Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Linka sprzęgła - prośba o pilna pomoc

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    linki nie smarowałem, bo nasmarowali w Autolinka. Założyłem tę nową w nowym pancerzu.
    Po skręceniu kierą w prawo chodzi jeszcze gorzej czyli musi się gdzieś "przeginać".
    Idę zaraz do garażu pokombinować

    Komentarz


      #17
      Zamieszczone przez fxrider Zobacz posta
      Fabryczne linki mają zwykle pancerz teflonowy - nie smaruje się tego i stawia małe opory.

      pzdr, Adam
      Jest to jakoś na linkach oznaczone? Będę niedługo kupował zapasowa by przed wakacyjnymi wojażami poprowadzic ją sobie tak jak ma Kowal. Dziś w Pruskowie za oryginał do mojej tereni powiedzieli 120-130zł
      hominis est errare, insipientis in errore perseverare
      Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

      Komentarz


        #18
        na allegro masz za jakieś 45 zł

        Komentarz


          #19
          Zazwyczaj wystaje taka biała rureczka/koszulka na lince z pancerza. Jak ma się porównanie i taką linkę w ręce to po "suwie" czuć różnicę - rusza się lekko, gładko, płynnie.
          Zamienniki zazwyczaj nie mają teflonu - zwykły pancerz i linka. W.g. mnie różnica jest warta dopłacenia.
          Jest jeszcze jedna sprawa: w.g. producentów linki mają swój resurs po którym powinny zostać profilaktycznie wymienione na nowe - n.p. u mnie w BMW to jest 30kkm. Dwa sezony (jakieś 28kkm temu) temu wymieniłem je profilaktycznie (sprzęgło + 3 linki gazu - niecałe 600zł - bolało , ale moto miało już ponad 100k przebiegu - trzymam stare na zapas),i teraz będę testował do zerwania lub wyraźnego zatarcia - zapas mam Choć pewnie w tym roku przesiądę się na sprzęgło hydrauliczne (kolejna rzeźba w trakcie, akurat sprzęgło to efekt uboczny) i eksperyment zostanie przedwcześnie przerwany :/

          Tak czy siak - kupiłem nowe linki z teflonem (ASO), NIGDY ich nie smarowałem (fabrycznie nie były - sprawdziłem) i po blisko 30kkm wciąż chodzą płynnie bez śladu problemów. Rozmawiałem z mechanikami z Orlen Team'u i dakarowe KTMy też jeżdżą na teflonowych bez smarowania - w.g. ich doświadczeń po smarowaniu łapały syf zacierały się. Inna sprawa, że oni mogą co rajd je zmieniać.

          Tutaj mała deklaracja: jeśli znalazłby się ktoś chętny do prowadzenia dalej eksperymentu z niesmarowaną teflonową linką sprzęgła to mogą ją bezpłatnie przekazać na ten szczytny cel, gdy tylko zmienię sprzęgło na hydrauliczne (powinna dać się łatwo zaadaptować pod ST) - warunki to robienie co najmniej 10kkm w sezonie, obietnica rzetelnego testowania (tzn. bez smarowania) i przekazania linki do dalszych testów w przypadku sprzedaży moto Ktoś chętny ?

          pozdrawiam, Adam
          sigpic

          Komentarz


            #20
            Ja kupiłem linke na alle.oryginał,opakowanie z napisem Yamaha i numerem katalogowym.koszt 41zł,więc się zastanawiam,po co kombinować,dorabrac,naprawiać.przyszła dwa dni po kupnie.
            Ostatnio edytowany przez Łojek; 396.
            Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
            Loud pipes save lives...
            https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

            Komentarz


              #21
              Jeżeli da się zaadoptować do ST, to mogę prowadzić dalszy test
              sigpic
              "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

              "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

              Komentarz


                #22
                Zamieszczone przez Łojek Zobacz posta
                Ja kupiłem linke na alle.oryginał,opakowanie z napisem Yamaha i numerem katalogowym.koszt 41zł,więc się zastanawiam,po co kombinować,dorabrac,naprawiać.przyszła dwa dni po kupnie.
                Dodaj jeszcze do tej kwoty 100 złotych to Ci uwierzę albo pokaż opakowanie i napis yamaha przez ch

