Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Gotowanie płynu xt660z tenere '09

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #16
    Pisałem o tym termowłączniku bo motoryzacyjnie jestem w latach 90tych
    Wtedy w obudowie są (poza termostatem) dwa ustrojstwa. Czujnik włączający wiatrak i czujnik dający sygnał na kontrolkę.
    W xt660z jest na pewno jak napisał Kornik i to się zgadza z tym co piszesz o trzech zakresach pracy 20 80 110 st C.
    Pozostaje - tak jak pisze Junak kwestia korka i sprawdzenia elektryki.
    Korek sprawdza się pompując czymś i mierząc ciśnienie otwarcia (czy podciśnienie dla łatwiejszej roboty), raczej nie da się tego zrobić w garażu - dobrze piszę??
    Sprawdź elektrykę i może da się pomierzyć oporności czujnika np gotując go w garnku.
    Przy 10 min pracy na postoju chyba może się przegrzać, może się przejedz po szosie i sprawdź.

    Pisałem zanim pojawił się wpis Kornika, coś mnie wylogowało.

    Komentarz


      #17
      Witam

      Przegrzebałem wszystko i jak poniżej:
      Instalacja sprawna na 100% czujnik wchodzi do ECU a z ECU wychodzi masa na przekaźnik od wentylatora
      Przy podgrzaniu do 130 st (nagrzewnicą, mierzone termometrem cyfrowym) czujnik włącza wentylator
      Kontrolka przegrzania na tablicy włącza się przy 150st C.
      Sprawdzane bez uruchamiania silnika :-)
      Podmieniłem czujnik i to samo ...
      Przepatrzyłem manuala i stwierdzam, że ktoś włożył czujnik nie taki jak być powinien !
      I tu pytanie jaki powinien być ??? W manualu jet DENSO 5PS1 - po tych symbolach ni cholery nie mogę znaleźć (chyba specjalnie dla Yamahy robione).
      U mnie był (jest) DENSO 179700-0220, którego wymieniłem na zamiennik (dopiero potem wpadłem że ktoś mógł wsadzić nie taki jak trzeba), gwint M12.
      Parametry czujników - oporność ni jak się ma do manuala.
      Obieg płynu gra i buczy bo jak przy 80st C zepnę na krótko wentylator temp. pięknie spada.
      Wiecie jaki ma być czujnik oryginał - symbol ?? bądź zamiennik o podobnych parametrach do oryginału (oporności) ?? tak żeby mi włączał wentylator (miał odpowiednią oporność) przy jakiś 80-90st C ???
      Ostatnio edytowany przez PiNO; 4541.

      Komentarz


        #18
        Czujnik wchodzi do ecu, ale wszystkie konektorki sprawdzałeś? Może jakis terminal przestał kontaktować

        Komentarz


          #19
          No wydaje mi się że sprawdziłem wszystko i tak jak piszę stawiam na źle dobrany czujnik temp. oddaje nie taką rezystancję dla zadanej temp. i ECU głupieje. Jak pisałem wyżej obieg działa i chłodzi po spięciu na krótko, jednak wyciągając czujnik i podgrzewając przy włączonym zapłonie (przekręconym kluczyku :-)) wentylator startuje przy 130st C a kontrolka przegrzania świeci przy 150st C.
          No wydaje mi się, że to sporo za wysoko ! Optymalnie byłoby 80/110 jak to dla silnika :-)

          Jakby ktoś miał tenerke 08-10 i mógł zerknąć na oznaczenie czujnika byłbym bardzo wdzięczny.

          I jeszcze jedno - jakie temp pracy mają Wasze motorki ? Tzn. włączenie pracy wentylatora/ st C. O punkt krytyczny nie pytam.
          Bo zastanawia mnie czy przypadkiem xt660z nie pracuje na wyższych temp. Jednak 130 to juz poza temp wrzenia płynu.

          A na koniec ... ponieważ XT660Z nie posiada wyświetlacza temp. (ma tylko kontrolkę przegrzania) może któryś z szanownych kolegów ma u siebie i mógłby polecić jakiś ładny gustowny i co najważniejsze sprawdzony wskaźnik temperatury tak abym mógł na bieżąco kontrolować.
          Ostatnio edytowany przez PiNO; 4541.

          Komentarz


            #20
            Co do doboru czujnika. Mi wyszukał sprzedawca w sklepie patrząc w katalog tak żeby zgadzał się gwint, gabaryty były nie większe i najważniejsze - zbliżona temperatura działania. U mnie to była prostsza sprawa bo czujnik tylko zwiera styk przy danej temp. Ale pewnie z tymi czujnikami są podobne katalogi.
            Do mnie "przypasował" czujnik od nissana. Może i tak się dobierze do twojego.

            Komentarz


              #21
              No jakoś się udało czujnik wymieniony chłodzi w przedziale 102/92 - więc jest ok. Dzięki Wszystkim za pomoc.

              Komentarz


                #22
                Temperatura wrzenia w układzie pod ciśnieniem jest inna wiec nie ma co mierzyć na otwartym.
                Skoro juz działa to nauka na przyszłość żeby wszystko dokladnie zmierzyć.
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #23
                  Kto powiedział, że pomiarów dokonywałem na otwartym obiegu ... z fizyki pamiętam że wzrost temperatury powoduje wzrost ciśnienia i odwrotnie ;-) Okazało się że nowy czujnik ma początkowe parametry jak ten stary ale przy wzroście temperatury dużo inaczej oddawał rezystancję.

                  Komentarz

                  Pracuję...
                  X