Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Budujemy własną olejarkę, krok po kroku.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Zamieszczone przez ArturS Zobacz posta
    Od zawsze każdy mógł zrobić, nic się nie zmieniło. Poradników jest cała masa, ale: nie chce się, nie wychodzi, nie ma czasu itd itp
    dokładnie tak

    Komentarz


      #17
      Bartas to jeszcze dodaj ze ja byłem promotorem tej konstrukcji opisanej kiedys na forum w czesci któa zgineła.... Łatwo skopiować czyjś pomysł.

      Jak już opisujesz to wszystko to warto dodać ze w tym układzie może dojść do tzw sprzezenia przekaznika co powoduje uszkodzenie diody zabezpieczajacej przekaznik i ukłądu scalonego ne555. Można temu zapobiec wymieniając diode zabezpieczającą na taką o vartości 1000V.

      Komentarz


        #18
        Zamieszczone przez Piżama Zobacz posta
        Nareszcie ktoś wszystko na ten temat zgarnął na jedną "kupę". Walało się to na forum jak gacie po pokoju
        Tematy o robieniu po swojemu olejarek już nie raz.Niestety przez problemy na forum ... :-(
        Ja sam jak i paru moich kolegów zrezygnowało z komputerka skóry odpowiada za sterowanie ilością podawanego oleju.
        Teresa udowadnia że im coś prostsze tym lepsze więc ja proponuje zrobić po najprostszej linii oporu czyli...
        Pojemnik /wąż/ Elektrozawór /wąż/ -/ łańcuch.
        Pojemnik pod boczkiem. wężyk (od kroplówki) doklejony klejem. Prąd poprowadziłem od świateł stopu do elektrozaworu. zaczyna on pracować jak włączam światła (a nie jak hamuje). Przy wahaczu mam zaworek którym reguluje przepływ i to wszystko wężykiem dalej prowadzę do łańcucha (igła od wenflonu) . Mam to gdzieś czy przypadkiem pojawi mi się mała kropelka smaru na feldze. Ja nie z tych. Wiem tylko że jak podsumowałem koszty to łącznie było to przy 3 olejarce mniej niż 70 zł.
        Im GORZEJ tym LEPIEJ.
        Nikt nie mówił że będzie letko.

        Komentarz


          #19
          Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
          Bartas to jeszcze dodaj ze ja byłem promotorem tej konstrukcji opisanej kiedys na forum w czesci któa zgineła.... Łatwo skopiować czyjś pomysł.

          Jak już opisujesz to wszystko to warto dodać ze w tym układzie może dojść do tzw sprzezenia przekaznika co powoduje uszkodzenie diody zabezpieczajacej przekaznik i ukłądu scalonego ne555. Można temu zapobiec wymieniając diode zabezpieczającą na taką o vartości 1000V.
          Skopiować czyjś pomysł? Stary - nie przesadzasz? Ja na przykład nie widziałem twojego wątku a jeżdżę z podobną olejarką od paru miesięcy...
          Kurde, tu sami niespełnieni? czy jak?
          Skopiowanie pomysłu to już jest zastosowanie samej olejarki

          Komentarz


            #20
            ech chłopaki...
            ja rozumiem, że idea forum, polega właśnie na dyskusji, ale czy przypadkiem nie przesadzamy?

            Bartas zrobił instrukcję, jak zrobić olejarkę.
            - czy naprawdę ma znaczenie, kto pierwszy wpadł na pomysł?

            Należy się chyba cieszyć, że chłop siadł do komputera i wszystko opisał.

            Liczę, za chwilę dorzuci jeszcze wersję Beta, z regulowaniem w czasie jazdy, doda zdjęcia z montażu i będzie gotowe.

            Kto chce ten skorzysta, kto nie potrafi, to dogada się z Bartasem na założenie (w ramach jego wolnego czasu, o czym pisał w innym wątku), a kto nie chce.. to po prawej stronie u góry jest taki krzyżyk.

            amen.
            "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
            =>
            Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

            Komentarz


              #21
              Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
              Jak już opisujesz to wszystko to warto dodać ze w tym układzie może dojść do tzw sprzezenia przekaznika co powoduje uszkodzenie diody zabezpieczajacej przekaznik i ukłądu scalonego ne555. Można temu zapobiec wymieniając diode zabezpieczającą na taką o vartości 1000V.
              Rozumiem, że chodzi o diodę D3?


