Tylko że luz C3 to właśnie jest ten normalny - najczęściej spotykany i zalecany do kół. Luz "na prawdę normalny" oznaczany jest jako CN a dalej tak to leci.:
C2 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska mniejszy niż luz normalny
C3 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz normalny
C4 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz C3
C5 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz C4
I jeszcze podkradłem od wujka google, żeby był komplet informacji:
"Nikt nie wspomniał o koniecznym luzie C3, jakim charakteryzuje się łożysko przeznaczone min. do kół motocyklowych. Dodatkowy symbol C3 oznacza powiększony luz osiowy łożyska, konieczny z uwagi na budowę piasty motocyklowej z tuleją dystansową między wewnętrznymi bieżniami łożysk. Rzeczona tuleja, ulega spęczeniu przy dokręcaniu osi koła. Łożyska z normalnym luzem osiowym ulegają nadmiernemu napięciu, co powoduje przyspieszone zużycie łożyska."
W rękach luzu na takim łożysku absolutnie nie powinno być czuć. Może coś masz nie tak z tulejkami.
C2 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska mniejszy niż luz normalny
C3 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz normalny
C4 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz C3
C5 - Wewnętrzny luz promieniowy łożyska większy niż luz C4
I jeszcze podkradłem od wujka google, żeby był komplet informacji:
"Nikt nie wspomniał o koniecznym luzie C3, jakim charakteryzuje się łożysko przeznaczone min. do kół motocyklowych. Dodatkowy symbol C3 oznacza powiększony luz osiowy łożyska, konieczny z uwagi na budowę piasty motocyklowej z tuleją dystansową między wewnętrznymi bieżniami łożysk. Rzeczona tuleja, ulega spęczeniu przy dokręcaniu osi koła. Łożyska z normalnym luzem osiowym ulegają nadmiernemu napięciu, co powoduje przyspieszone zużycie łożyska."
W rękach luzu na takim łożysku absolutnie nie powinno być czuć. Może coś masz nie tak z tulejkami.
Komentarz