jpg

        Ten szlam wygląda raczej jak rdza wymieszana z wodą. Czy to jakiś problem że cylinder jest skorodowany w środku?

        Komentarz


          #19
          Na pewno trzeba to umyć/wyczyścić/wydmuchać żeby nie krążyło w układzie. Tak całkiem serio przez te kilka lat jak mam tenerkę i oglądam rożne egzemplarze z ciekawości, to nie przypuszczałem, ze można doprowadzić małą XTZ do takiego stanu. Aż strach pomyśleć jak wygląda reszta.

          Ale nic sie nie martw. Jak ją zrobisz zgodnie ze sztuką to to naprawdę odporna maszyna.
          Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

          Komentarz


            #20
            Każdy robi jak lubi, ja bym wymienił silnik i jeździł dalej bez rozbierania,
            to że bierze olej oszacujesz po 300km jazdy.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #21
              W tym silniku z allegro rozrząd też kwalifikuje się do wymiany: wysunięte jest 12 ząbków.

              Komentarz


                #22
                Ale może chociaż głowica ok. Bo tłok, szlif, uszczelki i uszczelniacze to pikuś.

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez tlaguz Zobacz posta
                  W tym silniku z allegro rozrząd też kwalifikuje się do wymiany: wysunięte jest 12 ząbków.
                  A na max jest 17 przecież
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #24
                    Marcin. Po 3/4 to już chyba idzie lawinowo. jakoś tak ostatnio wychodziło ze rozrząd w małych Tereskach do wymiany był po 75tyś. Czyli możemy zgadywać, ze podawany w aukcji przebieg 30 tyś jest raczej zaniżony.
                    Tym bardziej lipa, że przecież sam pisałeś i widać, ze napinacz w końcowej fazie i tak sie wiesza o nadlew cylindra.
                    Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

                    Komentarz


                      #25
                      Zamieszczone przez Prince Zobacz posta
                      Marcin. Po 3/4 to już chyba idzie lawinowo. jakoś tak ostatnio wychodziło ze rozrząd w małych Tereskach do wymiany był po 75tyś. Czyli możemy zgadywać, ze podawany w aukcji przebieg 30 tyś jest raczej zaniżony.
                      Dlatego wciąż jest aktualne powiedzenie że stare to jest dobre tylko wino
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #26
                        Ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Egzemplarz z tego tematu to akurat zmęczony jest serwisem poprzedników a nie latami od produkcji. Te trenerki fajne są. Mi bardziej przypadły do gustu niż ten nowy wypust 660Z. A rozważałem i i po kilku przejażdżkach mi przeszło.

                        Komentarz


                          #27
                          Zamieszczone przez Prince Zobacz posta
                          Ma swoje plusy dodatnie i plusy ujemne. Egzemplarz z tego tematu to akurat zmęczony jest serwisem poprzedników a nie latami od produkcji. Te trenerki fajne są. Mi bardziej przypadły do gustu niż ten nowy wypust 660Z. A rozważałem i i po kilku przejażdżkach mi przeszło.
                          Z takimi zakupami to jak z ruskimi silnikami, im brudniejszy tym lepszy
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #28
                            Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                            ja bym nie założył kutego tłoka nawet do żeliwa ale to już kwestia kasy.
                            Mógłbyś dwa słowa rozwinąć? Kuty gorszy? a jaki lepszy?
                            Kraina Pyrą i Gzikiem płynąca
                            Adwenczur Klab FB
                            Adwenczur Klab w sieci

                            Komentarz


                              #29
                              Zamieszczone przez szafura Zobacz posta
                              Mógłbyś dwa słowa rozwinąć? Kuty gorszy? a jaki lepszy?
                              Kuty ma więcej materiału a tym samym większą rozszerzalność cieplną, producent podaje pasowanie od 7 do nawet 9 setek, oczywiście zależy czy to prox czy wossnner czy viseco. Tłok lany na żeliwie spokojnie pasujesz na 5 setek i żyje, na nicasilu spokojnie możesz pasować na 3 setki jak podaje producent. Cylinder taki nie ma takiej rozszerzalności jak żeliwna tuleja.
                              Ze względów ekonomicznych łatwiej jest w dzisiejszych czasach wykonać kuty tłok niż lany dlatego są tańsze i że to niby lepsze ale tylko wg sprzedających. Niektórzy piszą że kute tłoki są lżejsze, nie w każdym modelu.
                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz


                                #30
                                Rozumiem, dzięki!
                                Kraina Pyrą i Gzikiem płynąca
                                Adwenczur Klab FB
                                Adwenczur Klab w sieci

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X