Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ660 - budowa tylnego hamulca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    XTZ660 - budowa tylnego hamulca

    Witam!
    Wymieniam sobie napęd w mojej tenerce (XTZ660 z 98 roku), robię to po raz pierwszy, więc z instrukcją w ręku zdejmuję koło, zaczynam od tylnego hamulca i - i pojawiła mi się zagłostka:
    na schemacie oraz w instukcji napisane jest, że żeby zdemontować tylni hamulec należy zdemontować:
    1. caliper cover
    2. retaining bolt
    3. brake pads
    4. shim
    5. Pad springs

    I pytanie: nie widzę w moim motocyklu części 4.Shim
    Co to jest to shim?

    W serwisówce (fota poniżej) widać: 15-shim.
    Ale u mnie nie ma tego (?). Są tylko klocki (brake pads) i spreżynki (pad springs).


    XTZ_660_-_264.jpg



    2. Pytanie drugie:
    gdzie się kupuje różne duperele esploatacyjne - jak na przykład ten 'ćwierć-pierścień' z serwisówki poniżej (zabezpieczenie nakrętek na tylnej zębatce). Macie jakiś sklep, w którym można dostać 'wszystko do XTZ660'?
    esklp.jpg

    Pozdrawiam :-)

    #2
    AD.1.
    W oryginale były płytki izolujące tłoczek od klocka, tanie zamienniki tego nie mają więc pewnie poprzedni właściciel wywalił je razem z klockami przy wymianie.

    AD.2.
    ASO
    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
    sigpic

    Komentarz


      #3
      AD.2.
      Zapytaj LukaSS-a
      "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

      Komentarz


        #4
        z tego co przerobiłem w temacie klocków to owe płytki składające się z kawałka plastiku w osłonie z blaszki są tylko w nissinach , i one właśnie były montowane fabrycznie w 660'tkach
        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

        Komentarz


          #5
          U mnie płytki, blaszki wykonane są z nierdzewki. Może chodzi o to by korozja nie przechodziła z klocków na tłoczek.
          A te blachy przy zębatce można wyrzeźbić, przecież chodzi tylko o to by nakrętki/śruby się nie poluzowały.
          Ostatnio edytowany przez małoś86; 2539.

          Komentarz


            #6
            OK, Dziękuję bardzo, wszystko bardzo ładnie wyjaśniliście.
            Być może rzeczywiście chodzi o zapobieganiu korozji tłoczków. Tylko wtedy nie nierdzewka raczej, bo nierdzewka raczej będzie zjadać sąsiedni metal..

            Ale:
            Kolejne pytanie (wybacz moderatorze, że robię tu worek, ale nie chcę mnożyć wątków):
            Chodzi o smary/oleje.
            W serwisówce w wielu miejscach nakazują aplikować smar/olej - i nazwy magiczne używają:

            Co to są za smary - prośba o jakieś nazwy/linki do produktów dostępnych w naszym rodzimym kraju:
            19 - molybdenum disulfide oil
            20 - wheel bearing grease
            21 - lightweight lithium-soap base grease (ten szczególnie często jest używany)
            22 - molybdenum disulfide grease


            smary.jpg

            Komentarz


              #7
              19. molibdenowy olej
              20. smar do łożysk np. ŁT 43S
              21. smar litowy (mydło litowe to się fachowo zwie)
              22. smar molibdenowy
              --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

              Komentarz


                #8
                Dzięki. Chwilowo brak pytań :-)

                Komentarz


                  #9
                  Witam! Dalej walczę z wymianą napędu. W zasadzie stary napęd mam już cały zdemontowany - tylko pytanie: na serwisówce widać, że po ściągnięciu koła trzeba zdjąć trzy 'collary' (rysunek poniżej). COLLAR1 i COLLAR2 (zaznaczyłem na niebiesko) mam. Ale COLLAR3 u mnie nie występuje (zaznaczone na czerwono). Czy to możliwe?
                  Nie mam tego elementu w kole. Zdjąłem dużą tylną zębatkę, wysypał się gumowe 'gumy zabieraka, tudzież rubber bumpers' - ale tego collara nr 3 w środku nie było.

                  Na zdjęciu jest napisane - "9: remove collar (2)", - jak rozumiem to jest element nr 11 ze schematu. U mnie w moto tego nie ma.
                  Czy ktoś może mnie oświecić?

                  W razie, gdybym wyrażał się niejasno, podeślę moje zdjęcia.


                  collar3.jpg

                  Komentarz


                    #10
                    Ta część dystansuje zbierak do piasty i raczej powinna być. Wchodzi chyba w łożysko które siedzie z kolei w zbieraku, zobacz, może nadal tam jest. O ile dobrze pamiętam ja tą część miałem u siebie.

                    Komentarz


                      #11
                      WYślij jakieś duże zdjęcia na marcinzak82@op.pl albo wklej tutaj to się zobaczy, ale żeby były duże odznacz przy zalączaniu Retrieve remote file and reference locally.
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        #12
                        OK. Porobię foty i załączę na forum.

                        Komentarz


                          #13
                          Załączam zdjęcia - sorry za jakość, ale robiłem komórką, nie dorobiłem się aparatu jeszcze. Ale chyba wszystko widać.
                          Widać, że gumy zabieraka są zużyte po konkrecie - są zeszlifowane - może to być przez brak tego dystansu-collar'a?



                          Zdjęcie0354.jpg
                          To zdjęcie robiłem sobie podczas prac. Tak to wyglądało, gdy zdjąłem zębatkę - widać gumy zabieraka, i widać, że nie ma tego collara.



                          A kolejne zdjęcia już nowe, specjalnie dla forum.


                          Zdjęcie0378.jpg
                          Pierwszy collar jest tutaj.


                          Zdjęcie0372.jpg


                          Zdjęcie0373.jpg
                          Drugi collar jest tutaj.


                          Zdjęcie0374.jpg


                          Zdjęcie0375.jpg


                          Zdjęcie0376.jpg
                          A tutaj brakuje - w powinien być chyba??


                          Zdjęcie0379.jpg


                          Zdjęcie0383.jpg

                          Komentarz


                            #14
                            Ten złoty w łożysku to właśnie on jego się wyjmuje z łożyska.

                            Komentarz


                              #15
                              Zamieszczone przez szwagier Zobacz posta
                              Ten złoty w łożysku to właśnie on jego się wyjmuje z łożyska.
                              Dokładnie, w zabieraku są dwa łożyska oddzielone od siebie tuleją dystansową którą widać na tym zdjęciu.

                              Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                              No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                              sigpic

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X