Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Felgi aluminiowe 17" do Tenerki. Próbował ktoś kiedyś?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    W sumie chciałem założyć nowy wątek na ten temat, ale tutaj właściwie też pasuje - chodzi mianowicie o przełożenie (gear ratio). Teoria - teorią, ale jak to się ma w praktyce?
    Moja Yasia fabrycznie ma zębatki: przód 15 tył 45 co daje gear ratio 3.00.
    Jak wiecie, mam okazję teraz do kombinacji z zębatkami i np. jeśli wykorzystam tylną zębatke 39 ząbków z GS500 i zapakuje 14-tkę z przodu to uzyskam gear ratio 2.79. I pytanie, czy w tym przypadku będzie baaaaardzo duża, odczuwalna różnica, jesli chodzi o przyspieszenie i zbieranie się motocykla? Bardzo będzie zmulony na starcie?
    Tutaj link z tabela przełożeń. Na pewno każdemu się przyda:
    Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

    Komentarz


      #32
      Na pewno będzie to odczuwalne, ale nie powinno być tragedii.
      Ale "gear ratio" to nie wszystko - powinieneś jeszcze uwzględnić efekt tego, że koło SM będzie miało minimalnie mniejszą średnicę, co trochę skoryguje niekorzystną sytuację.
      Zresztą na pewno do GSy da się wsadzić większe zębatki - w larssonie widzę n.p. 46z, co 15z z przodu dałoby fajny efekt.
      sigpic

      Komentarz


        #33
        No własnie też już wcześniej zwróciłem uwage na 46 zębów o parametrach pasujących do GS 500. Fabrycznie wkładają je do Gladiusów. 15 przód i 46 tył - co o tym sądzisz Adamie? Dużo lepsze przyspieszenie?
        TUTAJ znalazłem zębatki Renthal 45 zębów. Są z aluminium. Godne polecenia?
        Ostatnio edytowany przez Eirkir; 632.
        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

        Komentarz


          #34
          Nie wiem, nie jeździłem na Renthalach Moim zdaniem do "cywilnych" zastosowań nie ma sensu pchać się na siłę w aluminium, bo to zbędne koszty.
          IMO przełożenie 15/46 + koła SM będzie bardzo sympatyczne - moto i tak raczej będzie służyło do krótkich przelotów po okolicy, gdzie Vmax nie będzie najistotniejszy, a lepsze przyśpieszenie da sporą frajdę.
          Rozważałbym nawet 14z na przód - co prawda powyżej (mniej-więcej) 110-120 km/h silnik będzie już sprawiał wrażenie katowanego (większe obroty), spalanie trochę wzrośnie, ale moto zacznie fajnie zap###ć po mieście i winklach. Kwestia priorytetów.
          Nie zapomnij dobrać długości łańcucha do nowych zębatek.
          sigpic

          Komentarz


            #35
            Dzięki Oczywiście lada dzień będę miał tylne koło, więc jazda z wymierzaniem zacznie się na maksa. Przednie już jest obmierzone, więc luz - z tyłem będzie gorzej. Zastosuję się do Twoich cennych wskazówek z początku posta.
            Rzeczywiście v-max nie jest istotny. Moto będzie w 99% wykorzystywane w miejskiej dżungli. Do jeżdżenia poza miasto będa weekendy - ale to bardzo rzadko. Jak uda mi się bezboleśnie założyć koła SM (bez nadzwyczajnych modyfikacji), to też będę jeździł w terenie, po uprzednim założeniu kółek enduro.
            Głównie dojeżdżanie do pracy, więc przyspieszenie i zwinność są bardzo ważne Ale często tez jadąc do pracy lecę z 70-80 mph (120-130 km/h).
            Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

            Komentarz


              #36
              Hej To znowu ja, uwalony po łokcie w smarze
              Koło tylne od GS500 już na moto - przyznam, ze wygląda bardzo ładnie i zgrabnie, tylko nie wiem jeszcze jaki kolor wybrać - może złoty?
              Zaczęła się faza wymierzania. Mam jedno takie pytanko, dotyczące wymiarowania pierscieni dystansowych i tulejek. Jaka musi być rożnica pomiędzy wymiarem otworu a wymiarem zewnętrznym? Robiac pierścień dystansowy do zębatki o otworze 87 mm muszę zostawić ten kołnierz na który ona włazi mniejszy - ile mniejszy? 86.5 mm?
              To samo z tulejkami dystansowymi. Otwór łożyska to 17 mm, czyli tuleja ma miec tyle samo? Generalnie domyślnie jest tak, że ośka fabrycznie będzie mniejsza? Np. 16.9? Oświećcie mnie proszę, bo mam przygotowany już projekt dystansu do zebatki i tarczy w SolidWorksie ale nie wiem jakie dać konkretne wymiary. Pozdrówka
              Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

