Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podwójne światła mijania

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #61
    Wrzuciłem dzisiaj inny regler, chiński, taki jak ładują do trampków XL600V, poprowadziłem nowy gruby przewód na + aku i - na ramę. Teraz jest kicha na zbyt wolnych obrotach (chyba mam za niskie obroty jałowe), bo na światłach, z jedną H4, napięcie na aku spada jakby w ogóle nie było ładowania, ale 200obr więcej i trzyma ok 12.5-12.6V. Na wysokich obrotach jest powyżej 13V, a bez świateł 14.5-14.6V. W końcu więc podczas jazdy nie będzie mi wypluwać akusia. Jednak jak załączę drugą H4, to nadal kicha, napięcie wędruje powoli poniżej 12V niezależnie od obrotów Muszę dorwać regler z normalnie działającej tereski, albo wyciągnę z KLE 500.

    Komentarz


      #62
      Lipa, na reglerze z KLE to samo Z ciekawości w KLE załączyłem dodatkowo długie, czyli symulacja dwóch w tenerce i również nie ma wesoło, a jak do tego dochodzą jeszcze grzane manetki, to zaczyna całkowicie rozładowywać akuś.W tenerce dałem jeszcze grubszy przewód plusowy z reglera do aku i już na wysokich obrotach, przy jednej H4 załapuje się chwilami na prawie 14V, więc tyle dobrze, ale dwóch oczek na raz nie pociągnie. Pozostaje mi zmienić wszystkie żarówki na LEDy, oczywiście poza H4. W tej chwili dołożenie np. grzanych gripów może oznaczać duże problemy z prądem Poprzedni właściciel wspominał, że uzwojenie było przewijane, więc może dali grubszy drut = mniej zwojów = mniejsza moc?

      Komentarz


        #63
        Jakie napięcie masz między fazami? Akumulator sprawny?

        Komentarz


          #64
          Między fazami, na odłączonym reglerze zdaje się dochodzi do do 60-70V na wyższych obrotach. Akumulator ma tyle co uzwojenia - jedna awaria pociągnęła kolejną, czyli też jest prawie nowy. Zakładam, że jest sprawny, choć mogę podmienić na inny - mam na stanie nówki sztuki 5Ah do skuterów.

          Komentarz


            #65
            Podłącz do obecnej instalacji żarówkę H4 bezpośrednio do akumulatora. Testowo na dwóch przewodach przynajmniej 1.5mm2, po prostu przyłóż ją do akumulatora. Włącz światła pozycyjne, sprawdź ładowanie jeszcze raz. Jeżeli się polepszy, oznacza to że musisz zrobić H4 na przekaźnikach, z nowymi przewodami, a starą linię zostawić tylko do sterowania cewek przekaźników.

            Chyba że masz już przód na przekaźnikach, ale przy takim ładowaniu to nie sądzę, bo skoro masz te 14V to gdzieś to musi zostawać (przewody, przełącznik).

            Światła drogowe to 60W, krótkie 55W. Wiec jeśli włączyłeś drogowe to nie jest to symulacja dwóch h4, chyba że trzymałeś przełącznik kiedy włącza obydwa światła.

            Komentarz


              #66
              W KLE testowo trzymałem długie, czyli świeciły na raz 55+60W, ale tam jest bardzo leciwa instalacja, które nie potrafiła nawet udźwignąć dodatkowego elektrozaworu olejarki (spadek napięcia był za duży żeby go uruchomić). Natomiast w teresce światła mam na przekaźnikach, stara linia jedynie nimi steruje. Inna sprawa, że nie pamiętam na jakich przewodach robiłem nową linię - chyba z przewodów z zepsutej mocnej pompy szlamowej, ale ręki sobie nie dam uciąć, więc sprawdzę. Zrobię też test na żarówkę bezpośrednio przy aku.

              Komentarz


                #67
                Wczoraj byłem na przeglądzie i diagnosta przyczepił się do dwóch jednocześnie świecących świateł mijania, nie był zbyt natarczywy bo przegląd motocykl przeszedł ale czepną się więc mogę się liczyć z tym że trafię na gliniarza służbistę to stracę dowód. O dziwo nie przyczepił się do przedniej opony bez homologacji na drogi publiczne ale nie spodobał mu się za małe wg. niego tylne kierunkowskazy, mają homologację więc ten argument go przekonał, drugi diagnosta który akuratnie przechodził obok wspomniał że moja super-hiper Rejliowiewka też nie jest dobra bo nieprzejrzysta. Przekonałem się też jak śliskie są płytki na posadzce Stacji Diagnostycznej, dojazd do niej był w rzęsistym deszczu więc motocykl dosłownie ociekał wodą kiedy wjeżdżałem do środka dobrze że wjechałem powoli, lekko nacisną przedni hamulec nic dodałem tylny i jeszcze z 30 cm na zablokowanych kołach się ślizgałem.

                Komentarz


                  #68
                  Na jakiej podstawie się czepnął świateł?