              Dioda 1N5408 może być? Akurat u siebie nie przewiduję problemów z przepięciami, bo wbudowany w zestaw przekaźnik steruje (+) jedynie kolejnym przekaźnikiem 30A (taki samochodowy), a tam prądy sterowania znikome. Docelowo w skrzynce będą dwa przekaźniki - jeden ten co na płytce, drugi bliźniaczy obok zamiast tego samochodowego (30A do niczego tam niepotrzebne). Dwa przekaźniki jak już wcześniej pisałem - jeden wbudowany do sterowania (+) przekaźnikiem drugim, a (-) na drugim albo na stałe zmasowany, albo pociągnięty z czujnika luzu i dopiero ten drugi steruje elektrozaworem.
              Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

              Komentarz


                #22
                dokładnie tak jak piszesz. Na 3 Ampery spokojnie wystarczy. Jeden układ tak spaliłem dlatego warto sie zabezpieczyć

                Komentarz


                  #23
                  To tak jak z tymi patentami Apple

                  Slide-to-Unlock-Patent.jpg

                  Komentarz


                    #24


                    Mam taki zbiorniczek, już trzeci. Kurcze cieknie mi on ale nie wiem skąd. Jest on lekko pochylony do przodu (króciec jest skierowany lekko w dół) i kapie.... ale skąd to już nie wiem. Na wężyk miałem założone opaski, drut... kilka patentów i dalej cieknie. Jakiś pomysł czemu cały czas się sączy gdzieś w okolicy mocowania króćca do zbiorniczka? Możliwe, że to kolejny zbiorniczek jest nieszczelny? Przewód idacy do zaworu jest w połowie napełniony olejem, przewód jest poniżej króćca zbiorniczka.
                    Cieknie mi tez z igły.....

                    Oczywiscie nie sa to jakieś spektakularne wycieki ale co pewien czas....
                    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                    Komentarz


                      #25
                      Może jak napychałeś wężyk pękł zbiorniczek, pęknięcia nie widać ale będzie się pocić. Na igle krople będą się pojawiać jeśli masz gdzieś po drodze nieszczelność - układ się zapowietrza i olej może spływać (wypływać).
                      Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

                      Komentarz


                        #26
                        A wyrównałeś ten zgrzew na wyjściu?

                        Komentarz


                          #27
                          OK Zdejmę i zobaczę te zgrzewy i mocowanie króćca, może pękło coś jednak lub zgrzew puszcza sam z siebie
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #28
                            Aha dodam jeszcze, że ja w swoim patencie (nie pomyślałem że ATV ma taki układ i dwa dni siedziałem na budowa też na ne555) zrobiłem dwie modyfikacjie:
                            1) szeregowo z potencjometrem regulującym czas otwarcia zaworu włączyłem termistor NTC (chyba 10kOhm) dzięki czemu jak jest zimno (olej gęsty) zaworek otwiera się nieco dłużej a jak jest ciepło krócej.

                            2) zamiast przekaźnika zastosowałem tranzystor polowy IRF 520 (wytrzymje prąd przekaźnika bez radiatora) dzięki temu nie ma przekaźnika i obawy o wstrząsy, tranzystor ma w sobie diodę przeciwnie spolaryzowaną więc odbiera SEM z elektrozaworu.

                            U mnie pudełko z układem mam przy kierownicy (potencjometr reguluje tylko interwał otwierania w dwóch zakresach 0-60s i do 60s do 3min) zakresy zmienia się przełącznikiem pozycja I deszcz i off krótkie czasy - ale wtedy układ wyłącza się na biegu luzem oraz suchy asfalt lekka mżawka oraz miasto pozycja II. Pozycja środkowa wyłączony.

                            Co do wyłączania na luzie to u mnie niestety jest tak że po łączeniu rządzenia najpierw jest otwarcie zaworu a potem przerwa jeśli teraz jadę w mieście i często żongluję pomiędzy I i luz i II to układ jest ciągle włączany i wyłączany przez co krople pojawiają się częściej niż ustalony interwał.

                            Pozdrawiam wszystkich niezależnych konstruktorów
                            Nie maszyna lecz chęć szczera zrobi z Ciebie ADWENCZERA!!!

                            Komentarz


                              #29
                              Te zbiorniczki ciekną generalnie... mi w XT też. Nie wiem skąd to kapie, ale robi to systematyczne.

                              Komentarz


                                #30
                                Jak ktoś ma miejsce (ja chyba mam), to można zastosować np taki samochodowy http://moto.allegro.pl/zbiorniczek-p...381595521.html Można się nawet pokusić o kontrolkę stanu Raz napełnić i można zapomnieć na kolejne 10-15kkm
                                Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X