Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Regulator napięcia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #76
    Darti przekonałeś mnie. Też spróbuję
    Ale nadal nie rozumiem tej różnicy cenowej. 79zł a 170zł
    ...tylko silnych los obdarza hojnie...

    Komentarz


      #77
      Zamieszczone przez giani xtz Zobacz posta
      Darti przekonałeś mnie. Też spróbuję
      Ale nadal nie rozumiem tej różnicy cenowej. 79zł a 170zł
      Prawo popytu i podaży
      A może różnica w mocy ?
      Ktoś tu pisał większość reglerów 3fazowych może być

      Komentarz


        #78
        Mam pytanie.
        Jak to jest z tymi trzema białymi kablami?
        Jak znam życie to na pewno jest zasadnicza różnica jak mają być podłączone.
        Chodzi oto, że już dawno wywaliłem kostki i teraz już nie jest tak łatwo zachować odpowiednią kolejność.
        I/albo będę musiał zdjąć to czarne coś co okleja kable(żeby znać kolejność kabli wychodzących z regulatora) albo nie ma znaczenia kolejność białych kabli(ale to pewnie nie może być tak łatwe) i podłączam jak idzie.
        ...tylko silnych los obdarza hojnie...

        Komentarz


          #79
          Białe bez różnicy jak.
          sigpic
          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

          Komentarz


            #80
            A jednak życie nie zawsze rzuca kłody pod nogi
            ...tylko silnych los obdarza hojnie...

            Komentarz


              #81
              Zamieszczone przez giani xtz Zobacz posta
              A jednak życie nie zawsze rzuca kłody pod nogi
              Spokojnie, jeszcze sporo czynności przed Tobą
              "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

              Komentarz


                #82
                Wsadziłem wczoraj regulator Rn 05, no i napięcie spadło o ok 1v w porównaniu do regulatora made in taiwan. Na zimnym silniku na wolnych obrotach (ok 1000-1100) ładowanie mam na poziomie 12v bez świateł. Gdy obroty wzrosną odrobinę do 1500, ładowanie momentalnie się poprawia - bez świateł do prawie 14v i ze światłami spada mi do ok 13-13,2v. Wywaliłem wszystkie kostki, przewody od alternatora polutowałem z konektorami, poprawiłem nawet przewód plusa przy głównej klemie, bo trochę słabo się trzymał i był zaśniedziały. Przewody między regulatorem a wiązką z moto, też na nowych konektorach. Minus z regulator podpiąłem bezpośrednio do minusa akumulatora. Minus z wiązki, do ramy.

                Nie wiem czy RN 05 tak działa? Czy plusa z regulatora podpiąć dodatkowo do + akumulatora ?
                Regulator made in Taiwan, któremu zbytnio nie wierzyłem (jeden już poszedł z dymem wcześniej) na wolnych obrotach bez świateł dawał ok 14,5v. A tu ledwo powyżej 12v.

                Sprawdziłem napięcie pomiędzy 3 białymi kablami, idącymi z wiązki do regulatora. Na wolnych obrotach było po ok 13v, przy ok 2000obr - ok 30v, i przy ok 4000obr - ok 50v.
                Ostatnio edytowany przez jaro1979; 654.

                Komentarz


                  #83
                  To normalny objaw wynikający z charakterystyki alternatora. Przy obortach 1000-1100 masz ledwie 50 - 80 wat. Przy 1500 jest już prawie 200W.
                  regulator charakterystyka.jpg

                  Jak najbardziej możesz jeszcze podpiąć plus z regulatora bezpośrednio do akumulatora, jednak przy kierownicy zrób węzeł plusa, i tak samo przy akumulatorze.
                  Ostatnio edytowany przez Kaytec; 460.

                  Komentarz


                    #84
                    Zamieszczone przez Kaytec Zobacz posta
                    To normalny objaw wynikający z charakterystyki alternatora. Przy obortach 1000-1100 masz ledwie 50 - 80 wat. Przy 1500 jest już prawie 200W.
                    [ATTACH=CONFIG]10806[/ATTACH]

                    Jak najbardziej możesz jeszcze podpiąć plus z regulatora bezpośrednio do akumulatora, jednak przy kierownicy zrób węzeł plusa, i tak samo przy akumulatorze.
                    Się znaczy co, charakterystyka alternatora jest taka, że na wolnych obrotach będzie ledwo powyżej 12 V?
                    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                    Komentarz


                      #85
                      Przy sprawnym regulatorze tak. Mając ledwie kilka amperów do wykorzystania nie będzie nawet ładowania, bo wszystko zabierze iskra, moduł, kontrolki. Czyli mamy wtedy napięcie takie jak na akumulatorze.

                      Komentarz


                        #86
                        Dziś zamontowałem stary regulator, wolne obroty - 14,8v, ze światłami ok 13-13,2v. Na wyższych obrotach ładowanie rośnie, max jakie było bez świateł 14,8v. Czyżby coś nie tak z Rn05?

                        Komentarz


                          #87
                          jak się komuś grzeje to jest na to sposb Ł=

                          ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                          FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                          Komentarz


                            #88
                            Zmajstrowałem taki uchwyt na regulator, który umieściłem pod siedzeniem.

                            20120724381.jpg
                            20120724382.jpg
                            20120724383.jpg

                            Tenerka przestała prawie 2 lata "na przeglądzie" aż wreszcie przyszedł czas na uruchomienie. I nastąpiło zdziwienie. Napięcie na aku przy 4000rpm to około 12,6V przy reglerze podłączonym w oryginalne miejsce instalacji a przy podłączeniu plusa z regulatora bezpośrednio do aku wzrosło do 13,3V. Napięcia bez obciążenia. Alternator połączony z reglerem bez kostki.

                            Zakładam, że stare kable i konektory powodują duży spadek napięcia więc jest różnica między 12,6 a 13,3V. Ale generalnie to i tak za małe napięcie. Czyżby problem z alternatorem? Co o tym sądzicie?

                            Dodam, że w tenerce zawsze były problemy z ładowaniem (na badziewnym regulatorze, który w końcu się stopił) więc nie mam pewności, że alternator jest OK.

                            Pozdrawiam
                            Skowron

                            Komentarz


                              #89
                              Poprowadź dodatkową masę od ramy do akumulatora i wyczyść miejsca połączenia starej masy do silnika oraz poprowadź kabel + od reglera do + akumulatora.

                              Komentarz


                                #90
                                Ja na przykład miałem straty na gnieździe bezpiecznika, a wyglądało świeżo. Po wymianie tego gniazda i poprowadzeniu nowych kabelków + - (nawet nie całe do reglera tylko przy samym akumulatorze) ładowanie jest ok.
                                Styki i pozaginane nadwątlone kabelki mają znaczenie.
                                Alternator można sprawdzić mierząc napięcie zmienne przy odłączonym od instalacji alternatorze.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X