                A tak na poważnie to ja też chciałem kupić linkę w aso do st i też powiedzieli 130zł wiec dorobienie linki do pancerza za 20zł się kalkulowało, możesz też podać adres sklepu a alle żeby koledzy też mogli sobie kupić.
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #23
                  Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
                  Jeżeli da się zaadoptować do ST, to mogę prowadzić dalszy test
                  No to fajnie - okazja przetestowania będzie szybciej niż planowałem, bo na dzisiejszym wypadzie rozwaliłem skrzynię i będę reanimował moto już na nowej z hydrauliką.
                  sigpic

                  Komentarz


                    #24
                    Adam, z czego chcesz wysprzęglik zaadoptować? Domyślam się, że pompę sprzęgła chcesz zaadoptować z pompy hamulcowej przedniego hamulca.
                    Pojemność wysprzęglika i pompy powinna być bardzo zbliżona, żeby to dobrze pracowało z tego co sie orientuję (a może sie mylę).
                    Nie ukrywam, że zainspirowałeś mnie tym pomysłem i tak sobie myślę (muszę dokładnie oglądnąć) czy da się pompę hamulcową w ST obrócić i przełożyć na lewą manetkę kiery

                    Komentarz


                      #25
                      Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                      Dodaj jeszcze do tej kwoty 100 złotych to Ci uwierzę albo pokaż opakowanie i napis yamaha przez ch

                      A tak na poważnie to ja też chciałem kupić linkę w aso do st i też powiedzieli 130zł wiec dorobienie linki do pancerza za 20zł się kalkulowało, możesz też podać adres sklepu a alle żeby koledzy też mogli sobie kupić.

                      Masz jeszcze jakieś pytania?
                      Odważni nie żyją wiecznie, lecz ostrożni nie żyją wcale...
                      Loud pipes save lives...
                      https://picasaweb.google.com/108651862641483365846

                      Komentarz


                        #26
                        Zamieszczone przez Łojek Zobacz posta
                        A Panie, takie rzeczy się zdarzają choć nie często, ale nie w aso, wiem bo sam od tego gościa kupiłem nówkę owiewkę do teresy boczną za 150zł pomalowaną i obklejoną tylko do założenia a w aso chcieli 760 ale euro nie wiem skąd on bierze takie rzeczy ale widać można.

                        cuda normalnie cuda
                        Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                        No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                        sigpic

                        Komentarz


                          #27
                          Zamieszczone przez DanielD Zobacz posta
                          Adam, z czego chcesz wysprzęglik zaadoptować? Domyślam się, że pompę sprzęgła chcesz zaadoptować z pompy hamulcowej przedniego hamulca.
                          Pojemność wysprzęglika i pompy powinna być bardzo zbliżona, żeby to dobrze pracowało z tego co sie orientuję (a może sie mylę).
                          Nie ukrywam, że zainspirowałeś mnie tym pomysłem i tak sobie myślę (muszę dokładnie oglądnąć) czy da się pompę hamulcową w ST obrócić i przełożyć na lewą manetkę kiery
                          Hej,
                          jak pisałem u mnie hydrauliczne sprzęgło to efekt uboczny modyfikacji - po prostu wsadzam do siebie skrzynię z R1150GS, która ma już hydraulikę - dokupię pompę do zestawu i będzie działać jak fabryka przewidziała.
                          Co do kombinowania z pompą hamulca - zupełnie nie ma takiej potrzeby (ani sensu - to nie miałoby prawa działać), wiele moto ma sprzęgła hydrauliczne i pompy są łatwo dostępne (ew. można pokombinować z pompką tylnego hamulca ze skutera - powinna się od biedy nadać). Jeśli chodzi o pojemności to IMO bardziej się liczą średnice tłoczków - to one decydują o przełożeniu dźwigni - pi*drzwi ten w pompie powinien być 2.5x raza mniejszy niż przy wysprzęgliku, żeby zachować podobne przełożenie jak przy mechanizmie linkowym.
                          Najcięższy temat to wysprzęglik - trzeba albo coś rzeźbić (z deklem), albo jakiegoś siłownika użyć. Są gotowe zestawy tego typu, n.p. Magura Hymec: http://cgi.ebay.de/Hyydraulische-Kup...item415834e621 jednak zdarza się, że siłownik potrafi pociec.

                          pozdrawiam, Adam
                          sigpic

                          Komentarz

                          Pracuję...
                          X