Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana opony- INSTRUKTAŻ

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #76
    No i wypas. Dzieki serdeczne za rady. Takie kupuje i tyle.

    Kamyk
    ER5 -> SV650K3 + ST XTZ750 '89

    Komentarz


      #77
      kamyk tylko zanim zabierzesz je na wyjazd zmień parę razy oponkę, ja za trzecim razem nie przyszczypałem a jak masz nie wydawać dwa razy kup te drugie

      Komentarz


        #78
        Zamieszczone przez Janas_WaWa Zobacz posta
        kamyk tylko zanim zabierzesz je na wyjazd zmień parę razy oponkę, ja za trzecim razem nie przyszczypałem a jak masz nie wydawać dwa razy kup te drugie
        Biore te drugie, wiec te co potwierdzil junak. Opone na pewno bede wczesniej zmienial bo musza zdjac z przodu, wiec potrenuje. A moze przy nowych sie sam pobawie Dzieki jeszcze raz za pomoc. Biore 2.

        Kamyk
        ER5 -> SV650K3 + ST XTZ750 '89

        Komentarz


          #79
          może już było ale instruktaż dobry

          Ostatnio edytowany przez wegiel; 2908.

          Komentarz


            #80
            Wyższy poziom wtajemniczenia zmieniać kapcia w klapkach ;D A serio instruktarz trochę słabawy- przy takim działaniu łatwo o uszkodzenie dętki.

            No i nie wiem czy to takie znowu super dla zębatki i tarczy.
            Ostatnio edytowany przez Prince; 2935.

            Komentarz


              #81
              przewalam opony łyżkami bez problemów ... do czasu

              kupiłem okazyjnie szerszą NOWĄ na przód: MAXIXX 80/100 - 21 (leżak)
              i za nic nie chce do końca wskoczyć na rant (tzn minimalnie widać gdzie się nie ułożyła - zawsze w tym samym miejscu)
              próbowałem już mydłem w płynie, i WD... spuszczam, pompuje do 3atm, spuszczam do 0,5amt, zrobiłem óemkę po placu, pompuję do 3 atm ... i nic
              w miejscu gdzie nie wskoczyła opona traci obrys koła, i wyraźnie czuć "bicie pionowe" podczas jazdy

              jakieś porady ? domowe sposoby? większe ciśnienie?
              ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
              FB: http://www.facebook.com/kamilltee

              Komentarz


                #82
                Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                przewalam opony łyżkami bez problemów ... do czasu

                kupiłem okazyjnie szerszą NOWĄ na przód: MAXIXX 80/100 - 21 (leżak)
                i za nic nie chce do końca wskoczyć na rant (tzn minimalnie widać gdzie się nie ułożyła - zawsze w tym samym miejscu)
                próbowałem już mydłem w płynie, i WD... spuszczam, pompuje do 3atm, spuszczam do 0,5amt, zrobiłem óemkę po placu, pompuję do 3 atm ... i nic
                w miejscu gdzie nie wskoczyła opona traci obrys koła, i wyraźnie czuć "bicie pionowe" podczas jazdy

                jakieś porady ? domowe sposoby? większe ciśnienie?
                posmarować rant płynem do naczyń i pompować aż opona wskoczy. Jak mi MT 21 nie chciała wskoczyć na rant to ją potraktowałem ciśnieniem ok 5 bar.
                Ostatnio edytowany przez AdamB; 2501.

                Komentarz


                  #83
                  a może przekręć oponę na feldze bez ciśnienia uważając na dentkę i wtedy jeb**ć sporym ciśnieniem

                  Komentarz


                    #84
                    felga prosta, nie chce mi się niepotrzebnie zdejmować (bo inaczej nie przesunę )

                    postaram się sprawę załatwić na motongu, na stacji pod kompresorem
                    może Ludwiś będzie miał więcej szczęścia od mydła


                    ps.
                    przy okazji - Maxiss Maxcross, konkretna kosteczka - jakie ciśnienie trzymać na przelotach po 100km po asfalcie? jeździłem i na 1,8 i na 2,3 atm - jakieś porady co lepsze ?
                    staram się nie hamować przodem wogóle
                    ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                    FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                    Komentarz


