Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Remont silnika - pytanie dot. cylindra i "panewek" rozrządu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Zamieszczone przez tlaguz Zobacz posta
    W Aso nie da się odmówić zamówionych części. Wczoraj zostały zamówione
    Jeśli dobrali bez honowania, jak pod np nicasil, byle pasowało to ich olej. Honowanie zabierze ze dwie setki i ich pasowanie będzie do kitu. Ale nie chce być niesprawiedliwy. Możliwe, że wybrali lepszy cylinder( tak by obeszło sie bez szlifu) wzięli poprawkę na honowanie i dobrali tłoka. Pytanie czy nawet jeśli tak, to czym i kto przeprowadzał pomiar cylindra.

    Jeśli ( a przypuszczam, że tak) sprzedawca doradzał bez pojęcia to chcesz płacić za jego naukę? Oczywiście jest kilka szkół dobierania tłoka. Ale z reguły sprowadza sie to do szkoły drogiej i szkoły taniej ( to taka co byle upchać tłoka i sprzedać motocykl) Tej chyba wysielibyśmy uniknąć?

    Komentarz


      Prince, podałem wymiary jak to wychodzi. Szlifierz nie zabierze się za szlifowanie póki nie będzie miał tłoka więc jeszcze nic nie jest zrobione. Jak widać mają dużą rezerwe na szlif i honowanie

      Komentarz


        Tak widzę. Zacząłem pisać zanim pojawiła sie Twoja odpowiedz.

        Komentarz


          Mam części i zabrałem się za zakładanie tłoka. Mam pytanie odnośnie pierścieni - olejowy umiem założyć, ale jak założyć te 2 pozostałe?
          Jeden ma napis R i 100, a drugi tylko 100. Serwisówka nie definiuje który ma iść na górę, tylko mówi: "oznaczeniami do góry"

          WP_20160331_21_40_32_Pro.jpg

          EDIT:
          Ok przepraszam trochę pospieszyłem się z pytaniem. Znalazłem na forum informację, że powinienem składać (od góry): 100, R100, olejowy.
          Nie mogę znaleźć natomiast jak ustawić pozycję zamków względem tłoka.
          Ostatnio edytowany przez tlaguz; 4376.

          Komentarz


            Pozycję zamków masz w manualu, co 120 stopni.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              Ok poskładałem rozrząd. Czy mógłbym prosić o potwierdzenie że jest ok?

              WP_20160406_01_14_19_Pro.jpgWP_20160406_01_14_36_Pro.jpgWP_20160406_01_14_50_Pro.jpg

              Śrub jeszcze nie dokręcałem dlatego dekompresator nie ma osłon. Krzywki są do dołu (są tylko 2 warianty przy tym ustawieniu zębatki - do góry albo do dołu).

              Jak jest z iskrą w tych silnikach? Bo tłok w GMP jest w dwóch momentach - pomiędzy sprężaniem a pracą oraz pomiędzy wydechem a ssaniem. Czy on podaje iskrę w każdym GMP? Bo chyba nie ma jak rozróżnić które jest które

              EDIT:
              Ok chyba było źle. Znacznik na magnecie powinien być |-| czy |? Teraz ustawiłem na | i wtedy kropki na wałku rozrządu (po wsadzeniu napinacza) są idealnie równolegle.
              Ostatnio edytowany przez tlaguz; 4376.

              Komentarz


                WP_20160406_15_10_59_Pro.jpgWP_20160406_15_23_32_Pro.jpgWP_20160406_18_43_07_Pro.jpgWP_20160406_18_43_11_Pro.jpgWP_20160406_18_43_52_Pro.jpgWP_20160406_21_21_21_Pro.jpgWP_20160406_21_21_27_Pro.jpgWP_20160406_23_33_37_Pro.jpgWP_20160406_23_33_41_Pro.jpgWP_20160406_23_33_47_Pro.jpgWP_20160406_23_33_53_Pro.jpgWP_20160406_23_34_08_Pro.jpgWP_20160407_00_53_28_Pro.jpgWP_20160407_00_53_42_Pro.jpgWP_20160407_05_21_06_Pro.jpg



                Rano skończyłem silnik, odpaliłem, ale zaczęło się lać z termostatu i płyn poszedł na wydechy. Przez chwile miałem motocykl parowy a nie spalinowy
                To jest drugie odpalenie po uszczelnieniu układu. Wydaje się że już nic nie cieknie, ale to się okaże.

