Witam potrzebuje porady jak się zabrać do wymiany łożysk i uszczelniaczy w obu kołach. Łożyska zakupione z uszczelniaczami koła ściągnięte, no i problem podstawowy jak sobie radzicie z wyciąganiem starych łożysk ?. Próbowałem wybijać cienkim śrubokrętem ale coś nie idzie, bardzo mało jest miejsca bo ta tulejka wewnątrz dosyć szczelnie przylega do łożyska. Jestem lekko zrezygnowany warunki pracy mam kiepskie - miejsce postojowe w garażu podziemnym więc o jakimś podgrzewaniu nie ma mowy. Czy jest sens na przykład kupić coś takiego jak Yato 12-38MM YT-2510 taka tania ściągarka czy ona w ogóle podejdzie ? bo nie wiem czy te trzpienie będą się miały o co zaczepić ? No i jak już cudem łożyska wydobędę to przy osadzaniu nowych należy wysmarować smarem miejsce pod łożysko ?... Nie chciałbym być zmuszony z samymi kołami jechać do mechanika . Z góry dzięki za porady !
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Wymiana łożysk koła tył i przód
Zwiń
X
-
Kupiłem taki ściągacz, bo nie chciałem tego wybijać żeby nie uszkodzić piasty... Straszne g... gięło się i ślizgało i łożysko nawet się nie ruszyło mimo grzania opalarką. W końcu wybiłem to jakimś uchwytem od starego klucza rurkowego. Tulejkę można lekko uderzyć żeby zeszła niżej (koło w pionie) i było więcej miejsca. Łożyska możesz włożyć do zamrażarki przed montażem.
-
Wymiana łożysk to jakieś 15-20 min roboty - nie ma podstaw do szukania mechanika.
Znajdź coś (dobry śrubokręt, twardy- płasko ścięty pręt 8-10) - coś co zaczepi -przesunie tulejkę i złapie dobrze rant wewnętrznej bieżni starego łożyska - stuknij z jednej- drugiej strony i powoli będzie łożysko wychodzic - najważniejsze to nie doprowadzić do silnego "skosu" łożyska w piaście. jak wyjmiesz jedno to drugie - pikuś Ja używam starego śrubokreta w którym kiedyś złamałem główkę i pdrównałem go szlifierką. Przy wkładaniu nowych, oczysć dobrze gniazda i odrobinką oleju przesmaruj ścianki. Do wbijania (jak nie znajdziesz nic sensownego) użyj starych łożysk w początkowej fazie a dokończ dobierając coś o zbliżonej średnicy zewnętrznej bieżni - uwaga na uszczelnienia łożyska!
Komentarz
-
Czy ma ktoś zwymiarowane tulejki kół do XTZ 660?
Te zewnętrzne, współpracujące z simeringami.
Wymiary na tylne koło by się przydały.
Był gdzieś rysunek tych tulejek do TS 750 a do małej xtz nie widziałem.
Dał bym to do tokarza a potem podmienił przy okazji, a tak zdejmować koła a potem szukać tokarza to trochę nie bardzo.
Komentarz
-
Zamieszczone przez Prince Zobacz postaMogę jutro pomierzyć. A Ty pomierz łożyska i zapytaj tokarza ile weźmie za robotę. Może by sie dopisywajka zrobiła?
jak wpiszecie swoje wymiary narysuję je i wrzuci się na serwer dla potomnościBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Porządne rysunki na pewno się przydadzą na przyszłość
A na bliższą przyszłość jak będę miał rys pojadę do fachowca i spytam, zobaczymy czy będą chętni.
Co do łożysk w serwisówce na rys są oznaczenia, po tym chyba się dobierze. Albo zestaw dedykowany.
Pomierzył bym je oczywiście, ale nie mam ich luzem. Motocykl stoi na kołach tylko wymyśliłem sobie że latem przy wymianie opon dam nowe simeringi, a jak simeringi to i tulejki.
Komentarz
-
Zamieszczone przez azitoshi Zobacz postaWitam potrzebuje porady jak się zabrać do wymiany łożysk i uszczelniaczy w obu kołach. Łożyska zakupione z uszczelniaczami koła ściągnięte, no i problem podstawowy jak sobie radzicie z wyciąganiem starych łożysk ?. Próbowałem wybijać cienkim śrubokrętem ale coś nie idzie, bardzo mało jest miejsca bo ta tulejka wewnątrz dosyć szczelnie przylega do łożyska. Jestem lekko zrezygnowany warunki pracy mam kiepskie - miejsce postojowe w garażu podziemnym więc o jakimś podgrzewaniu nie ma mowy. Czy jest sens na przykład kupić coś takiego jak Yato 12-38MM YT-2510 taka tania ściągarka czy ona w ogóle podejdzie ? bo nie wiem czy te trzpienie będą się miały o co zaczepić ? No i jak już cudem łożyska wydobędę to przy osadzaniu nowych należy wysmarować smarem miejsce pod łożysko ?... Nie chciałbym być zmuszony z samymi kołami jechać do mechanika . Z góry dzięki za porady !
że z zewnątrz trzyma ja praktycznie niewidzialny pierścień segera (przykryty smarem i kurzem).
Nie wiem czy w Twojej Yamaszce też tak jest, taki domysł tylko...Sowizdrzał
KTM 750 6T
Nie wierz, nie bój się, nie proś!
Komentarz
-
Dobrze wiedzieć że są takie numery, zanim zacznie się nap... młotkiem.
Rys w serwicówce dobrze wcześniej obejrzeć.
Wiem że jest dobry patent z wciskaniem łożysk "prasą" z dużej śruby z podkładkami-tulejami. I powinno się podgrzać aluminium piasty.
Ale sam zawszę biorę pobijak Tylko ze w tenere nigdy tego nie wymieniałem w uralu robię to często ale tam mam stalowe bębny i nie tak łatwo uszkodzić przyleganie.
Tak czy inaczej kolega Azitoshi na pewno jakoś to zrobił, bo miał czas.
A ja nie nie zakładałem nowego tematu bo jeszcze bana bym dostał
Komentarz
Komentarz