Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana łożysk koła tył i przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] Wymiana łożysk koła tył i przód

    Witam potrzebuje porady jak się zabrać do wymiany łożysk i uszczelniaczy w obu kołach. Łożyska zakupione z uszczelniaczami koła ściągnięte, no i problem podstawowy jak sobie radzicie z wyciąganiem starych łożysk ?. Próbowałem wybijać cienkim śrubokrętem ale coś nie idzie, bardzo mało jest miejsca bo ta tulejka wewnątrz dosyć szczelnie przylega do łożyska. Jestem lekko zrezygnowany warunki pracy mam kiepskie - miejsce postojowe w garażu podziemnym więc o jakimś podgrzewaniu nie ma mowy. Czy jest sens na przykład kupić coś takiego jak Yato 12-38MM YT-2510 taka tania ściągarka czy ona w ogóle podejdzie ? bo nie wiem czy te trzpienie będą się miały o co zaczepić ? No i jak już cudem łożyska wydobędę to przy osadzaniu nowych należy wysmarować smarem miejsce pod łożysko ?... Nie chciałbym być zmuszony z samymi kołami jechać do mechanika . Z góry dzięki za porady !

    #2
    Kupiłem taki ściągacz, bo nie chciałem tego wybijać żeby nie uszkodzić piasty... Straszne g... gięło się i ślizgało i łożysko nawet się nie ruszyło mimo grzania opalarką. W końcu wybiłem to jakimś uchwytem od starego klucza rurkowego. Tulejkę można lekko uderzyć żeby zeszła niżej (koło w pionie) i było więcej miejsca. Łożyska możesz włożyć do zamrażarki przed montażem.

    Komentarz


      #3
      Wymiana łożysk to jakieś 15-20 min roboty - nie ma podstaw do szukania mechanika.
      Znajdź coś (dobry śrubokręt, twardy- płasko ścięty pręt 8-10) - coś co zaczepi -przesunie tulejkę i złapie dobrze rant wewnętrznej bieżni starego łożyska - stuknij z jednej- drugiej strony i powoli będzie łożysko wychodzic - najważniejsze to nie doprowadzić do silnego "skosu" łożyska w piaście. jak wyjmiesz jedno to drugie - pikuś Ja używam starego śrubokreta w którym kiedyś złamałem główkę i pdrównałem go szlifierką. Przy wkładaniu nowych, oczysć dobrze gniazda i odrobinką oleju przesmaruj ścianki. Do wbijania (jak nie znajdziesz nic sensownego) użyj starych łożysk w początkowej fazie a dokończ dobierając coś o zbliżonej średnicy zewnętrznej bieżni - uwaga na uszczelnienia łożyska!

      Komentarz


        #4
        No to widzę jednak że muszę wrócić do młota i śrubokręta może mam za lichy młotek.

        Komentarz


          #5
          Czy ma ktoś zwymiarowane tulejki kół do XTZ 660?
          Te zewnętrzne, współpracujące z simeringami.
          Wymiary na tylne koło by się przydały.
          Był gdzieś rysunek tych tulejek do TS 750 a do małej xtz nie widziałem.
          Dał bym to do tokarza a potem podmienił przy okazji, a tak zdejmować koła a potem szukać tokarza to trochę nie bardzo.

          Komentarz


            #6
            A nie da sie ich po prostu kupić?

            Komentarz


              #7
              Może są dostępne oryginały, ale coś czuję że tokarz mniej by sobie zażyczył.
              Chyba spytam w serwisie dla ciekawości.

              Komentarz


                #8
                Czasem mozna się zdziwić, mocno. Znajdź numer części i poszukaj online.

                Komentarz


                  #9
                  Dobra rzecz ta wyszukiwarka online.
                  Ale niestety te tulejki kosztują koło 80zł.
                  Nawet w promocji z rocznikiem moto trochę sporo.
                  Tym razem niestety mnie nie zaskoczyli.

                  Komentarz


                    #10
                    Gdzie sprawdzales?

                    Komentarz


                      #11
                      Mogę jutro pomierzyć. A Ty pomierz łożyska i zapytaj tokarza ile weźmie za robotę. Może by sie dopisywajka zrobiła?

                      Komentarz


                        #12
                        Zamieszczone przez Prince Zobacz posta
                        Mogę jutro pomierzyć. A Ty pomierz łożyska i zapytaj tokarza ile weźmie za robotę. Może by sie dopisywajka zrobiła?
                        Zróbcie poglądowy rysunek jak to tych tulejek od st, rysunki są w wiki,
                        jak wpiszecie swoje wymiary narysuję je i wrzuci się na serwer dla potomności
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #13
                          Porządne rysunki na pewno się przydadzą na przyszłość

                          A na bliższą przyszłość jak będę miał rys pojadę do fachowca i spytam, zobaczymy czy będą chętni.

                          Co do łożysk w serwisówce na rys są oznaczenia, po tym chyba się dobierze. Albo zestaw dedykowany.
                          Pomierzył bym je oczywiście, ale nie mam ich luzem. Motocykl stoi na kołach tylko wymyśliłem sobie że latem przy wymianie opon dam nowe simeringi, a jak simeringi to i tulejki.

                          Komentarz


                            #14
                            Zamieszczone przez azitoshi Zobacz posta
                            Witam potrzebuje porady jak się zabrać do wymiany łożysk i uszczelniaczy w obu kołach. Łożyska zakupione z uszczelniaczami koła ściągnięte, no i problem podstawowy jak sobie radzicie z wyciąganiem starych łożysk ?. Próbowałem wybijać cienkim śrubokrętem ale coś nie idzie, bardzo mało jest miejsca bo ta tulejka wewnątrz dosyć szczelnie przylega do łożyska. Jestem lekko zrezygnowany warunki pracy mam kiepskie - miejsce postojowe w garażu podziemnym więc o jakimś podgrzewaniu nie ma mowy. Czy jest sens na przykład kupić coś takiego jak Yato 12-38MM YT-2510 taka tania ściągarka czy ona w ogóle podejdzie ? bo nie wiem czy te trzpienie będą się miały o co zaczepić ? No i jak już cudem łożyska wydobędę to przy osadzaniu nowych należy wysmarować smarem miejsce pod łożysko ?... Nie chciałbym być zmuszony z samymi kołami jechać do mechanika . Z góry dzięki za porady !
                            Może to bez znaczenia, ale próbowałem tak w KTMie kiedyś wybić łożysko i okazało się,
                            że z zewnątrz trzyma ja praktycznie niewidzialny pierścień segera (przykryty smarem i kurzem).
                            Nie wiem czy w Twojej Yamaszce też tak jest, taki domysł tylko...
                            Sowizdrzał
                            KTM 750 6T
                            Nie wierz, nie bój się, nie proś!

                            Komentarz


                              #15
                              Dobrze wiedzieć że są takie numery, zanim zacznie się nap... młotkiem.
                              Rys w serwicówce dobrze wcześniej obejrzeć.
                              Wiem że jest dobry patent z wciskaniem łożysk "prasą" z dużej śruby z podkładkami-tulejami. I powinno się podgrzać aluminium piasty.
                              Ale sam zawszę biorę pobijak Tylko ze w tenere nigdy tego nie wymieniałem w uralu robię to często ale tam mam stalowe bębny i nie tak łatwo uszkodzić przyleganie.

                              Tak czy inaczej kolega Azitoshi na pewno jakoś to zrobił, bo miał czas.
                              A ja nie nie zakładałem nowego tematu bo jeszcze bana bym dostał

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X