                      #85
                      Na przelotach trzymaj nie mniej jak 2 ... będzie się troszkę mniej zużywać. A co do ułozenia na feldze - wieksze ciśnienie i powinna wskoczyć a jezeli będziesz się bał dawać jeszcze więcej to - smarowanie rantów i ... zabawa w piłkę do kosza przy pomocy opony ... podrzuć ..niech poskacze i tak kilka razy - kiedyś to mi pomogło

                      Komentarz


                        #86
                        Zamieszczone przez kamilltee Zobacz posta
                        ...
                        próbowałem już mydłem w płynie, i WD... spuszczam, pompuje do 3atm, spuszczam do 0,5amt, zrobiłem óemkę po placu, pompuję do 3 atm ... i nic
                        jakieś porady ?
                        WD nie jest najszczęśliwszym pomysłem. Jest w tym nafta. Od benzyny, oleju i ropopochodnych guma puchnie. Może WD jej nie rusza ale nie lał bym na gumę WD.

                        A co do wskakiwania, jak piszą, ludwik lub papka z mydła. Posmaruj felgę i rant opony który ślizga się po feldze. Czyli ten do którego masz dostęp jak opona wejdzie w luźny rowek po środku felgi.

                        Później pompujesz i strzałem wchodzi na rant. 3 atm to mało jak się już przekonałeś. Dawałem po 5 - 6, mydło i szlo.

                        Tylko dając mydło opona wskoczy jeśli zrobisz to chwile po posmarowaniu. W przeciwieństwie do smarowideł, które maja gumiarze, mydło dość szybko schnie i traci poślizg.

                        Ostatnio edytowany przez Krzsiek; 62.

                        Komentarz


                          #87
                          podjąłem dzisiaj walke z moja opona z tyłu. po próbach odklejenia rantu opony od felgi po spuszczeniu powietrza udałem sie do wulkanizacji gdzie w 7 minut zmienili gume i wszystko chadzia. Koszt 20 pln. Szkoda by mi było porysować anodowana felge łyzkami dla zaoszczedzenia 20 pln.

                          Komentarz


                            #88
                            Tu nie chodzi o zaoszczedzenie 20zł, warto raz na jakis czas zmienic samemu (potrenowac) bo co jak pojedziemy do czarnej d. bedziemy szukac wulkanizacji. Co do wchodzenia opony na rant to tak jak koledzy pisali wyzej płyn do naczyn i pompowac do skutku nawet do 7at, detka to wytrzyma a nie ma bata aby opona nie wskoczyla.

                            Komentarz


                              #89
                              Zamieszczone przez scorpion Zobacz posta
                              podjąłem dzisiaj walke z moja opona z tyłu. po próbach odklejenia rantu opony od felgi po spuszczeniu powietrza udałem sie do wulkanizacji gdzie w 7 minut zmienili gume i wszystko chadzia. Koszt 20 pln. Szkoda by mi było porysować anodowana felge łyzkami dla zaoszczedzenia 20 pln.
                              częścowo masz rację, ale:

                              po pierwsze w Warszawie ceny są chore (chyba 40-50 zł/koło), a nie każda wulkanizacja robi koła motocyklowe - na dojazd stracę więcej czasu niż samodzielna wymiana
                              po drugie mam 2 komplety kół, z czego jedne typowo w off - nie szkoda mi
                              po trzecie odklejam oponę od rantu (miałem z tym problem raz, pojechałem i ledwo ubłagałem by mi choć odkleili oponę - tacy byli zarobieni)
                              po czwarte - warto umieć, jak pisał Rumpel (pomyśl, że w Twojej AT złapiesz kapcia w polu i co ? HALO SERWIS ? )


                              odklejka i wskoczenie na rant to dwie upierdliwości
                              reszta to pikuś
                              Ostatnio edytowany przez kamilltee; 308.
                              ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                              FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                              Komentarz


                                #90
                                Wszystko rozumiem ale dzisiaj niechciało mi sie z tym walczyć. zwykle przy moto wszystko robie sam łacznie z wymiana opon.

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X