              Komentarz


                #37
                Napisz na rysunku pasować suwliwie będzie najbezpieczniej a takpowaznie to otwory rób na H7, wejdą z luzem odpowiednim i bez nabijania.
                Zauważ jeszcze czy po tych tulejkach nie będą chodzić simeringi uszczelniające łozysko, średnice zew tulejek dobierz do nich.
                Nie wiem jak ta tylna zębatka jest mocowana, jakiś rysunek możesz zapodac będzie łatwiej pomóc
                Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                sigpic

                Komentarz


                  #38
                  OK. Na fotach zabierak + wykonany rysunek pierścienia dystansowego. Zębatka ma otwór 87 mm zatem wygłówkowałem, że ten wpust na rysunku po lewej ma mieć 87 mm, tak jak zębatka. Kołnierz na rysunku po prawej 86.9. Dobrze główkuję?
                  Oczywiście, gdybym miał dostęp do tokarki CNC, to zaprojektowałbym piękny dystans w postaci takiej gwiazdy pasującej do wzoru zabieraka. Ale niestety nie mam pojęcia, gdzie można to zrobić. Może ktoś z Was ma kontakty w PL, by coś takiego zrobić z alu na CNC?
                  Załączone pliki
                  Ostatnio edytowany przez Eirkir; 632. Powód: apdejt
                  Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                  Komentarz


                    #39
                    Ja bym ci radził dobrze zmierzyć otwór w zębatce i na zabieraku kołnierz i tego sie trzymać przy dorabianiu dystansu, nikt ci nie poda dokładnego wymiaru bo nikt nie ma takiego katalogu a producenci nie podają klas i toleracni wykonania tych detali, moim zdaniem powinno być wszystko pasowane suwliwie wiec jak założysz wymiar i tolerancję H7 powinno wszystko grać, oczywiście h7 na wałku będzie to co innego wiec dla spokojności napisz na rysunku pasować do zabieraka i zębatki.

                    Dla przykładu w warunkach idealnych byś miał:
                    średnica zew zabieraka fi 87
                    średnica wew zębatki fi 87.1, NIE WIĘCEJ!!

                    jak byś chciał zrobić gwiazdę to na tokarce nawet cnc będzie trudno, ja bym radził wytoczyć normalnie i przymierzyć jak to bedzie jeździło a jak się nie spodoba to potem dać na wycinarkę np wodną albo drutówkę i po sprawie.
                    A no i oczywiscie rób to z aluminium tzn duralu żeby nie było zbyt ciężkie
                    Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                    No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                    sigpic

                    Komentarz


                      #40
                      Dzieki za info - zastosuje sie Czy aluminium 6063T6 nadaje się do zostosowania jako dystans do tarczy i zębatki? Bo takie alu mam własnie.
                      I drugie pytanie: chcę pozbyć się ślimaka licznika i w to miejsce chciałbym wpakować simmering (uszczelniacz), tylko wydaje mi się, że nie ma takich uszczelniaczy. Zewnętrzna 57, wysokość 5 a wewnątrz 15 mm.
                      Zatem jeśli nie ma, to mogę kupić np uszczelniacz z większym otworem wewnętrznym i dotego dokupić mniejszy i wpakować go do większego? Czy trochę kombinuję za bardzo?
                      Ostatnio edytowany przez Eirkir; 632. Powód: nowe pomysły :)
                      Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                      Komentarz


                        #41
                        Jeszcze jedno pytanko, ale nie zdążyłem edytować. Jeśli otwór ma 56.7 mm, to jaki uszczelniacz właściwie zastosować?
                        Ostatnio edytowany przez Eirkir; 632.
                        Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                        Komentarz


                          #42
                          Zamieszczone przez Eirkir Zobacz posta
                          Czy aluminium 6063T6 nadaje się do zostosowania jako dystans do tarczy i zębatki? Bo takie alu mam własnie
                          moim zdaniem za miekkie ale może być, lepiej użyć takiego EN AW-7075 czyli PA9 albo PA10.

