Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Babcia lubi wypić llitr oleum na tysia

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #46
    ja bym wymienił
    "ja to ja, więc jako ja chcę być znany"
    =>
    Motocyklowy Klub Podróżników STRANGERS.PL

    Komentarz


      #47
      wymieniaj na nowy i to jak najtanszu minerał bo i tak po 500 km wywalisz go i zalejesz konkretnym olejem. Szlif z honowaniem za 70 pln to bardzo atrkcyjna cena. U mnie znajomy z 40 letnim doswiadczeniem w s[portach motorwych robi za 100 pln ale niewiem czy ma honownice do takich duzych srednic. Specjalizował sie w gokardach. JAk kogoś interesuje to: Włąsnorecznie zbudowany maluch z silnikiem g60 250 koni i 560 kg wagi. - popis umiejetnosci mechasnicznych własciciela.

      Komentarz


        #48
        Jakby komu był potrzebny kontakt to: http://www.autoszlif.pl/ Nie wiem ile istnieją, ale jeszcze jak ujeżdżałem motorynkę jako mały smyk, jeszcze za młody na kartę motorowerową, to oni już dawno istnieli i tam z ojcem zawoziłem wał z cylindrem.
        Poszukam więc szybko taniego oleum na pierwszą wymianę. Czyli jak?
        - pierwsze 200km na mineralnym
        - 200-1500km półsyntetyk
        - 1500km-... olej docelowy
        Może być? Bo się już naczytałem przepychanek forumowych "jak docierać" złożony do kupy tłok/cylinder ma być zakropiony olejem, czy innym smarowidłem jak robił Kaytec?

        Jeszcze z uszczelkami mam problem, bo są top-end zarówno za 80 jak i za 300zł

        Komentarz


          #49
          Nie ma co przesadzać, 500 kilometrów i wymiana oleju. Tylko zakup dobry filtr, nie HifloFiltro, który jest powiedzmy taki sobie. Teraz zalej taniego minerała i jeździj zbytnio nie oszczędzając silnika (tylko nie morduj go też i nie przegrzej).

          Tłok z cylindrem posmaruj olejem silnikowym, bez różnicy jakim.
          Ostatnio edytowany przez LukaSS; 4.
          --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

          Komentarz


            #50
            To psikałem podczas składania jak sobie ruszałem tłok góra dół ręcznie. Co do proponowanych przez ciebie przebiegów to może być, z tym zastrzeżeniem że drugi olej daj najtańszy mineralny no i może nie rób na drugim oleju trasy 1300km, tylko 1000 albo mniej. W docieraniu ważne jest przede wszystkim praca w pełnym zakresie obrotów bez przegrzewania silnika. Po pierwszym odpaleniu spodziewaj się świecących rur wydechowych, oczywiście przy każdej zmianie oleju nie zapomnij o regulacji luzu zaworów.

            Komentarz


              #51
              Ja przy docieraniu zmieniam przy 50-100km, potem po kolejnych 250-300 i potem po kolejnym 1000. Z tym, że normalnie tym motocyklem w tym czasie jeżdżę (czyli bez pieszczenia się), byle bez przegrzania.
              sigpic

              Komentarz


                #52
                Myślę, że masz racje z tak częstą wymianą oleju, w końcu masz trochę bardziej wyżyłowany silnik w swoim LC4 niż poczciwe XT/XTZ.
                --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                Komentarz


                  #53
                  I w trakcie docierania najgorsze co mozna zrobić to zafundować motocyklowi jakąs dłuższą trase. Stara szkoła mówi : Docieranie silnika to krókie zmienne obciązenia. Najlepsza jazda po miejskich uliczkach bez oszczedzania mu obrotów i bez przesadzania.

                  Komentarz


                    #54
                    Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
                    I w trakcie docierania najgorsze co mozna zrobić to zafundować motocyklowi jakąs dłuższą trase. Stara szkoła mówi : Docieranie silnika to krókie zmienne obciązenia. Najlepsza jazda po miejskich uliczkach bez oszczedzania mu obrotów i bez przesadzania.
                    Gdzieś to już słyszałem. Pierwsze kilometry pojeżdżę w pobliżu garażu po osiedlowych uliczkach, później to już mu zafunduję szutry, bo szkoda opon.
                    Najtańszy olej jaki znalazłem to o dziwo nie Orlen, a AGIP 15W50 Powinno wystarczyć 6l, wliczając w to ok zapas 1l na ew. dolewki. Później chyba też zaleję półsyntetykiem AGIPa
                    Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

                    Komentarz


                      #55
                      YYYYYYY ten olej to jest za 30 pln za litr wiec chyba nie taki tani a orlen platinym ok 50-60 pln za 4 litry

                      Komentarz


                        #56
                        Mam go za mniej niż 15zł/l. A gdzie taki tani Orlen?

                        Komentarz


                          #57
                          A na docieranie nie wystarczy samochodowy mineral? Pytam z czystej ciekawosci.
                          Take care of your Tenere she will take care of you

                          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                          Komentarz


                            #58
                            po tys km sprawdź dociągnięcie śrub głowicy i reguluj zawory
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              #59
                              Zamieszczone przez esi Zobacz posta
                              A na docieranie nie wystarczy samochodowy mineral? Pytam z czystej ciekawosci.
                              Pewnie wystarczy, ale to już by była skrajna oszczędność. Tyle że 10 czy 20zł to żadna różnica, więc już bez przesady

                              Komentarz


                                #60
                                Olejem samochodowym można sobie zafundować problemy ze sprzęgłem (nie ma reguły, ale zdarza się). Na dolewkę w sytuacji podbramkowej - ok, ale żeby cały silnik tym zalać....
                                sigpic

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X