Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Tak dobrze żarła i zdechła

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    Zamieszczone przez piotr13 Zobacz posta
    W trampku wygląda jakby jedna miała mniejszą średnicę ale ręki ucinać sobie nie będę ,co odpalenia to jest iskra i paliwo to odpali, a jak wyglada na wyższych obrotach i pod obciążeniem ? Pracuje normalnie czy jakieś objawy padnietej 1 świecy występuja ?
    W trampku 650 i AT RD04 wszystkie świece są dokładnie takie same, zresztą identyczne z tymi w XTZtach - DPR8EA9. Na wyższych obrotach i pod obciążeniem nie miałem okazji sprawdzać.
    sigpic

    Komentarz


      #32
      Faktycznie w TA/AT jednakowe są,w którymś z motungów przy których miałem okazję grzebać ale nie pomnę juz w jakim ta druga świeczka była sporo mniejsza ,mniej więcej wielkosci świecy żarowej w dieslu i tak z 5 razy droższa od normalnych .Zasadniczo jeżeli te świece są rozmieszczone w symetrycznie w komorze spalania to silnik na zdrowy rozum powinien chodzić normalnie (sprawdzę dziś w ojczulkowym trampku ),jeżeli natomiast ta druga ma za zadanie poprawę szybkości i równomierności rozchodzenia się płomienia i jest umieszczona pod tym kątem to problem może być.Swego czasu przerobiłem tak głowicę w iżu i w miejsce gasielniczki (takie prymitywne deko) nagwintowałem otwór pod drugą świecę i po podniesieniu kompresji osiągi znacznie lepsze ale tam na tylko tej dołożonej to odpalać nie chciał,czasami na pych się udało ale jechać to nie chciał
      Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
      Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

      Komentarz


        #33
        Akurat głowica silników z rodziny AT jest tak zrobiona, że świece są po przeciwnych bokach komory spalania, więc niesprawność jednej z nich może faktycznie zakłócić proces spalania.
        Z silników z małymi świecami "dopalającymi" kojarzę BMW R1150 (bodajże od '03) i nowsze Moto Guzzi.

        A propo IŻa - znajomy sprzedaje 49tkę. Jest pierwszym właścicielem od nowości ('56), moto w oryginale, jeżdżące i z przeglądem, choć czas na nim trochę widać. Jakby ktoś coś.... fajnie by było, żeby w dobre ręce trafiło.
        sigpic

        Komentarz


          #34
          Kusisz tym Iżem,kusisz... ,przy nowych bokserach BMW i widlakach MG nie grzebałem ,to chyba jednak coś inszego było,musiałbym w kajeciku sprawdzić
          Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
          Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

          Komentarz


            #35
            he he he podobnie jak ja w Junaku puszka pełna świec he he he.

            Komentarz

            Pracuję...
            X