                  Komentarz


                    #69
                    Bo nie mogą świecić obie żarówki 55W, jeśli świecą się dwie w oryginale to są bańki po 35W, nawet w manualu od st jest takie zestawienie świateł.
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #70
                      dziwne. nigdy nie byłem na przeglądzie z motocyklem.

                      Komentarz


                        #71
                        Zamieszczone przez advradek Zobacz posta
                        dziwne. nigdy nie byłem na przeglądzie z motocyklem.
                        Radek gdzieś ty się uchował a jaki czepialski ok poprawiam byłem z motocyklem na badaniu technicznymusz psia jucha

                        Komentarz


                          #72
                          Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                          Bo nie mogą świecić obie żarówki 55W, jeśli świecą się dwie w oryginale to są bańki po 35W, nawet w manualu od st jest takie zestawienie świateł.
                          Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym mówi, że nie mogą świecić dwie identyczne żarówki obok siebie w jakiejś (nie pamiętam już jakiej) mininalnej odległości, chyba, że pojazd dostał w PL na to homologację. A w PL ST dostała homologację na jedną świecaca lampę świateł krótkich, takich tez kilka sprzedano. Nasze 2xH4 nie spełniają norm ale niestety przepisy mają nas głęboko w poważaniu i nikogo nie obchodzi, że przeróbki robimy w większości przypadków dla poprawy bezpieczeństwa (nasza widoczność przez innych i lepsze doświetlenie drogi).


                          Załączone pliki
                          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                          Komentarz


                            #73
                            Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz posta
                            Bo nie mogą świecić obie żarówki 55W, jeśli świecą się dwie w oryginale to są bańki po 35W, nawet w manualu od st jest takie zestawienie świateł.
                            eee? nie mogą się świecić dwie 55, a mogą dwie 35?

                            Ja też mam pewne obawy co do badania technicznego i wesemów. Te światła mają homologację na pojazd wolnobieżny. Mam kolegę, który wstawiał takie do buggy i z tym go nie chcieli przepuszczać. Tylko wiadomo, w motocyklach nikt się szczegółowo na światła nie wgapia - chociaż ta historia jest trochę niepokojąca.
                            @Robkri co on Ci powiedział dokładnie?'

                            @Lukass nie do końca rozumiem, to co napisałeś. Ja mam włoską tenerę i tam są dwie identyczne lampy,które świecą w tym samym momencie, tak samo. Nikt tego nigdy nie kwestionował. Na jakiej zasadzie, ktoś może to zakwestionować?
                            Ostatnio edytowany przez qba; 437. Powód: coś dopisałem

                            Komentarz


                              #74
                              Zamieszczone przez LukaSS Zobacz posta
                              Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym mówi, że nie mogą świecić dwie identyczne żarówki obok siebie...
                              Gdzie ta ustawa tak mówi? Bo ja pacze, a tam coś zupełnie przeciwnego.

                              Zamieszczone przez qba Zobacz posta
                              Te światła mają homologację na pojazd wolnobieżny.
                              Nie ma czegoś takiego jak homologacja dla wolnobieżnych. W ustawie jest wyraźnie napisane o symetrii świateł. Mało tego światła drogowe są przeznaczone dla pojazdów które rozwijają prędkości powyżej 40km/h.

                              ROZPORZĄDZENIE
                              MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

                              z dnia 31 grudnia 2002 r.

                              w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
                              (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
                              tekst ujednolicony wg stanu prawnego na dzień 1.12.2010r
                              ...

                              Rozdział 3

                              Światła

                              § 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:

                              1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;

                              2) mijania - pojazd samochodowy;

                              3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
                              ...

                              § 13.

                              3) światła tego samego rodzaju powinny mieć takie same właściwości świetlne i powinny być umieszczone symetrycznie względem podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu; warunku symetrii rozmieszczenia nie stosuje się do świateł oświetlających tylną tablicę rejestracyjną oraz pojedynczych świateł cofania i przeciwmgłowych tylnych;
                              http://www.krbrd.gov.pl/

                              Więc co tu filozofować, jest ustawa, jest wyraźnie napisane że mają świecić tak samo. Odnośnie regulacji i wszystkich innych świateł też jest powiedziane.

                              Tutaj jeszcze link gdzie powiedziane jest o homologacji, w dodatku strona wesem: http://wesem.pl/pytania/

                              Reasumując wesemy są dopuszczone w polsce (E20) do używania długich/mijania (C/R) i tyle. Nie żadne pojazdy wolnobieżne bo świateł drogowych nie ma do wolnobieżnych (ponad 40km/h). Jeżeli są dwie te same lampy, to mają świecić tak samo, mieć te same właściwości świetlne.
                              Ostatnio edytowany przez Kaytec; 460.

                              Komentarz


                                #75
                                przed padem forum ktoś napisał, że w ST to tzw "zespół reflektorów" a nie dwa reflektory które podlegają pod ustawową odległość od siebie

                                ktoś to potwierdzi ?
                                ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                                FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X