Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Yamaha xtz 750 problemy z paleniem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    Yamaha xtz 750 problemy z paleniem

    Witam wszystkich.
    Szukałem lecz nie znalazłem podobnego wątku dlatego zakładam nowy(wybaczcie jeśli jest a zakładam nowy)
    Moja Tenerka od dawna ma ten problem lecz miarka się przebrała i czas się tym zająć. Więc do rzeczy. Moto sobie jeździ ładnie pięknie, czasami jak się go przydusi to przerywa przy 5 tyś obrotów jakby przerwy w dostawie paliwa miał ale to mniej ważnę bo gdy go odstawię to za dwa, trzy dni nie odpali. Zakręcam krany, zdejmuję jeden wężyk z kranu i dmucham, paliwko doleci do gaziorów i moto pali. Ale z samego rozruchu nie zassa paliwa, kiedyś z 15 minut go chychłałem i nie odpalił. Świece były suche. Kupiłem pompę mikuni i temat jest ten sam. Moto zaprowadziłem do mechaniora zostawiłem kasy a problem się nie rozwiązał, wymienił trochę bebechów (nie powiem praca motocykla była fajna). Powiem szczerze że mam dosyć bo za każdym razem jak chce odpalić motocykl to czasami pół trzeba go rozebrać żeby gaźniki zalać paliwem i świece wykręcić sprawdzić czy nie zalane(dmuchanie w wężyk nie zawsze pomaga).
    Nie wiem czy to pompa, zaworki iglicowe, mała komprecha czy co że nie zassa tego paliwa od kręcenia rozruchem.
    Mam nadzieję że pomożecie i naprowadzicie mnie na trop bądź powiecie wprost jeśli znacie przyczyne.
    Z góry dzięki.

    #2
    A poziom paliwa masz dobrze ustawiony na gaźnikach? Nie jest przypadkiem za nisko?
    ...tylko silnych los obdarza hojnie...

    Komentarz


      #3
      Kurde... Tego to nawet nie wiem. Powiem szczerze że na nowych motocyklach to się wcale nie znam pod kątem regulacji.

      Ale z tego co mi wiadomo to jeden i drugi mechanior ustawiał poziom paliwa, wakuometry i inne cuda podlaczal i problem z paleniem nie minął
      Ostatnio edytowany przez napson; 2998.

      Komentarz


        #4
        Może przewód od podciśnienia masz załamany i/albo ssanie się nie otwiera.
        "Na dobry początek - jedź na koniec świata"

        Komentarz


          #5
          Ssanie się otwiera, nawet sam je poprawiłem bo kiedyś było luźne że tylko jeden ząbek łapał. Przewód podcisnienia jest ok. Chciałem go zamienić na większy przekrój ale jak zobaczyłem że bez problemu jest przepływ powietrza to nie ruszalem go. Nie wiem czy to różnica ale podlaczone jest pod lewy kruciec ssacy, prawy jest zaslepiony

          Komentarz


            #6
            zobacz co masz w zbiorniku może korek nie ma odpowietrzenia albo jakiś syf w kranikach
            wymien przewód podciśnienia profilaktycznie zamontuj filtr paliwa międzu p-pką a gaźnikiem

            Komentarz


              #7
              Rozbiorę krany, założę nowy przewód i filterek. Będę musiał poczekać parę dni bez palenia, bo jak moto kilka dni stoi zaczyna się ten ból. Ja mam podejrzenia że pompa jest do kitu, w czasie jazdy daję ciśnienie a podczas rozruchu już nie(takie są moje przypuszczenia). Pytanie też mam, można podciśnienie na dwa krućce ssące założyć czy absolutnie na jednym musi być ?

              Komentarz


                #8
                Nie możesz połączyć krućców ze sobą! Rozregulujesz układ dolotowy.
                Sprawdź pierwsze, czy masz dobrze gaźniki ustawione.
                Może przepustnice są otwarte zbyt mocno i przy rozruchu podciśnienie przed gaźnikami jest za małe?

                Komentarz


                  #9
                  Powiem krótko. Nie mam pojęcia o nowych motocyklach od strony mechanicznej. WSK, ROMET, JAWA te motory z zamkniętymi oczami się składało i jezdziło. A tu jest dla mnie czarna magia najlepiej by było pojechać do jakiegoś fachowca od TENEREK i sam by ocenił. Bo moto było u dwóch mechaników i po tych dwóch wizytach poza lepszą i równiejsza pracą silnika nic się nie zmieniło jak były problemy z paleniem tak i zostały. :/

                  Komentarz


                    #10
                    Tereski jakieś super nowoczesne nie są... to ich plus! Zapytaj Sowizdrzała ile trzeba zabiegów by dowiedzieć się że w 690 lubi paść czujnik czujnika który wykrywa czujniki ....

                    Czy któryś z mechaników sprawdzał luzy zaworowe? Najlepiej od tego zacząć i po kolei dalej - króćce,podciśnienia(szczelność),gaźniki(poziomy,me mbrany,dynojety itd) pompę zweryfikuj poprzez zdjęcie przewodu zasilającego i obróć rozrusznikiem,zbiornik ,kraniki , zatankuj do pełna i sprawdź czy wtedy lepiej pali ...

                    Komentarz


                      #11
                      Łańcuszek rozrządu jest nowy, płytki pod zaworami też są nowe (tak mówił mechanik o ile wymienił te części) membrany są całe, nie popękane, poziomy itd. Wszystko robili. Nie wiem co to dynojety :-P zauważyłem też że z gaznikow paliwo ucieka w sensie że jak długo stoi to puste są gazniki bo jak je napelniam paliwem jak rozbiore moto to od cholery paliwa w nie wchodzi tak jakby były puste. :-)

                      Komentarz


                        #12
                        Paliwo z gaźników odparowuje i to normalne. Na moje wygląda to na pompę paliwową. Odłącz ją od układu i odpalaj z zewnętrznego zbiornika(butelka np.) trzymanego powyżej gaźników. Albo podmień pompę na inną. Ten gatunek motocykli jak jest paliwo i iskra to odpalić musi
                        Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                        Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                        Komentarz


                          #13
                          Pompę zmieniłem rok temu i problem nie ustąpił (tez obstawiam ze to pompa). Mam oryginał w szufladzie a pompę mikuni w motocyklu, na tej i na tej jest to samo. Co mi da że bak zastapie butelką? Sorry że pytam :-P

                          Komentarz


                            #14
                            Jeżeli odpali bez zająknięcia zasilana z butelki to już wiesz, że problem jest przed gaźnikami. Czyli pompa(ta druga też może być już słabawa) względnie kranik/kraniki albo odpowietrznik w korku zbiornika. Odpalałeś z otwartym korkiem ?
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #15
                              Z otwartym korkiem nie odpalałem, a to butelkę mam podłączyć przed pompę (zamiast baku) czy za pompe w celu ominiecia tej pompy?

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X