Witaj na XTZclub.pl!
Aby pisać posty musisz być zalogowany, a więc uprzednio należy się zarejestrować. Z obsługą forum możesz zapoznać się w FAQ. No i baw się dobrze
Moim zdaniem o TKC80 na przodzie nie masz się co martwić ja żadnego wężykowania nie odczuwałem a jeździłem na niej do prędkości rzędu 160. Oczywiście na zakrętach trzeba jeździć ostrożniej niż na typowej oponie szosowej. Z tyłu miałem na początku Karoo T i było dobrze ale bardzo szybko opona się skończyła, założyłem nową E09 Dakar i jak była zupełnie nowa to moja ST wężykowała już przy prędkościach 120km/h ale po przejechaniu 500km i zdarciu trochę opony mocno się poprawiło i spokojnie można było jeździć 120-140km/h
Wężykowanie ma związek z ciśnieniem w oponach...
... to tylko jeden z wielu czynników i wcale nie najistotniejszy - ale najłatwiejszy do weryfikacji...
inne to np:
-stan łożysk kół
-stan łożyska główki ramy
-sposób pakowania bagaży
-"wiotkość" ramy
-nierówny naciąg łańcucha
-stan opon
-krzywa felga
-uszkodzone amortyzatory
-kiepskie tulejki - łożyska wahacza
..... a nawet szyba (owiewka) czy też błotnik przedni.. to takie podstawowe które mi przyszły do głowy...
Zgadzam się z powyższym, chciałem też pokazać na własnym przykładzie że TKC80 sama w sobie nie powoduje wężykowania, natomiast nówka E09 Dakar może dać takie efekty Mariola miała taki sam efekt w trampku tylko że przy mniejszych prędkościach.
a moim zdaniem jazda powyżej 50% po czarnym na TKC to nic innego jak lans...
Bezpieczeństwo ważniejsze jest na czarnym niż w błocie, a kiepska opona w błocie przynajmniej czegoś nauczy drivera.... Na asfalcie kiepskie szanse na nauki na marnej oponie.
Jeżeli na co dzień (nawet z amatorskim offem) to dobre opony typu Anakee. Jeżeli rzeczywiście jeździ się w off to ma się albo 2 kpl kół albo 2 motocykle.
K60 Scout to akurat kiepskie opony... przetestowałem na ok 6 tyś to wiem, na asfalt kiepściuchne, w lekkim off ok. Cena JUŻ nie jest adekwatna do jakości tak jak kiedyś
a moim zdaniem jazda powyżej 50% po czarnym na TKC to nic innego jak lans...
Bezpieczeństwo ważniejsze jest na czarnym niż w błocie, a kiepska opona w błocie przynajmniej czegoś nauczy drivera.... Na asfalcie kiepskie szanse na nauki na marnej oponie.
Jeżeli na co dzień (nawet z amatorskim offem) to dobre opony typu Anakee. Jeżeli rzeczywiście jeździ się w off to ma się albo 2 kpl kół albo 2 motocykle.
K60 Scout to akurat kiepskie opony... przetestowałem na ok 6 tyś to wiem, na asfalt kiepściuchne, w lekkim off ok. Cena JUŻ nie jest adekwatna do jakości tak jak kiedyś
Był Junak M10, WSK125, potem xt600z i xtz750 aż w końcu przyszło nawrócenie, lc4 620 sc, exc 520, a teraz
No i oczywiście WSK 125 73' jest nadal, fajnie powspominać szczeniackie czasy
sigpic
No weźcie sie... bardzo lbię tą emotę ale kurna- mamy coś do powiedzenia to piszemy. Forum jest dyskusyjne a nie emo. " Warto rozmawiać"
Osobiście uważam, że nie potrzeba dwóch kompletów kół - wystarczy nauczyć sie sprawnie przerzucać gumy( w teresce przerzucam około 4 razy w roku). Ze anakee w żadnym razie nie nadaje sie na off. Chyba, ze taki żeby kawałek się przedostać. I że jazda na TKC powyżej 50% po czarnym to nie lans a mus. Przykładowo jadę na urlop i jak większość mam po czarnym to jednak tu i ówdzie mogę sie wpitolić w piach. Nie muszę tego unikać a na anakee michalina to żadna radość.
Supermega offroadowcy w postaci wszechwiedzącego guru motocyklizmu RP "jurnego" Junaka juz się wypowiedzieli, jego "toudie" też zdążyli przyklasnac. A coś więcej oprócz opowieści że KTM na TKC jest "niepokonany"?
No niestety, na forum jest rzesza fanatyków, którzy na swoim Tico są gotowi nakleić beduina lub przynajmniej tekst " Dakar" i żeby człowiek srał piaskiem pustyni to i tak będą uważali się za najmadrzejszych.
Odechciewa się bycia na tym forum dzięki nim.
PS: motoz do jazdy chociażby 10% asfalt... no gratuluje
Ja na TKC w ST na przodzie walilem trasy po 450km dziennie, z czego 200km autostrady i bylo bdb, nawet w deszczu... w offie tez w miare dawala rade, to chyba najbardziej uniwersalna guma na przod... ja bylem z niej bardzo zadowolony... Oczywiscie jesli ktos lata tylko po czarnym (jak ja GSem ) to nie kupuje TKC, ja do GSa wsadzilem kpl Metzeler Tourance Next, ktore w niektorych testach i opinach uzytkowników są lepsze od Anakee 3, poza tym mają zajebisty wygląd
Enduro nie klęka
R 1100 GS '99 - limonka
Pajero 3.2 DiD '03
Supermega offroadowcy w postaci wszechwiedzącego guru motocyklizmu RP "jurnego" Junaka juz się wypowiedzieli, jego "toudie" też zdążyli przyklasnac. A coś więcej oprócz opowieści że KTM na TKC jest "niepokonany"?
No niestety, na forum jest rzesza fanatyków, którzy na swoim Tico są gotowi nakleić beduina lub przynajmniej tekst " Dakar" i żeby człowiek srał piaskiem pustyni to i tak będą uważali się za najmadrzejszych.
Odechciewa się bycia na tym forum dzięki nim.
PS: motoz do jazdy chociażby 10% asfalt... no gratuluje
Ale o czym mówisz. Ochłoń. Słucham zatem Twojej propozycji. Mam XR i znów pewnie zrobię w trakcie urlopu 2-3 tyś. Co mam założyć do tego tico żeby jechać 98% po czarnym i jeśli najdzie mnie chęć polatać trochę poza nim? Rozważam ( ale nie zamykam sie na inne propozycje) e-09, TKC80, karoo3 i D908RR. Pierwsza odstrasza tym, ze poprzedni urlop był cały deszczowy. Druga szybko schodzi, trzeciej jeszcze nie miałem, czwarta pierońsko droga.
Turance (zwykle)mam i fajne są na asfalt i delikatny szuter. W piochu nie robią. Tzn da sie- ale wysiłkowo i raczej nie przynosi wiele nauki. Dwa lata temu z beduinem, w zeszłym roku już bez- nie zauważyłem zmian w prowadzeniu
Komentarz