Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

gaśnie na jałowym + nierówna praca

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    [660] gaśnie na jałowym + nierówna praca

    witam,

    od niedawna jestem posiadaczem XTZ660 `94r (lampa w kwadracie)

    problem jest taki, że moto gaśnie na biegu jałowym, czy ciepły czy zimny nie ma znaczenia.

    Objawy:
    - dojazd do świateł, zatrzymuje się, zrzucam na 1 i trzymam na sprzęgle, chwila moment i jest wahnięcie obrotów w dół i moto gaśnie.
    - jazda z dowolną prędkością i przy dłuższym przytrzymaniu sprzęgła ( bez gazu ) też gaśnie.
    - daje się wyczuć nierównomierną pracę na wyższych obrotach w czasie jazdy.

    fakty:
    - prawdziwy przebieg moto nieznany ( na liczniku jest fantazja ułańska )
    - regulacja zaworów zrobiona około 200km temu ( serwis )
    - regulacja i czyszczenie gaźnika około 200km temu ( serwis )
    - w czasie regulacji obroty jałowe były ustawione na okolice 1300/minutę
    - wymiana oleju(motul 5100) i filtra (KN) około 150km temu ( około 1000km wcześniej olej zmieniał poprzedni właściciel, teraz samodzielna wymiana wg instrukcji z forum, zlałem około 1,9l weszło 2,9l, sprawdzam regularnie po jeździe, na razie trzyma stan, brak wycieków)
    - poprzedni właściciel robił ( w zakładzie ) głowicę i wymieniał tłok około 3000km temu, zmieniane 3 zawory ssące, prowadnice, uszczelniacze, wymiany oleju, docieranie itp.
    - przejechałem w sumie cirka 300km, dziś wlałem orlen 98 v power, weszło 18l czyli spalanie na poziomie 6l, po przejechaniu kilkunastu km bez zmian.


    Po regulacji objawy gaśnięcia nie występowały przez około 100km, potem począwszy od sporadycznych przypadków zgaśnięcia aż do gaśnięcia praktycznie za każdym razem kiedy obroty spadały do poziomu jałowych. ( walka na każdym skrzyżowaniu, żeby nie zgasł )
    idąc za głosem rozsądku i podpowiedziami kolegów na czacie udałem się na "poprawkę" do warsztatu gdzie była robiona regulacja.

    w czasie regulacji rozmawiałem już bezpośrednio z mechanikiem ( poprzednio gadałem z właścicielem warsztatu, bo odbierałem moto w sobotę )
    dowiedziałem się następujących ciekawostek (poniżej opinie mechanika) :

    - może mi podnieść obr ale to jest półśrodek bo moto ma silnik kwalifikujący się do remontu bo zawory są powypalane (podniósł ostatecznie do 1800)
    - nie domykają się zawory ssące - kicha w gaźnik
    - nie domykają się zawory wydechowe - kicha w tłumik

    jak mnie podsumowali za robienie góry to mi kapcie spadły + moto wyłączone z użytkowania na tydzień.

    w czasie dalszych rozmów i ciągnięcia za język padły jeszcze sugestie odnośnie wody w paliwie, gubienia iskry, syfu w paliwie
    zasugerowano, świeca + fajka(popękana jest) + przewód, czyszczenie zbiornika ( jest trochę rdzy ) i reszty układu paliwowego.

    muszę przyznać że się pogubiłem w tym wszystkim,
    nie uśmiecha mi się wywalać kasy na remont w środku sezonu,

    dobrzy ludzie wesprzyjcie radą jak to wszystko ogarnąć

    ps.
    po podniesieniu obrotów jałowych do 1800 przejechałem ze 40km, początkowo było ok, choć dało się odczuć wahnięcia obrotów w dół na biegu jałowym, jednak spadek kończył się na tyle wysoko, że moto po przyduszeniu wracało do tych 1800 i nie gasło.
    dziś wracając do domu w deszczu znowu (mimo podniesionych obrotów) walczyłem na każdych światłach z przygasaniem.

    #2
    Zacznij od świecy, fajki i przewodu WN. Ale wszystko na raz wymień.

    Komentarz


      #3
      Kiedy miałem takie przypadki to zawsze była wina gaźnika.
      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

      Komentarz


        #4
        Ciekawe jak mechanik ocenil stan zuzycia gniazd i zaworow nawet ich nie widzac, przyczyn moze byc wiele. I na jakiej podstawie powiedzial ci ze silnik do remontu sie nadaje?
        Take care of your Tenere she will take care of you

        http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

        Komentarz


          #5
          rozmawiałem wcześniej z kilkoma osobami na czacie i przez pm, sugestie były różne.
          tutaj nie chciałem tego na razie pisać żeby nie zaciemniać obrazu.

          mechanik na podstawie tych objawów stwierdził że remont najprawdopodobniej jest konieczny.

          teoretycznie czyścili gaźnik, w praktyce nie jestem w stanie powiedzieć czy był demontowany bo mnie przy tym nie było

          Komentarz


            #6
            a gdzie ty dokładnie mieszkasz w tych lasach? co to za mechaniory?
            wywal tego KNa od razu, wsadź normalny filtr, poruszaj ośką przepustnicy w gaźniku, znajdziesz wtedy od razu odpowiedź i nie słuchaj pierdzenia że remont trzeba robić bo przecież kupiłeś moto od janasa więc remont był robiony
            Ostatnio edytowany przez marcinjunak; 46.
            Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
            No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
            sigpic