                          Na dystans zębatki albo tarczy się nadaje bo żadne uszczelniacze nie będą chodziły po wierzchu może być ten co masz od wielkiego dzwona ale ja bym wolał wsadzić coś twardszego.

                          Zamieszczone przez Eirkir Zobacz posta
                          chcę pozbyć się ślimaka licznika i w to miejsce chciałbym wpakować simmering (uszczelniacz), tylko wydaje mi się, że nie ma takich uszczelniaczy. Zewnętrzna 57, wysokość 5 a wewnątrz 15 mm.
                          Uszczelniacz postaraj się wsadzić w piastę zaraz przy łożysku, jak będzie wystawał poza krawędź piasty 1mm nic mu nie będzie. W środek musisz dać tulejkę która z jednej strony oprze się o bieżnię wewnętrzną łożyska a z drugiej o ośką albo nakrętkę ośki (nie wiem jak to wygląda u Ciebie teraz) i wtedy średnicę wewnętrzną uszczelniacza sobie dopasujesz tocząc tulejkę na odpowiedni wymiar np 20 czy 22.

                          Zamieszczone przez Eirkir Zobacz posta
                          Zatem jeśli nie ma, to mogę kupić np uszczelniacz z większym otworem wewnętrznym i dotego dokupić mniejszy i wpakować go do większego? Czy trochę kombinuję za bardzo?
                          Za bardzo, nie będzie uszczelniało, RZEŹBA.

                          Zamieszczone przez Eirkir Zobacz posta
                          Jeszcze jedno pytanko, ale nie zdążyłem edytować. Jeśli otwór ma 56.7 mm, to jaki uszczelniacz właściwie zastosować?
                          Uszczelniacze z gumą po wierzchu na zewnętrznej średnicy mają tolerancję (akurat przy średnicy tej wielkości) +0.15 +0.2mm wiec Twój otwór nominalny powinien wynosić 56.5 i jeśli znalazł byś uszczelniacz o wymiarze zewnętrznym 56.5 na pewno po zmierzeniu będzie miał 56.7, musisz wiedzieć że wymiar napisany na uszczelniaczu to wymiar otworu w którym ten uszczelniacz ma się znajdować a nie wymiar uszczelniacza.

                          Odpowiadając krótko na twoje ostatnie pytanie, uszczelniacz 56.5 POWINIEN pasować do twojego otworu.

                          Jeśli będziesz miał kłopot ze znalezieniem takiego uszczelniacza a pewnie będziesz miał proponował bym wcisnąć tulejkę redukcyjną z aluminium w piastę a dopiero wtedy uszczelniacz ale wiąże się to potem z wyciskaniem tulejki przy wymianie łożysk.
                          Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
                          Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                          No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                          sigpic

                          Komentarz


                            #43
                            Dziekuje Marcin za idealną odpowiedz. Macie chłopaki pojęcie - tylko pozazdrościć Ale pocieszam się tym, ze też się kiedys tego musieliście nauczyć

                            Dzięki jeszcze raz. Pozdrawiam
                            Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                            Komentarz


                              #44
                              Dodaję ważną informację i ciekawostkę:
                              Przednia felga od GS500 ma tarczę po przeciwnej stronie (z prawej). Na początku wątku miałem dylemat w tej sprawie, bo trzeba zamontować koło odwrotnie. Generalnie nie przeszkadzałoby to, lecz wizualnie rzuca się w oczy.
                              Dokonałem przypadkowego odkrycia. Podczas czyszczenia felgi, zdjąłem plastikową osłonkę po lewej stronie, która zasłania część piasty. Moim oczom ukazały się nagwintowane otwory do drugiej tarczy. Przełożyłem tarczę i problem rozwiązany.
                              Co za tym idzie - ślimak tez przy okazji wędruje na drugą stronę.
                              Konwersja XTZ660 na supermoto ;-) http://xtz660.blogspot.com

                              Komentarz


                                #45
                                Faktycznie, zapomniałem o tym...
                                To samo koło było stosowane w GSX-F z 2ma tarczami już i tak jest taniej niż robić oddzielne formy do odlewania. Taki patent często spotyka się też nawet w małych włoskich pierdzidłach, dukatach (n.p. monstery jednotarczowe), niektórych KTMach i sporej ilości japończyków z lat 70/80 (no ale te koła to już raczej nie do SM ).
                                sigpic

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X