                Oleju wlałem najpierw 2,5 litra (lustro było już prawie przy wlewie) a po pierwszym odpaleniu dolałem około 400ml. Teraz lustra nie widać w ogóle, ale zakładam że to normalne w suchej misce i że musiałbym ją porządnie zagrzać żeby cokolwiek zobaczyć. Na jałowych obrotach widać że olej sączy się w ramie z węża powrotnego.
                Ciśnienie oleju sprawdziłem śrubką tak jak jest napisane w serwisówce, po poluzowaniu olej sączy sie spod śruby.

                Płynu chłodniczego nie mam pojęcia ile weszło, ale dzieją się dziwne rzeczy. Robiłem tak jak jest napisane w serwisówce tj:
                1) Nalałem do chłodnicy do odpowiedniego poziomu
                2) Po pierwszym odpaleniu poziom spadł - dolałem
                3) Teraz przy trzecim odpaleniu jak się zagrzał to trochę płynu wyrzuciło i poziom się ustabilizował
                Może chłodnica jest zapowietrzona?

                Komentarz


                  Co do oleju to pewnie ze dwie, trzy setki jeszcze będziesz musiał dolać bo do suchego silnika 3 litry powinny wejść.
                  Co do płynu chłodniczego to poduś węże na uruchomionym silniku i przy otwartym korku od chłodnicy na dobrze rozgrzanym silniku, żeby termostat był otwarty. Tam jakiegoś odpowietrzania śrubka brak więc trzeba kombinować.
                  Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                  Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                  Komentarz


                    Tak jak mówił piotr13, olej był na końcu bagnetu, ale przejechałem 50km i zmieniłem. Było trochę opiłków. Wlałem nowy i przy przebiegu 250km od remontu zmieniłem filterek oleju, bez opiłków. Dzisiaj przebieg dobił do 550 i waham się czy zmieniać olej na docelowy syntetyk, czy jeszcze ciągnąć trochę na mineralu.

                    Silnik póki co chodzi bez zarzutów, ciekło jak jasna cholera spod dekla filtra oleju, ale dałem nowy oring pod śrubę i sytuacja opanowana. (Jeden silnik w ogóle nie miał oringa, więc założyłem oring z tego drugiego, ale był już tak uklepany że ciekło. (Pisałem że wymieniłem wszystkie oringi, ale tego jednego zapomniałem sobie kupić)).

                    Męczy mnie tylko jedno: przeglądałem ostatnio forum i widziałem że ktoś miał źle założony wałek balansowy. Sprawdziłem w tym silniku chyba wszystko oprócz tego. Na zębatkach były jakieś znaczniki naniesione białym markerem więc ktoś się dobierał do tego i zastanawiam się czy przy wymianie oleju nie zdjąć dekla i dla świętego spokoju sprawdzić te znaczniki.

                    Czy w Tenerce trzeba dociągać głowicę? Jeśli tak to po jakim przebiegu?

                    Komentarz


                      Moim zdaniem należy dociągnąć, tzn sprawdzić czy napięte śruby z odpowiednim momentem oraz olej wymienić po 1tys km
                      Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                      No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                      sigpic

                      Komentarz


                        @tlaguz- szpilki kolektora robiłeś ze zwykłego pręta gwintowanego 5.8 czy coś twardszego...?

                        Komentarz


                          Ok to po 1k km wytargam silnik z ramy i sprawdzę wszystko.

                          @czeczen - Szpilki robiłem z ocynkowanej śruby 8.8 bo w marketach mają tylko pręty 4.8 a przecież miałem odpowiedni gwint na śrubach.

                          Komentarz


                            ale żeby dociągnąć głowice nie trzeba silnika wyciągać
                            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                            sigpic

                            Komentarz


                              No nie wiem. Masakra na na wyciągniętym. Przerabiałem. Żeby ściągnąć pokrywkę na silniku w ramie to nieźle trzeba namotać.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X