Zamieszczone przez Safi
Zobacz posta
Ogłoszenie
Zwiń
No announcement yet.
Nakrętka wałka zdawczego (zębatki)
Zwiń
X
-
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
-
Wczorajsze pomiary
nakretka walka2.jpg
I co dalej? Nie chcę błądzić. Te w/w 17.3mm, to na uklepanym gwincie, więc ciasno. Pod jaki gwint wiercić wałek?
nakretka walka.jpg
Na zdjętej (rozciętej) nakrętce:
B=26mm
F-E = 2.9mm (wg poniższego ma być 3mm)
Komentarz
-
Artur ale ta nakrętka jest do ST, nie wiem jak jest w małej teresie 600,
Moim zdaniem wierć najpierw otwór 4mm, potem pod gwint M8 czyli wiertło fi6.8mm
Ten pomiar fi17.3 masz na sklepanym wałku więc trzeba by robić bezpośrednio i pana Mietka i pasować luz, z gwintownika nie wyjdzie aż tak mała średnica żeby pasowało, moim zdaniem oczywiście ale możesz sprawdzić jeśli masz gwintownik M18x1.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez ArturS Zobacz postatzn. wałek też mam kroić narzynką? Myślałem żeby zrobić jedynie nasadkę zamiast nakrętki i przykręcić to śrubą M8 Nic... w poniedziałek najwyżej zapakuję teresę na przyczepkę i podjadę do tokarza, niech rzuci jakiś pomysł. W ostateczności... znowu spawanie, a zimą wymiana wałkaBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Wlecze się to wszystko, czasu mało, tokarz leciał w pręta i musiałem poszukać nowego fachmana, tani nie jest, ale co zrobić
Ostatecznie ma to wyglądać jak poniżej, jeszcze jutro dla pewności pomierzę, bo za 3 nakrętki przyjdzie mi wybulić ponad 180zł Może ma ktoś tańszego tokarza?
Materiał Fi 40 1.1141 (ck15), w procesie jest ulepszanie cieplne - cokolwiek to znaczy.
Komentarz
-
33 PLN kosztuje w ASO nakretka. Kupilem dwie w ciagu tygodnia.
Z podkladka 57 pln. Dajcie spokoj z tokarzamiSocial media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011
Komentarz
-
Dlatego tak drogo bo gwint nie jest przelotowy, trzeba go toczyć a to kosztuje dużo czasu. Ja bym zrobił inaczej, nakrętka nakrętką niech będzie ale bez tej ostatniej ścianki, potem dorobił dystansową podkłądkę żeby dociskała nakrętkę i po sprawie a tak to trzeba się pie..lić jak matka z łobuzem i nie wyjdzie jak trzeba pewnie.
Zamieszczone przez ofca234 Zobacz posta33 PLN kosztuje w ASO nakretka. Kupilem dwie w ciagu tygodnia.
Z podkladka 57 pln. Dajcie spokoj z tokarzamiBył Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
Zamieszczone przez marcinjunak Zobacz postaDlatego tak drogo bo gwint nie jest przelotowy, trzeba go toczyć a to kosztuje dużo czasu. Ja bym zrobił inaczej, nakrętka nakrętką niech będzie ale bez tej ostatniej ścianki, potem dorobił dystansową podkłądkę żeby dociskała nakrętkę i po sprawie a tak to trzeba się pie..lić jak matka z łobuzem i nie wyjdzie jak trzeba pewnie.
Komentarz
-
Zamieszczone przez ofca234 Zobacz posta33 PLN kosztuje w ASO nakretka. Kupilem dwie w ciagu tygodnia.
Z podkladka 57 pln. Dajcie spokoj z tokarzami
Komentarz
-
motostyl.plSocial media: Facebook | @maku_xtz on twiiter
Relacje Bośnia 2013 | Bałkany 2012 | Gruzja 2012 | Bałkany 2011
Komentarz
-
Niestety, nakrętka wałka do XT600 jest ponad dwa razy droższa niż w ST. W końcu, zupełnie przypadkiem, kupiłem ją u miejscowej konkurencji - samo dorabiają. Temat zamknięty, przynajmniej na razie. Ale nie obyło się bez przejść. Wiercenie zacząłem od wiertła 3mm, bo 4-ki miałem za miękkie i nie chciały przejść przez utwardzaną powierzchnię. W końcu jak przeszło, to szło już jak w aluminium (dosłownie). Niestety, przy ostatnim ruchu się zagapiłem/zluzowałem i... wiertło się złamało siedząc całą długością w wałku Po dobroci wyjść nie chciało (moto na bok i stukanie w wałek, z nadzieją, że samo wypadnie). Ostatecznie, w wiertle 6.8 kątówką naciąłem po środku rowek i wierciłem wokół złamanej trójki. Co kilka mm zator się łamał. Po takiej operacji nie było sensu gwintować pod ósemkę, bo się wszystko rozchechłało na boki. Dokupiłem więc gwintownik M10x1, powiększyłem, czy raczej wyrównałem otwór i na tym się skończyło. Gwint na wałku poprawiłem, szału niema, ale nakrętka w miarę usiadła, choć za słabo, żeby użyć pełnej siły dokręcania. Znalazłem w garażu dużą podkładkę, idealnie wchodzącą na wałek, drugą z otworem na śrubę M10 i docisnąłem tak nakrętkę wałka zdawczego. No i nie wiem, czy mam tak zajebiste wiertła, czy faktycznie materiał wewnątrz wałka jest tak miękki Ta M10 w środku wchodziła ciasno, ale bałem się dokręcić z większym momentem. Kręciłem na klej, nie wiem czy to coś pomoże, ale przynajmniej śruba Na razie przejechane kilkaset km, wszystko trzyma się kupy. Jak puści, to będę myślał co dalej
Komentarz
-
Druciarstwo ale z pojęciem
Jak na klej skręciłeś to nie ma sensu dokręcać pełnym momentem, na pewno sie nie odkręci i nie złapie luzu.
CO do wałka to masz racje, on jest tylko nawęglany i hartowany na wierzchu, pod spodem musi być elastyczny dlatego jest miękki.Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
Komentarz
-
no idealnie trafiłem na ten temat. właśnie u siebie mam trochę zjechany gwint wałka, przejadę narzynką zrobię ślad dla nakrętki czysty, gwint na wałku jeszcze na początku dobrze łapie, wiec jak myślę zastosuję podkładkę to nakrętka dociśnie mi zębatkę, zastanawiam się tylko z tym że uszy od zabezpieczenia mogą nie objąć nakrętki za bardzo... okaże się...
Komentarz
Komentarz