Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kufry i stelarze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

    #31
    Ale elaborat - dziękuję za poświęcony czas. Chyba mnie już ukierunkowaliście. Zastanawia mnie jeszcze banalna rzecz czy sakwy rowerowe Crosso nadają się rzeczywiście do motocykla?

    Komentarz


      #32
      Jest kilku takich, co je dobrze przetestowało
      Maroko (Endurovoyager) - Tomek?


      Tunezja (Endurovoyager) - Dudo


      Kowal i chyba Tomasz - gdzieś, na pewno daleko


      lupus - Afryka 2009


      i 2011 też w Afryce


      Kirgistan (Motoleopard)


      moje w Rumunii też się nadźwigały (klucze XXL jak do traktora, milion niepotrzebnych dupereli)


      Crosso były na prawdę dobrze przetestowane
      Ostatnio edytowany przez ArturS; 427.

      Komentarz


        #33
        Jestem w szoku. Fotki piękne, szacun. Eskapady z tych dalszych, pozazdrościć. Moje wątpliwości zostały rozwiane. Dziękuję!

        Komentarz


          #34
          na sakwy lub worki wyprawowe jak dla mnie tylko Crosso lub Ortlieb

          jak będzie za cienka Cordura / inny materiał, szybko się przetrze i oczywiście o wodoodporności będzie można pomarzyć

          niektórzy są zwolennikami kufrów, ale warto nabrać doświadczenia "bagażowego" i poczekać z takim wydatkiem, aż będzie wiadomo, czego się oczekuje
          nigdy nie jeździłam z sakwami, to się nie wypowiem ( koledzy zrobili to już chyba wystarczająco za mnie ), ale mają przewagę nad torbą w postaci łatwego dostępu do rzeczy po trasie i niskim środkiem ciężkości, ale torba jest super, bo można się oprzeć, wrzucić nogi na kierownicę i przespać

          Komentarz


            #35
            Jest jeszcze jedna sprawa- kufry w dużej mierze można dostać taniej niż np sakwy Crosso. Plastiki są o niebo wygodniejsze jeżeli chodzi o wpinanie, wypinanie, przenoszenie. No i z zasady bagaż można bezpieczniej zostawić niż np w sakwach.
            sigpic
            "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

            "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

            Komentarz


              #36
              Zamieszczone przez Bartas Zobacz posta
              Jest jeszcze jedna sprawa- kufry w dużej mierze można dostać taniej niż np sakwy Crosso. Plastiki są o niebo wygodniejsze jeżeli chodzi o wpinanie, wypinanie, przenoszenie. No i z zasady bagaż można bezpieczniej zostawić niż np w sakwach.
              Mówimy o cenach nowych produktów? Może rozwiń ten temat. Chyba, że o jakichś Awinach czy innej chińszczyźnie mówisz. Sakwy crosso także można kupić używane dużo taniej niż 400zł (np. ja swoje sprzedałem).
              hominis est errare, insipientis in errore perseverare
              Komar 2350; WSK 175 Kobuz; JAWA TS 350 Sport; YAMAHA XT660Z; KTM LC4 ADV; KTM LC8 ADV; obecnie KTM 625 SXC

              Komentarz


                #37
                Nieee...to była kryptoreklama
                Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                Komentarz


                  #38
                  jak na razie porównywaliśmy alusy do sakiewek

                  plastiki to jeszcze inny gips - raczej TYLKO ON, choć Łysol pojechał na Magadan
                  mają też swoje plusy (właśnie wypinanie, wygoda itd)
                  ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                  FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                  Komentarz


                    #39
                    Zamieszczone przez erwinw Zobacz posta
                    Mówimy o cenach nowych produktów? Może rozwiń ten temat. Chyba, że o jakichś Awinach czy innej chińszczyźnie mówisz. Sakwy crosso także można kupić używane dużo taniej niż 400zł (np. ja swoje sprzedałem).
                    Tutaj myślalem o używanych kufrach, można je dostać w tych samych pieniądzach. Także stwierdzenie, że sakwy są tańsze niż kufry w przypadku min. Crosso nie jest tak do końca trafne- ceny są można powiedzieć, że na równi. No chyba, że mówimy np o sakwach metro za 250zł, no to różnica jest tutaj znaczna na korzyść sakw. Kwestie nowych/ używanych kufrów Awiny pomijam, bo dosłownie bałbym się z nimi jeździć...
                    sigpic
                    "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                    "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                    Komentarz


