W sumie chciałem założyć nowy wątek na ten temat, ale tutaj właściwie też pasuje - chodzi mianowicie o przełożenie (gear ratio). Teoria - teorią, ale jak to się ma w praktyce?
Moja Yasia fabrycznie ma zębatki: przód 15 tył 45 co daje gear ratio 3.00.
Jak wiecie, mam okazję teraz do kombinacji z zębatkami i np. jeśli wykorzystam tylną zębatke 39 ząbków z GS500 i zapakuje 14-tkę z przodu to uzyskam gear ratio 2.79. I pytanie, czy w tym przypadku będzie baaaaardzo duża, odczuwalna różnica, jesli chodzi o przyspieszenie i zbieranie się motocykla? Bardzo będzie zmulony na starcie?
Tutaj link z tabela przełożeń. Na pewno każdemu się przyda:
Moja Yasia fabrycznie ma zębatki: przód 15 tył 45 co daje gear ratio 3.00.
Jak wiecie, mam okazję teraz do kombinacji z zębatkami i np. jeśli wykorzystam tylną zębatke 39 ząbków z GS500 i zapakuje 14-tkę z przodu to uzyskam gear ratio 2.79. I pytanie, czy w tym przypadku będzie baaaaardzo duża, odczuwalna różnica, jesli chodzi o przyspieszenie i zbieranie się motocykla? Bardzo będzie zmulony na starcie?
Tutaj link z tabela przełożeń. Na pewno każdemu się przyda:
Komentarz