Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

zbieżność

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] zbieżność

    Witam koledzy,jaki macie dobry sposób na ustawienie tylnego koła.Napęd zmieniony i teraz sie bawie z ustawianiem.Niewiem czy sugerowac sie odległościami od wahacza bo może być nie symetryczny

    #2
    Zapraszamy najpierw do powitalni
    --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

    Komentarz


      #3
      Jak napinasz łańcuch naciągiem (śruba w wahaczu) pod podkładkami od strony łba ośki i nakrętki masz kreski wytłoczone na zewnętrznej stronie wahacza. Zgodnie z manualem kreski te pokazują (służą jako miarka naciągu) w jakim stopniu jest naciąg wysunięty. W starszych xt służyły do tego półksiężyce z rowkami, moim zdaniem lepsze rozwiązanie i praktyczniejsze.

      Tu masz zdjęcie skali naciągu w małej teresie

      http://img830.imageshack.us/i/skalanacigu.png/
      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
      sigpic

      Komentarz


        #4
        Pamiętaj, żeby najpierw poluzować nakrętkę ośki a potem dopiero ustawiać jak trza naciągaczami. Inaczej aluminiowa blaszka zwyczajnie pęknie.
        sigpic
        "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

        "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

        Komentarz


          #5
          No też tak właśnie zrobiłem,tylko podkładke mam akurat pomiędzy kreskami Akurat os wyszła na środku fasolki i brakuje po 5mm z lewej i prawej.a pamiętam że na starym napędzie odległości od wahacza nie były równe a było ustawione równo na kreskach.Pobawie sie suwmiarka jeszcze,zobaczymy co sie urodzi.

          Komentarz


            #6
            Akurat odległością od wahacza bym się mocno nie sugerował, bo ten wcale nie musi być symetryczny.
            Są patenty laserowe do sprawdzania czy zębatki leżą w jednej linii
            sigpic

            Komentarz


              #7
              W te lasery wchodzić to już nadgorliwością trochę trąca. Widziałem w miarę prosty przymiar, do pomiaru odległości od osi wahacza do osi koła i taka dokładność będzie już wystarczająca. Wystarczy raz porównać jak to się ma do oryginalnych znaczników i będą wytyczne na następny raz.
              "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

              Komentarz


                #8
                Robiłem pomiar suwmiarką. Wychodzi na to, że oś koła jest po jednej i drugiej stronie wahacza oddalona o tyle samo od jego krawędzi (tam gdzie są te aluminiowe zaślepki wahacza). Również zgadzają się znaczniki ustawienia osi i podłużne otwory do regulacji położenia koła wzdłuż wahacza.
                A czy felga ma taką samą odległość od ramienia wahacza? Nie pamietam, nie wiem w którym motocyklu to mierzyłem już...

                Pięknie, wypowiadam sie o ST w temacie o 660, nie zauważyłem
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #9
                  No i jakos to opanowałem,odległości od wahacza są idealne a wskaźniki mają przesunięcia ok 5mm.Chyba tak juz to zostawie,powinno być git

                  Komentarz


                    #10
                    Zamieszczone przez cerwantez Zobacz posta
                    No i jakos to opanowałem,odległości od wahacza są idealne a wskaźniki mają przesunięcia ok 5mm.Chyba tak juz to zostawie,powinno być git
                    Ale niekoniecznie wahacz musi być symetryczny, tonie wska w junaki i w xt miałem wahacz niesymetryczny więc na twoim miejscu bym dokładnie sprawdził czy linie kół się pokrywają
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #11
                      Akurat z tego co zauważyłem mała XTZ jest mocno wzorowana na XT, więc w świetle powyższego warto by to zweryfikować....
                      sigpic

                      Komentarz

                      PracujÄ™...
                      X