            Komentarz


              #7
              Pisałem Ci na PW, że w tym moto słynną wyrobioną ośkę gaźnika słychać stojąc obok. Od tego bym zaczął. Obejrzyj też dobrze króćce, czy nie są popękane. Z tego co pamiętam pisałem Ci też o próbie z dezodorantem.
              Zrób jeszcze drugi test - pomiń pompkę paliwa (zaślepiając wężyk podciśnienia) i podepnij gaźnik bezpośrednio do baku (jeśli poziom benzyny jest odpowiednio wysoki) lub zbiorniczka serwisowego.
              Ew. jako środek zastępczy (tzw. pudrowanie syfa) wykręć do ok. 5-6 obrotów śrubę składu mieszanki (lewy gaźnik od dołu przy króćcu; na początek wkręć ją do lekkiego oporu zapamiętując ilość obrotów, żeby móc wrócić do poprzednich ustawień i dopiero od wkręconej te 5-6 obrotów) i zbijaj obroty śrubą jałowych (trzeba będzie trochę wykręcić) - oczywiście wszystkie te operacje na włączonym silniku, żeby obserwować zachowanie. Ew. lekko podnieś poziom paliwa. Powinno to trochę złagodzić objawy, ale nie będzie to rozwiązanie problemu (wzbogaci to mieszankę i silnik będzie trochę bardziej tolerancyjny na lewe powietrze które zaciąga, oczywiście spalanie wzrośnie).

              pzdr, Adam

              P.S. Współczuję - gaźniki w XTZ 660 to najbardziej pokopana konstrukcja jaką znam w tej kategorii.
              sigpic

              Komentarz


                #8
                dzięki za podpowiedzi, będę starał się w weekend pogrzebać, na razie muszę skompletować graty ( świece mam, potrzebuje fajkę i kabel ewentualnie)
                nowy filtr oleju jest KN, powietrza jest zwykły ( nie wymieniałem, tylko wytrzepałem paprochy )
                jeden z dekli puszki filtra jest bez uszczelki czy to może mieć jakiś wpływ?

                generalnie warunki do grzebania mam, narzędzi trochę też, manual ściągnięty

                lasy chojnowskie, konkretnie zalesie górne, a mechanik z konstancina, ten o którego pytałem w temacie z warsztatami.
                co do robionego wcześniej remontu przez janasa to rzeczywiście, było by to dziwne żeby trzeba było to samo robić jeszcze raz.

                co do dzwoniącej przepustnicy to sorry ale przy swoim znikomym doświadczeniu nie jestem w stanie tego usłyszeć

                Komentarz


                  #9
                  moim zdaniem zmień mechaniora, ktoś kto wie o co chodzi od razu Ci powie a nie będzie ściemniał że remont trzeba robić, poszukaj innego gaźnika w dobrym stanie i będzie ok.
                  Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
                  No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
                  sigpic

                  Komentarz


                    #10
                    A jeszcze lepiej poszukaj kogoś chętnego, zamień gaźnik i zobacz jak objawy.
                    "Demokracja jest wtedy, kiedy dwa wilki i owca głosują, co zjedzą na obiad. Wolność jest wtedy, kiedy dobrze uzbrojona owca podważa wynik głosowania." Benjamin Franklin

                    Komentarz


                      #11
                      no ja pierdole daj mi nr do tego mechanika to ja mu pokaże te powypalane gniazda znajdz drugi gaźnik bo moim zdaniem na 90 % może być wina oski, uszczelka w deklu filtra nic nie ma jak już to króćce ale one są dobre oglądałem uważnie jak zrzucałem, świece dałem nową tak samo przewód ...

                      Komentarz


                        #12
                        Akurat gaźnik w 660 to moim zdanie bajka(oczywiście jeśli chodzi o stronę zasilana silnika paliwem)
                        Wracając do tematu to pierwsze co się rzuca to za duże spalanie. Warto przejrzeć też wszystkie wężyki do odpowietrzenia i podciśnienia. Oczywiście luzy przepustnicy gaźnika podciśnieniowego, a jak już będziesz miał bak ściągnięty to przy okazji poziom paliwa warto by zmierzyć metodą na "wężyk". Wypadało by jeszcze sprawdzić luzy zaworowe po tych mechanikach. Zrób też zdjęcie świecy po wykręceniu i wrzuć na forum.

                        Komentarz


                          #13
                          Nie bede zakaldal nowego tematu ale mam jedno pytanie. Nieraz zdarzy sie tak ze odpale moto na ssaniu i jak juz wylacze ssanie to np obroty zatrzymuja sie tak jak dzisiaj na 2k i tam po jakims czasie spadaja ale potem po ostrym gazowaniu kopci na czarno. Cos sie zawiesza w gazniku?
                          Take care of your Tenere she will take care of you

                          http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                          Komentarz


                            #14
                            odkrec linke ssania z gażnika i przecyść

                            Komentarz


                              #15
                              Dzisiaj po odpaleniu moto jakos zaczelo nierowno chodzic i to dosc mocno nieorwno, nawet po odkreceniu manety i trzymaniu jej w tym samym miejscu moto przerywa i na wolnych takze.
                              Jestem przekonany ze to gaznik ale czy to moze byc uboga mieszanka? Czy raczej zasyfiony gaznik?
                              Zalanczam filmik :
                              Take care of your Tenere she will take care of you

                              http://tablica.pl/oferta/yamaha-xtz-...5-ID1LXXh.html

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X