Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

XTZ750 Przeróbka silnika z wersji 3TD (34KM Szwajcaria) na 3LD (69KM)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [750] XTZ750 Przeróbka silnika z wersji 3TD (34KM Szwajcaria) na 3LD (69KM)

    Witam
    Proszę o informację na temat tego co należało by zrobić w motocyklu i jakie elementy wymienić aby wersję silnika 3TD (50KM) (który zdaje się że występował na rynku szwajcarskim) doprowadzić do wersji 3LD (69KM).

    Jeśli taki temat już był z góry przepraszam i proszę o link do niego.

    #2

    zachęcam do szukania.

    Komentarz


      #3
      Zamieszczone przez Lis Zobacz posta

      Dzięki. Czyli błędnie napisałem że wersja 3TD miała 50KM. Szukałem tematu przeróbki/odblokowania koników w słabszych wersjach ale bez powodzenia.

      Szukam konkretne info. Co należy wymienić, krok po kroku aby silnik 34KM przywrócić do wersji 69KM. W temacie który podałeś jest tylko wspomniane o częściach które różnią się w zależności od wersji ale czy ktoś zrobił taka konwersję i opisał na forum?
      Ostatnio edytowany przez Damiancki; 7886.

      Komentarz


        #4
        Panowie jak zmienić tytuł wątku? Zamiast 50KM powinno być 34KM.

        To co, nikt nie przerabiał wersji ze Szwajcarii 34KM na normalną 69KM?

        Komentarz


          #5
          Zamieszczone przez Damiancki Zobacz posta
          Panowie jak zmienić tytuł wątku? Zamiast 50KM powinno być 34KM.
          Ogarnięte
          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
          sigpic

          Komentarz


            #6
            Zamieszczone przez Damiancki Zobacz posta
            To co, nikt nie przerabiał wersji ze Szwajcarii 34KM na normalną 69KM?
            Trzeba szukać na forum...
            Nie jest to podane na tacy, ale w kilku miejscach znalazłem, że różnią się króćce dolotowe, dysze i iglice w gaźniku.
            Jak ja znalazłem, też znajdziesz.

            Moja rada? - zrób jak radzi wulcan:

            Komentarz


              #7
              Szukam i szukam ;-) w sumie to aż dziwie się że nikt tego na forum nie opisał dokładnie. Jednak 34KM a 69KM to przepaść i nie da się nie poczuć różnicy. Moim zdaniem taka robótka wydaje się pierwsza rzeczą do wykonania po kupnie sprzętu z CH.
              Jeden z właścicieli odblokowanego sprzętu napisał mi że w jego wersji 3TD usunięte zostały zwężenia króćców ssących i zregenerowane gaźniki zapewne na częścią do 3LD.
              Ta informacja wydaje się być potwierdzona w tym wątku poniżej:

              http://www.xtzclub.pl/threads/11544-...owyżej-5-tyś

              Komentarz


                #8
                Nie znajdziesz opisu krok po kroku, bo znalezienie ciągle zablokowanej 3TD graniczy niemal z cudem.
                Pewności mieć nie mogę, ale tu na forum nie pamiętam, żeby ktoś posiadał zablokowaną.
                Sam mam 3TD(teraz już 3VD), oczywiście import ze Szwajcarii, ale była już odblokowana, kiedy przekraczała granicę.
                Z informacji, które się pojawiały w tym temacie, różnice są tylko dwie i już o nich wiesz. Zwężki i dysze.

                Jednak nawet jeśli masz zablokowaną, to różnica nie będzie diametralna z prostej przyczyny.
                Tenera to nie przecinak do wyścigów, a jej skrzynia jest zestopniowana pod wykorzystanie momentu obrotowego silnika, a nie kręcenie pod 7000 obrotów.
                Moment w 3TD i 3LD jest podobny, wiec różnicy dużej nie poczujesz.

                Komentarz


                  #9
                  Mam 3TD, odblokowane, ale zgodnie z tym co pisali poprzednicy jedyne różnice to króćce, które maja mniejszy przekrój
                  IMG_20230118_205716_021.jpg
                  Jak widać, ktoś wyciął środek, żeby zwiększyć przekrój do takiego jak jest w 3LD.

                  Dodatkowo są 3 różnice w gaźnikach, czyli 2 dysze i iglica. Jakie masz w 3TD a jakie są w 3LD znajdziesz w serwisówce. Innych zmian nie widziałem i zakładam, że są to jedyne różnice.
                  secretgarage.pl

                  Komentarz


                    #10
                    tak jak wcześniej kolega DEX pisał aż tak wielkich różnic w realu nie ma... kolega Tomek zdławioną i a jak normalną . jak jechaliśmy razem to żeby go zostawić w tyle to naprawdę musiałem przeciągać do końca (choć nie wiem czy on w ogóle kręcił na maska żeby mnie dogonić) przy normalnej jeździe obie teresy są na równi . oczywiście przy autostradowej i gonitwie na przyspieszenie to będą braki... ale tak jak Michał pisze, to tylko kwestia przelotu i upgrade gaźników

                    Komentarz


                      #11
                      Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

                      Komentarz

                      Pracuję...
                      X