                      #40
                      Do kurfów aluminiowych można wsadzić uszyte na wymiar torby (zapinane np. na suwak). Zamknięcie można zrobić na kłódkę.
                      --== XtzParts.com - części do XTZ 660 i 750 oraz TDM 850-900 ==--

                      Komentarz


                        #41
                        1. Ile kosztuje zestaw używanych plastików / kufrów? Bo nie sądzę by taniej niż używane sakwy.
                        2. Co do zamykania alusów - nigdzie nie widziałem dobrego zamykania. Zawsze się otwiera kopnięciem, lub zwykłym odgięciem blaszki. Tutaj po prostu brak różnic do worków. A że worki da się zabezpieczyć to wiem, bo crosso wszyłi mi szlufki na kłodki.
                        3. Na pewno wygodniej się nosi plastiki. Wypinanie i wpisanie - sekundy. Ale... sakwy to może kilkadziesiąt? Może dwie minuty? A crosso ma np. system "uszu" do noszenia.
                        4. Na pewno bym brał plastiki i alusy gdybym często był:
                        a) w środku jakiejś cywilizacji = dużo ludzi
                        b) gdzie często na długo zostawiam motocykl zwiedzając.
                        W jakimkolwiek innym wyjeździe - zwyczajnie (moim subiektywnym zdaniem) nie mają porównywalnego zastosowania
                        5. Sakwy łatwiej się przechowuje. Kufry zajmują więcej miejsca.
                        6. Sakwy otwiera się i zamyka bez konieczności ich zdejmowania. Plastiki raczej nie. W tym są podobnie wygodne do alusów. Jakie to ma znaczenie? Jak często biwakujesz to łatwiej wkłada się i wyjmuje ze stojących worów, które masz wpięte już w motocykl
                        Ostatnio edytowany przez wojtekk; 533.

                        Komentarz


                          #42
                          1. E36 od 300- 500zł, normalna cena to ok 400-450. Tyle co używki Crosso.
                          2. Po co Ci szlufka na kłodkę, skoro materiał można bez większych problemów rozciąć nożem?
                          3. Po 900km jazdy 2 minuty to sporo czasu.
                          4. Prawda.
                          5. Prawda.
                          6. Tu jesteś w błędzie.
                          sigpic
                          "Cieszył się wędrówką do nieznanych miejsc, oglądaniem nieznanych rzek, a trudy wynagradzała mu pasja poznania"

                          "Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE."

                          Komentarz


                            #43
                            chyba jednak faktycznie najlepiej sprawdza się połączenie obu opcji czyli centralny kufer i worki/sakwy.Możliowość zamykania czegoś w tym kuferku często się jednak przydaje,np latem możesz tam zostawić kurtkę i rękawice ,kask i w upale tego nie targać ze sobą.Kask można ewentualnie jeszcze przypiąć do motka ale kurtka to już większy problem i kufer jak znalazł .Co do tego podwyższana środka ciężkości to nie ma co przesadzać bo plastikowy kufer nie waży znów o tyle więcej niż rogal np. kwestia co się tam włoży a nie w co
                            Jeżeli jest jeden cylinder to pozostaje tylko jeden wybór...
                            Jeżeli jest wybór to mogą być nawet cztery...

                            Komentarz


                              #44
                              Zamieszczone przez wojtekk Zobacz posta
                              6. Sakwy otwiera się i zamyka bez konieczności ich zdejmowania. Plastiki raczej nie. W tym są podobnie wygodne do alusów. Jakie to ma znaczenie? Jak często biwakujesz to łatwiej wkłada się i wyjmuje ze stojących worów, które masz wpięte już w motocykl
                              jak biwakujesz i może w nocy padać deszcz to zostawianie pustych sakiewek ( a tym bardziej pełnych) na motku nie ma większego sensu - z plastikami jest lepiej zanosisz je do namiotu (o ile masz spory namiot) i dość wygodnie z nich korzystasz nie robiąc bałaganu
                              Co ciekawe: ja 2 plastiki GIVI45+36 mogę zdjąć z bocznych stelaży i założyć w 20 sek na stelaż centralny + na siodło pasażera i śmigać "wąskim" motkiem w korku. Mi się to bardzo podoba.

                              jak widać wszystko ma zalety i wady
                              ST legenda Dakaru http://passion4travel.pl/index.php/c...dow/motocykle/
                              FB: http://www.facebook.com/kamilltee

                              Komentarz


                                #45
                                Po co kłodka - z tego samego pwoodu co w alusach. by odstraszyć przed szybką akcją i niewidoczną. Tak samo mało zabezpiecza

                                Komentarz

                                Pracuję...
                                X